تحلیل ویژه؛ باشگاه‌ها چقدر از قانون جدید سود بردند؟

تحلیل ویژه؛ باشگاه‌ها چقدر از قانون جدید سود بردند؟

وبسایت رسمی برنامه نود -نقل‌و‌انتقالات لیگ برتر ایران این فصل با دستورالعمل متفاوتی انجام شد.

به گزارش وب سایت نود، در ادوار گذشته لیگ برتر طبق آیین نامه نقل‌و‌انتقالات باشگاه های لیگ برتری مجاز بودند تا حدود یک هفته مانده به شروع لیگ، بازیکن بگیرند، گهگاه این فرصت دو، سه روزی هم تمدید می شد.

این فصل اما یک تغییر اساسی در فرمول نقل‌و‌انتقالات پیش آمد، سازمان لیگ فرصت یارگرفتن تیم‌ها را بیشتر از قبل کرد. با دستورالعمل جدید با اینکه لیگ برتر چهارم مرداد آغاز شد باشگاه تا همین دیروز فرصت داشتند بازیکن جا‌به‌جا کنند.

پایان نقل‌و‌انتقالات 42 روز پس از آغاز لیگ و پس از پایان نقل‌و‌انتقالات اروپا در نظر گرفته شد.

این تغییر قابل توجه این امکان را برای مربیان پیش آورد که نقاط ضعفشان در چهار هفته اول را متوجه شوند و با گرفتن بازیکن جدید تلاش کنند تا این نقاط ضعف ترمیم شود. بازیکنانی هم که متوجه شدند جایی در ترکیب اصلی ندارند منتظر نیم فصل ننشستند و در همین ابتدای فصل تیم عوض کردند.

اکثر تیم ها از این تغییر اساسی در نقل‌و‌انتقالات بهره بردند.

استقلال که پس از چهار هفته متوجه شد در خط دفاعی ضعف دارد در آخرین ساعات لئوناردو پادوانی را جذب کرد آنها حق دوست را هم در همین روزها به تیم شان اضافه کردند.

پرسپولیس هم از آیین نامه جدید بهره برد آنها موفق شدند رامین رضاییان را جایگزین ساسان انصاری کنند.

انصاری در حالیکه ابتدای فصل پرسپولیسی شده بود و حتی دقایقی که هم در این چهار هفته برای پرسپولیس بازی کرد اما از آیین نامه جدید استفاده کرد و به تیم سابقش فولاد برگشت. چند بازیکن دیگر هم همین مسیر را رفتند. مهرداد بایرامی پس از حضور در فولاد راهی ماشین سازی شد. شیخ ویسی از نفت تهران جدا شد و با استقلال خوزستان قرارداد امضا کرد و...

مربیان از قانون جدید خیلی خوب کمک گرفتند. رسول خطیبی پس از این چهار هفته چند بازیکن را از فهرست بازیکنانش خارج کرد و چند بازیکن جدید گرفت. استقلال خوزستان، سیاه جامگان، صبا و نفت هم دیگر تیم هایی بودند که بازیکن گرفتند و یا از فهرست شان خارج کردند.

دستور العمل جدید اگر نبود منصوریان نمی‌توانست پادوانی را بگیرد، رضاییان هم نمی‌توانست جای انصاری را پر کند و چندین نقل و انتقال دیگر هم انجام نمی‌شد.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد با اینکه مهلت نقل‌و‌انتقالات تمام شده اما همچنان باشگاه ها می‌توانند بازیکن بگیرد. تیمی اگر فهرستش جا داشته باشد می تواند بازیکن آزاد جذب کند. احتمالا در روزهای آینده خبرهایی درباره به خدمت گرفتن بازیکن خارجی از سوی چند تیم خواهیم شنید.

57189