تلاش هوینس برای آلمانی کردن بایرن مونیخ؛ استعدادیاب های لایپزیگ به مونیخ می آیند

تلاش هوینس برای آلمانی کردن بایرن مونیخ؛ استعدادیاب های لایپزیگ به مونیخ می آیند

وبسایت رسمی برنامه نود - آکادمی بایرن مونیخ همانند دهه گذشته فعال نیست و اولی هوینس می خواهد تغییراتی در آن ایجاد کند.

به گزارش وبسایت نود، اولی هوینس رئیس جدید باشگاه بایرن مونیخ پس از بازگشت دوباره اش اعلام کرد که از وضع آکادمی باشگاه و تیم های پایه راضی نیست و تغییر تحولاتی در آن خواهد داد. در سالیان اخیر هیچ بازیکنی از آکادمی بایرن مونیخ نتوانسته به تیم اصلی راه یابد و تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی شود. آخرین بازیکنی که از آکادمی بایرن مونیخ به تیم اصلی راه یافت داوید آلابا بود و بعد از آن این چرخه قطع شد. دهه گذشته بازیکنانی نظیر شواین اشتایگر، فیلیپ لام، توماس مولر و هولگر بادشتوبر از تیم های بایرن مونیخ به تیم اصلی رسیدند. 

یکی از تیم هایی که در جذب استعدادهای برتر آلمان در چند سال اخیر عالی کار کرده آر بی لایپزیگ است. این تیم هم اکنون حدود 13 بازیکن در تیم های پایه آلمان دارد و بعد از دورتموند بهترین وضعیت را در این زمینه دارد. گفته می شود بایرن مونیخ قصد دارد دو استعدادیاب ارشد ردبول سالزبورگ اتریش را به مونیخ بکشاند و هدایت مرکز جوانان باشگاه را به ارنست تانر و یوخن زاور بسپارد.

ارنست تانر به عنوان برجسته ترین استعدادیاب های فوتبال آلمان شناخته می شود. او کار خود را در مونیخ 1860 آغاز کرد و بازیکنانی چون لارس و اسون بندر، مارسل شفر، بنیامین لاوت و کریستین ترش را برای آکادمی این باشگاه جذب کرد. یولین ناگلزمن سرمربی جوان هوفنهایم هم یکی از کشف های او به شمار می رود. تانر در سال 2008 و در زمانی که ناگلزمن تنها 20 سال سن داشت او را به عنوان مربی تیم زیر 17 ساله های مونیخ 1860 برگزید و در ادامه با پیوستن تانر به هوفنهایم، ناگلزمن هم راهی تیم های پایه این باشگاه شد. ارنست تانر 50 ساله و یوخن زاور 44 ساله هم اکنون در باشگاه ردبول سالزبورگ اتریش فعالیت می کنند و به نوعی می توان آن ها را استعدادیاب های لایپزیگ هم دانست. باشگاه های سالزبورگ و لایپزیگ به دلیل حامی مالی مشترک (ردبول) روابط بسیار نزدیکی با هم دارند و بیشتر بازیکن های مستعد سالزبورگ پس از بازی و درخشش در این تیم به لایپزیگ می پیوندند.

7899