رابسون:ژاوی ستاره است اما کنترلش میکنیم/شکست السد و دربی دبل بزرگی است

رابسون:ژاوی ستاره است اما کنترلش میکنیم/شکست السد و دربی دبل بزرگی است

مدافع برزیلی استقلال گفت: قبل از بازی رحمتی کاپیتان تیم از ما قول گرفته بود که برنده این بازی شویم و با روحیه خوبی به بازی با السد برویم. 

به گزارش کاپ، آبی پوشان از امروز برای یکی از حساس ترین مسابقات فصل خود آماده می شوند. سرنوشت منصوریان و شاگردانش برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به همین دیدار وابسته است و آنها می توانند با برتری مقابل ستاره های السد بار دیگر هواداران خود را خوشحال کنند. در همین راستا با رابسون جانواریو، مدافع برزیلی استقلال که در جدال با ماشین سازی به همراه زوج هموطنش در خط دفاعی حاضر بود، گفت و گو کردیم. در ادامه صحبت های خبرنگار کاپ با رابسون جانواریو را پیش از دیدار با السد قطر می خوانید:

* از بازی با ماشین سازی شروع کنیم که در یک زمین برفی 3 امتیاز را گرفتید؟

واقعا روز سختی بود. زمین کاملا سفیدپوش شده بود و حتی در نیمه اول با توپ سفید بازی کردیم. به هر حال مجبور بودیم که با شرایط کنار بیاییم و در آن هوای سرد و زیر بارش برف تمرکزمان را حفظ کردیم. فکر می کنم یکی از بهترین بازی های فصل ما بود و توانستیم به سومین پیروزی متوالی برسیم. قبل از بازی رحمتی کاپیتان تیم از ما قول گرفته بود که برنده این بازی شویم و با روحیه خوبی به بازی با السد برویم. 

* به نظر می رسد استقلال بعد از نتایج ضعیف نیم فصل اول، به روزهای اوج رسیده است؟

دقیقا همینطور است. استقلال در این فصل بازیکنان جدید زیادی مثل خود من دارد و به همین دلیل در بحث هماهنگی دچار مشکل بودیم. به تدریج تیم ما بهتر شد و حالا می بینید که در 3 بازی اخیر کمترین گل خورده و بیشترین گل زده را داشته ایم. در رده سوم قرار گرفتیم و می توانیم بالاتر ازاین هم برویم.

* یعنی هنوز به قهرمانی هم فکر می کنید؟

چرا که نه؛ در فوتبال هیچ چیز مشخص نیست. هنوز 10 هفته از لیگ برتر باقی مانده و ما با تیم های  بالاتر از خودمان یعنی پرسپولیس و تراکتورسازی هم بازی رودررو داریم. نمی خواهم قولی بدهم اما با ادامه این روند می توانیم جایگاه خوبی در پایان فصل کسب کنیم.

* یک بازی حساس مقابل السد قطر در پیش دارید؟

بدون شک این بازی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. می توانیم با پیروزی در این مسابقه به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسیم و آنجا افتخارات بیشتری کسب کنیم. البته می دانم که السد قطر بازیکنان بزرگی همچون ژاوی هرناندز را در ترکیب خود دارد و باید خیلی مراقب آنها باشیم. با این حال ما عزم خود را جزم کردیم که در این بازی به برتری برسیم.

* درباره ژاوی صحبت کردی. فکر می کنی می توانید او را کنترل کنید؟ 

همه دنیا ژاوی را می شناسند و او در بارسلونا کنار بهترین های دنیا از جمله مسی و اینیستا بازی کرده است. برای او برنامه ویژه ای داریم و تمام سعی خود را می کنیم که برنامه های السد قطر را خنثی کنیم. 

* به حضور پرشور هواداران در این بازی چقدر امیدوار هستی؟

قطعا انتظار داریم که ورزشگاه را پر کنند. همانطور که گفتم این یکی از حساس ترین بازیهای ماست و باید حمایت لازم از تیم انجام شود. استقلال نتایج خوبی گرفته و با حمایت هواداران می تواند برنده شود.

* در پایان هم درباره دربی پیش رو صحبت کن؟

من یک بار تجربه حضور در این بازی را دارم و می دانم که برای هواداران نتیجه اش خیلی مهم است. ما اول به السد فکر می کنیم و بعد از آن به دنبال موفقیت در دربی هستیم. امیدوارم بتوانیم 2 برد پشت سر هم را کسب کنیم و هواداران را خوشحال کنیم. این می تواند یک دبل بزرگ باشد.