استقلال از سازمان لیگ طلبکار است؟

استقلال از سازمان لیگ طلبکار است؟

به گزارش "ورزش سه"، سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال روز جمعه در واکنش به حکم ممنوع الفعالیت بودن باشگاه استقلال و تعدادی دیگر از باشگاه ها به دلیل بدهی از سوی سازمان لیگ، گفت که این باشگاه مانند بسیاری دیگر از باشگاه ها در سه سال گذشته از سازمان لیگ دریافتی بابت بلیط فروشی نداشته و سازمان لیگ بابت بلیط فروشی باشگاه های لیگ برتری به آنها بدهکار است.

هر چند در طی چند سال گذشته بارها اخباری مبنی بر پرداخت بدهی باشگاه های لیگ برتری به بازیکنان خارجی یا پرداخت هزینه های اجاره ورزشگاه، جریمه های انضباطی و بسیاری دیگر از هزینه های باشگاه ها توسط سازمان لیگ به گوش رسیده اما مطمئنا صحبت های افتخاری که خود یکی از اعضای فدراسیون فوتبال به شمار می رود در این باره نیاز به بررسی بیشتری دارد.

سعید فتاحی درباره این ادعای مدیرعامل استقلال به ورزش سه گفت: درآمد باشگاه ها از بلیط فروشی به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات ها می رسد. باشگاه های استقلال و پرسپولیس در ابتدای فصل به سازمان لیگ نامه زدند که هزینه اجاره ورزشگاه ها آزادی را این سازمان از محل در آمدهای آنها پرداخت کند که همین پرداخت هزینه ورزشگاه آزادی از جمله مواردی که است در آمد این باشگاه در آن هزینه می شود.

او در ادامه تصریح کرد: باشگاه استقلال یا هر باشگاه دیگری اگر نسبت به درآمدهای خود در سازمان لیگ به دنبال مشخص شدن وضعیت خود هستند، می توانند با ارسال نامه به امور مالی سازمان لیگ از شرایط خود مطلع شوند اما با توجه به هزینه های این باشگاه احتمالا استقلال به سازمان لیگ بدهکار خواهد بود.

صحبت های فتاحی در کنار ادعای افتخاری مدیرعامل استقلال نشان می دهد که این موضوع بیش از هر چیزی نیاز به یک شفاف سازی به ویژه برای دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال دارد تا میزان بدهی یا بستانکاری آنها نسبت به سازمان لیگ مشخص شود.