رئیس یوفا: فیفا نباید فوتبال اروپا را دستکم بگیرد؛ برای جام جهانی 2026 حداقل 16 سهمیه می خواهیم

رئیس یوفا: فیفا نباید فوتبال اروپا را دستکم بگیرد؛ برای جام جهانی 2026 حداقل 16 سهمیه می خواهیم

وبسایت رسمی برنامه نود - یوفا در حال رایزنی با فیفاست تا سهمیه تیمهای اروپایی برای مسابقات جام جهانی 2026 به 16 تیم برسد.

به گزارش وبسایت نود، فیفا اخیرا برگزاری جام جهانی 2026 با 48 تیم را تصویب کرده و یوفا انتظار دارد تا سهمیه این قاره در مسابقات از 13 به 16 تیم افزایش یابد. الکساندر سفرین، رئیس یوفا در مورد افزایش تعداد تیمهای جام جهانی گفت:

یوفا تنها کنفدراسیونی بود که با افزایش تیمهای جام جهانی مخالفت کرد اما شانسی نداشتیم. حالا برای افزایش سهمیه تیمهای اروپایی تلاش می کنیم.  تیمهای اروپا و آمریکای جنوبی باکیفیت تر از بقیه هستند. اروپا در بدترین حالت 16 سهمیه برای مسابقات می خواهد. 

سفرین در مورد انتقاد رومنیگه، رئیس اتحادیه بازیکنان اروپا از فیفا و اینفانتینو اظهار داشت:

نباید مغرور باشیم اما از نظر کیفیت، اروپا نامبر وان است. ما یک کنفدراسیون عادی نیستم. فیفا نباید ما را دستکم بگیرد، اگر این اتفاق بیافتد فیفا و یوفا دچار مشکلات شدیدی می شوند اما نباید این اتفاق تکرار شود. یوفا ابزارهای زیادی برای مقابله با فیفا دارد که البته نمی خواهیم این را به صورت علنی اعلام کنیم. قطعا فیفا ما را درک خواهد کرد. اینفانتینو نباید اهمیت فوتبال اروپا را فراموش کند و قطعا این کار را نخواهم کرد. من رابطه خوبی با او دارم.

وی در مورد شانس های آلمان برای میزبانی یورو 2024 اظهار داشت:

تا کنون تصمیم قطعی در این باره نگرفته ایم. آلمان تجهیزات خیلی خوبی دارد اما باید کمیته با بررسی تمایم جوانب تصمیم بگیرد. مسلما من دوست دارم مسابقات در کشوری برگزار شود که بیشترین  امکانات را دارد. قطعا در این باره با سلامت اخلاقی و مالی تصمیم گیری خواهم کرد. وقتی مستقل باشی و به کسی وابسته نباشی خیالت راحت تر است.

رئیس یوفا در مورد تغییرات احتمالی در فوتبال که با پیشنهاد فان باستن، مشاور ارشد اینفانتینو در نظر گرفته شده بیان کرد:

نیازی به انقلاب در فوتبال نداریم چرا که همه چیز عالی است. آفساید مهم است، تعویض ضربات پنالتی با مسابقه تکنیک هم از نظر من یک شوخی است.

1140