نتایج مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا؛ حذف تاتنهام و آلکمار در شب صعود روستوف

نتایج مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا؛ حذف تاتنهام و آلکمار در شب صعود روستوف

وبسایت رسمی برنامه نود - مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا با حذف تاتنهام و صعود لیون به پایان رسید.

به گزارش وبسایت نود، دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا پنج شنب شب با برگزاری بازی به پایان رسید. در نخستین بازی پنج شنبه که ساعت 19:30 برگزار شد تیم المپیاکوس با درخشش کریم انصاری فرد موفق شد با سه گل در خانه عثمانلی اسپور پیروز شود و صعود کند. ستاره ایرانی نماینده یونان در این بازی دو بار موفق به گلزنی شد.

5 بازی در ساعت 21:30 برگزار شد که در مهمترین بازی ها تیم ویارئال در خانه آ اس رم با یک گل پیروز شد اما در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 4-1 مغلوب شد و از صعود باز ماند. آژاکس هم با یک گل مقابل لژیا ورشو پیروز شد تا به مرحله بعد راه یابد. تیم آپوئل هم با دو گل در خانه از سد اتلتیک بیلبائو گذشت تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 4-3 به مرحله بعد صعود کند. تیم زنیت سن پترزبورگ هم با نتیجه 3-1 مقابل اندرخت پیروز شد تا به دلیل گل زده در خانه حریف صعود کند.

از ساعت 23:30 هم 7 بازی دیگر برگزار شد که در مهمترین بازی تیم تاتنهام در ورزشگاه ومبلی با نتیجه 2-2 مقابل خنت متوقف شد تا وداعی زودهنگام با این جام داشته باشد. اریکسن و وانیاما گل های تاتنهام که از دقیقه 40 به دلیل اخراج دله آلی با 10 نفر بازی می کرد را بثمر رساندند. در دیگر بازی ها تیم مونشن گلادباخ با نتیجه 2-4 در خانه فیورنتینا پیروز شد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 4-3 به مرحله بعد راه یابد. تیم خنک هم با یک گل مقابل آسترا جیورجیو پیروز شد تا در مجموع با نتیجه 3-2 صعود کند. دیدار تیم های کوپنهاگن و لودوگورتس با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا کوپنهاگن با نتیجه 2-1 به مرحله بعد راه یابد. تیم سلتاویگو هم در پایان 120 دقیقه با دو گل در خانه شاختار دونتسک پیروز شد تا به مرحله بعد پای بگذارد.

تیم لیون در شبی که علیرضا جهانبخش 71 دقیقه برای آلکمار بازی کرد با نتیجه پرگل 7-1 مقابل این تیم به پیروزی رسید تا در مجموع با نتیجه 11-2 صعود کند. تیم روستوف هم در شبی که سردار آزمون در بین دو نیمه وارد بازی شد به نتیجه تساوی 1-1 در خانه اسپارتاپراگ دست یافت تا در مجموع با نتیجه 5-1 به مرحله یک هشتم راه یابد.

تیم های منچستریونایتد، شالکه و کراسنودار هم چهارشنبه شب صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرده بودند. قرعه کشی مرحله یک هشتم ساعت 15:30 روز جمعه در شهر نیون سوئیس برگزار می شود.

2031