نگاهی به سیستم چرخشی لوییز انریکه در خط هافبک بارسلونا

نگاهی به سیستم چرخشی لوییز انریکه در خط هافبک بارسلونا

وبسایت رسمی برنامه نود - بارسلونا در تابستان گذشته هافبک‌های متعددی را به خدمت گرفت و در فصل جاری لوییز انریکه از آن‌ها به صورت چرخشی استفاده کرده است.

به گزارش وبسایت نود، با توجه به اینکه بارسا در خط هافبک نیاز مبرم به بازیکنان جدید داشت، در تابستان گذشته دنیس سوارز و آندره گومز را به ترکیب خود اضافه کرد تا در کنار اینیستا، راکیتیچ، بوسکتس، آردا و رافینیا خط هافبک قدرتمندی را تشکیل دهد، با توجه به تعدد بازیکن در این بخش، لوییز انریکه مجبور است تا از سیستم چرخشی استفاده کند تا تمانمی هافبک‌های این تیم تعداد بازی برابری داشته باشند و از مصدومیت آن‌ها جلوگیری شود.

مصدومیت‌ها، فرم مناسب برخی از بازیکنان و شرایط حضور در تیم‌های ملی مواردی بودند که باعث شده‌اند که لوچو این تصمیم را اتخاذ کند با این تفاسیر سرجیو بوسکتس با توجه به نقش خاصی که در بارسلونا دارد، باز هم بیشتر از سایر هافبک‌های بارسا به میدان رفته است. شاید دیدار بارسلونا مقابل اتلتیک بیلبائو نمونه خوبی باشد، در حالیکه بسیاری تصور می‌کردند که راکیتیچ زوج اینیستا در خط هافبک باشد، لوچو تصمیم گرفت تا از رافینیا در خط هافبک استفاده کند مسئله ای که شاید باعث تعجب بازیکنان بارسلونا هم شده بود. با این حال نگاه اجمالی به میزان دقایقی که هافبک‌های بارسلونا به میدان رفته اند نشان می‌دهد که لوچو به خوبی از تمامی بازیکنان خط میانی خود استفاده کرده است.

تعداد بازی

تعداد حضور در ترکیب اصلیمدت زمان بازیبوسکتس24241.989راکیتیچ20171.387گومز20121.165آردا20121.162اینیستا16121.031سوارز1910998رافینیا168786

در حالیکه اینیستا، بوسکتس و راکیتیچ عموما به عنوان هافبک‌های بارسلونا به میدان می‌روند اما با توجه به آمار به دست آمده، لوچو به تعداد دفعاتی که از این 3 بازیکن به عنوان هافبک های بارسا استفاده کرده است، به همان تعداد از ترکیب گومز، بوسکتس و سوارز استفاده کرده است. لوچو در دیدارهای این فصل بارسلونا از 15 چینش متفاوت در خط هافبک استفاده کرده است که به مرور آن‌ها می‌پردازیم:

راکیتیچ - بوسکتس - اینیستا، 5 دیدار

گومز- بوسکتس - سوارز، 5 دیدار 

راکیتیچ - بوسکتس - سوارز، 4 دیدار

اینیستا - بوسکتس - گومز، 3 دیدار

گومز - بوسکتس - توران، 2 دیدار

گومز - بوسکتس - سوارز، 1 دیدار

رافینیا - اینیستا - راکیتیچ - آلبا، 1 دیدار 

توران - راکیتیچ - بوسکتس - دینیه، 1 دیدار

رافینیا - راکیتیچ - سوارز، 1 دیدار

رافینیا - بوسکتس - سوارز، 1 دیدار

آلنا - کاربونل - سوارز، 1 دیدار

اینیستا - گومز - سوارز، 1 دیدار

اینیستا - بوسکتس - سوارز، 1 دیدار 

راکیتیچ - بوسکتس - سوارز، 1 دیدار

رافی - بوسکتس - اینیستا، 1 دیدار

1899