پیشنهاد اینفانتینو برای جام جهانی 2026: چهل و هشت تیم در شانزده گروه

پیشنهاد اینفانتینو برای جام جهانی 2026: چهل و هشت تیم در شانزده گروه

وبسایت رسمی برنامه نود - در روز 9 ژانویه فیفا در مراسمی در زوریخ برنده عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان را مشخص می کند که رونالدو، مسی و گریزمن سه گزینه احتمالی هستند اما به موازات این مراسم در زوریخ، در مورد نحوه برگزاری جام جهانی 2026 بحث خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، فیفا به نمایندگانش سه گزینه برای برگزاری جام جهانی را پیشنهاد داده است: 32، 40 یا 48 تیم. اینفانتینو شخصا گزینه 48 تیمی شدن جام جهانی را ترجیح می دهد: برگزاری مسابقات با شانزده گروه سه تیمی که از هر گروه دو تیم صعود می کنند. بدین ترتیب هر تیم ملی حداقل دو بازی انجام می دهد و طبیعتا مخاطبان و سرمایه بیشتری جذب مسابقات می شود.

در صورتی که گزینه مورد نظر اینفانتینو تصویب شود، مسابقات با 80 بازی برگزار خواهد شد که بدین ترتیب بودجه بازیها به بیش از 6.5 میلیارد یورو خواهد رسید یعنی یک میلیارد یورو بیش از جام جهانی روسیه.  ساعت بازیها هم بر اساس ساعت کشورهایی که در مسابقات حضور دارند تنظیم خواهد شد. البته افزایش تیمهای جام جهانی منتقدانی هم دارد. به طور مثال یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان از منتقدان جدی این قضیه است.

فیفا همچنین گزینه برگزاری مسابقات جام جهانی باشگاه ها با 16 تیم از سال 2019 را برگزار خواهد کرد. این تورنمنت قرار است جایگزین جام کنفدراسیون ها شود.

1140