در انتظار اولین‌ها در هفته بیست و یکم لیگ برتر

در انتظار اولین‌ها در هفته بیست و یکم لیگ برتر

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری شش بازی از روز پنج شنبه آغاز می شود.

به گزارش وب سایت نود، همه تیم های لیگ برتری در این هفته به دنبال ثبت رکورد اولین در بخش های مختلف آماری هستند. در ادامه وضعیت تیم های مختلف را مورد بررسی قرار داده تا مشخص شود که هر تیم در کدام بخش آماری و عملکردی می تواند در این هفته اولین را به نام خود ثبت کند.

گسترش فولاد - سایپا

گسترش فولاد تبریز در صورت پیروزی بر سایپا به اولین پیروزی خود در ادوار مختلف لیگ برتر مقابل این تیم دست خواهد یافت. دو بازی قبلی این تیم به نتیجه مساوی به پایان رسیده و در چهار دیدار دیگر هم سایپا دو بار پیروز شده است. جالب است که دو پیروزی تیم سایپا در تبریز بوده و هیچ یک از این دو تیم به عنوان میزبان پیروز این دیدار نبوده اند. گسترش فولاد در سه دیدار آخر خود در رقابت های فصل جاری، به پیروزی نرسیده و تلاش می کند تا پس از سه بازی اولین برد را به دست آورد. گسترش فولاد در صورت کسب تساوی یا پیروزی برابر سایپا برای نخستین بار در لیگ شانزدهم به رکورد پنج بازی متوالی بدون شکست در بازی های خانگی دست خواهد یافت. سایپا هم در صورت پیروزی برابر حریف تبریزی می تواند به چهار پیروزی متوالی در لیگ شانزدهم دست یابد که اولین تیم در بین تیم های نیمه دوم جدول خواهد بود که به رکورد چهار برد پی در پی دست خواهد یافت.

پدیده – فولاد خوزستان

پدیده در شش بازی اخیر برابر فولاد خوزستان پیروز نشده و در صورت شکست حریف خوزستانی، پس از شش تقابل به اولین پیروزی مقابل این تیم دست خواهد یافت. همچنین پدیده در سه بازی اخیر برابر فولاد موفق به گلزنی نشده و در صورتی که در این بازی دروازه حریف را باز کنند، پس از سه بازی بدون گل زده، اولین گل خود را برابر این حریف خوزستانی به ثمر خواهد رساند. پدیده در صورت پیروزی به نخستین پیروزی خود بعد از 9 بازی در لیگ شانزدهم دست می یابد. فولاد هم که در نیم فصل دوم موفق به گلزنی نشده است، در صورت گلزنی نخستین گل در نیم فصل دوم را به ثمر خواهد رساند. ساسان انصاری آقای گل لیگ در صورت گلزنی برابر پدیده، بعد از شش هفته اولین گل خود را خواهد زد.

صبای قم – سیاه جامگان

سیاه جامگان در صورت پیروزی برابر صبای قم به نخستین پیروزی خود بعد از شش مسابقه دست خواهد یافت. سیاه جامگان تا کنون در رقابت های لیگ برتر برابر صبای قم پیروز نشده و در صورتی که فردا برابر این تیم پیروز شود، به نخستین پیروزی خود برابر این تیم در تاریخ لیگ برتر دست خواهد یافت. همچنین سیاه جامگان در صورتی که در این دیدار بیش از یک گل به ثمر برساند، پس از ده هفته موفق خواهد شد که در یک بازی بیش از یک گل به ثمر برساند. جالب اینکه صبای قم هم ده هفته متوالی موفق به زدن بیش از یک گل در یک بازی نشده است.

استقلال خوزستان – صنعت نفت آبادان

این هفته دومین دیدار دو تیم خوزستانی در ادوار مختلف لیگ برتر به حساب می آید. دیدار رفت دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسید و از این رو تیم پیروز این میدان، نخستین برد خود را در دیدارهای مستقیم در لیگ برتر به دست خواهد آورد. نفت آبادان به دنبال اولین پیروزی بعد از چهار بازی است؛ شاگردان فیروز کریمی در صورتی که دروازه تیم مدافع عنوان قهرمانی را باز کنند، پس از سه بازی اولین گل زده را ثبت خواهند کرد. مهاجمان نفت آبادان در دیدار با استقلال خوزستان در پی به ثمر رساندن نخستین گل خود پس از چهار بازی هستند. طلایی پوشان آبادانی در این هفته به دنبال کسب نخستین برد خارج از خانه پس از سه هفته خواهند بود. شاگردان پورموسوی در صورتی که در این دیدار دروازه خود را بسته نگه دارند، پس از پنج بازی کلین شیت خواهند کرد. آبی پوشان در صورت پیروزی برای نخستین بار در لیگ شانزدهم به دو پیروزی متوالی دست خواهند یافت.

نفت تهران – پیکان

نفت تهران در هفته بیست و یکم لیگ برتر به دنبال کسب نخستین برد در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم خواهد بود؛ در واقع زردپوشان تهرانی قصد دارند پس از شش بازی، نخستین پیروزی خود را به دست آورند. پیروزی احتمالی نفت نخستین برد خانگی آنها بعد از چهار دیدار خواهد بود. همچنین در صورتی که بازیکنان نفت تهران بتوانند بیش از یک بار دروازه پیکان را باز کنند، پس از چهار بازی موفق به زدن بیش از یک گل در یک بازی خواهند شد. سه تقابل اخیر دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده و هر دو تیم در تلاشند تا پس از سه نتیجه مساوی برابر یکدیگر به اولین برد دست یابند. شاگردان علی دایی در تقابل با پیکان تلاش می کنند تا برای نخستین بار در لیگ شانزدهم در دو بازی متوالی کلین شیت کنند. از سوی دیگر، پیکان در وهله اول در پی آنست تا پس از شش بازی، برابر نفت تهران کلین شیت کند. پیکان در صورت پیروزی برابر نفت، نخستین برد خارج از خانه خود بعد از دو بازی (و نخستین برد خارج از خانه در نیم فصل دوم) را به دست خواهد آورد. هر دو تیم در تقابل با تیم های تهرانی، تنها برابر سایپا به یک برد دست یافته و در این هفته تلاش می کنند تا پس از هفته ها به نخستین پیروزی خود برابر یک تیم پایتخت نشین دست یابند.

سپاهان – ماشین سازی تبریز

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در این هفته ها نتایج بسیار بدی را کسب کرده و در دیدار برابر سپاهان اصفهان به دنبال کسب نخستین برد خود در نیم فصل دوم، نخستین برد پس از هشت بازی خارج از خانه و نخستین برد خود پس از نوزده بازی خواهد بود. شاگردان فرهاد کاظمی تلاش می کنند تا با گشودن دروازه سپاهان، پس از سه بازی اولین گل خود را به ثمر برسانند. تنها گل ماشین سازی در نیم فصل دوم در بازی خارج از خانه و توسط یک هافبک (پیام صادقیان) به ثمر رسیده؛ از اینرو مهاجمان تیم سبزپوش تبریزی در پی زدن اولین گل خود در نیم فصل دوم خواهند بود. در سوی دیگر میدان، سپاهان قصد دارد به روند شکست ناپذیری در شش بازی خانگی ادامه داده و برای نخستین بار در فصل جاری در دو بازی متوالی کلین شیت کند. در دو بازی گذشته مهاجمان سپاهان موفق به گلزنی نشده اند و در دیدار با تیم قعرنشین جدول تلاش خواهند کرد تا اولین گل خود پس از دو بازی را وارد دروازه ماشین سازی کنند.  

2081