نفت آبادان، بیستمین تیم فیروز کریمی

نفت آبادان، بیستمین تیم فیروز کریمی

وبسایت رسمی برنامه نود - صنعت نفت آبادان بیستمین تیم حرفه ای فیروز کریمی به شمار می رود.

به گزارش وب سایت نود، فیروز کریمی مربی شناخته شده فوتبال ایران حدود 30 سال است که در سطح اول ایران مربی گری می کند.

کریمی 60 ساله در این سالها تجربه در تیم های مختلف را تجربه کرده است. او که با در دهه هفتاد با حضور درخشان روی نیمکت پاس و رسیدن به قهرمانی ایران و آسیا نام خود را به عنوان یک مربی ممتاز مطرح کرد در این سه دهه در شهرهای مختلف در لیگ برتر، لیگ آزادگان و لیگ دسته اول مربی گری کرده است.

البته اگر تیم هایی که کریمی در آنها مدیرفنی یا چنین سمتهایی هم داشته را اضافه کنیم تیمهایی او بیشتر هم می شود. او در مقطعی در آوردن تیم ها از دسته اول به لیگ برتر تخصص داشت. در لیگ برتر هم کریمی حضور در 10 تیم را تجربه کرده است.

کریمی به شهرها و استانهای مختلف رفته است و تا به امروز در 11 استان مختلف مربی گری کرده است که یک رکورد منحصر به فرد است.

خوزستان-2 تیم

کریمی در شرایطی هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده گرفته که در گذشته هم بارها در استان خوزستان مربی گری کرده است. او چندین مقطع مربی استقلال اهواز بوده است که حتی موفق شد این تیم را تا آستانه قهرمانی در لیگ ایران پیش ببرد و در نهایت دوم شد. صنعت نفت آبادان دومین تیم کریمی در خوزستان است.

تهران-5 تیم

فیروز کریمی را باید یک پاسی دانست. او فصلی طلایی را برای پاس رقم زد با دو قهرمانی در لیگ ایران و یک قهرمانی تاریخی در جام باشگاه های آسیا. این مربی حضور در چندین تیم دیگر تهرانی را تجربه کرده است. مدتها مربی تیم بهمن بود و با این تیم قهرمان جام حذفی ایران شد. حضور در پیکان و راه آهن را هم تجربه کرد و دوران موفقی هم در راه آهن داشت اما با پیکان سقوط کرد. با این حال سرشناس ترین تیم او در تهران استقلال بود که کریمی یک دوره ناموفق را در این تیم پرطرفدار تجربه کرد.

اصفهان- 3 تیم

کریمی در شهر اصفهان علاوه بر اینکه مربی ذوب آهن و سپاهان بوده در مقطعی هم هدایت تیم پلی اکریل تیم متمول دهه هفتاد را بر عهده داشت.

آذربایجان شرقی- 2 تیم

کریمی در تبریز هم مربی بوده و هدایت تراکتورسازی و گسترش فولاد را تجربه کرده است.

خراسان- یک تیم

کریمی یکی از مربیان موفق تاریخ ابومسلم محسوب می شود و در چند مقطع سرمربی این تیم بوده است.

زنجان- یک تیم

این مربی در اوایل دهه هشتاد تلاش کرد تیم متمول شهاب زنجان را به لیگ برتر برساند اما موفق نشد.

قم- یک تیم

فیروز کریمی در صبا هم تجربه بدی نداشت.

گیلان- 2 تیم

مربی پیشین پاس تهران هدایت هر دو تیم معروف استان گیلان را تجربه کرده است هم سرمربی داماش بوده و هم ملوان.

بوشهر- یک تیم

شاهین بوشهر یکی دیگر از تیم‌هایی است که کریمی در لیگ برتر هدایت آن را عهده‌دار بوده است.

یزد- یک تیم

فیروز کریمی برای مربی گری به استان یزد هم رفته است و زمانی هدایتی سنگ آهن بافق را برعهده داشت که نتوانست این تیم را لیگ برتری کند.

البرز- یک تیم

آخرین تیم فیروز کریمی اکسین البرز بود که با این تیم در دسته اول کشور نتایج خوبی نگرفت.

57189