مورینیو: مصدومیت زلاتان برای منچستر یونایتد فاجعه خواهد بود

مورینیو: مصدومیت زلاتان برای منچستر یونایتد فاجعه خواهد بود

وبسایت رسمی برنامه نود - علیرغم آنکه ژوزه مورینیو بیان کرده مصدومیت زلاتان ابراهیموویچ و بازی نکردن او برای شیاطین سرخ فاجعه خواهد بود، اما این مربی پرتغالی خرید مهاجم جدید در نقل و انتقالات ژانویه را منتفی دانست.

به گزارش وب سایت نود، زلاتان ابراهیموویچ سوئدی که در نقل و انتقالات تابستان با قراردادی آزاد از پاریسن ژرمن فرانسه به منچستر یونایتد پیوست، در 26 بازی که برای این تیم به میدان رفته، 17 گل به ثمر رسانده است. این در حالیست که خوان ماتا و پل پوگبا هر یک تنها 5 گل در تمامی رقابتها برای منچستر یونایتد به ثمر رسانده اند.  

سایر مهاجمان منچستر یونایتد در مجموع 11 گل زده دارند (وین رونی 3 گل، مارکوس رشفورد 4 گل و آنتونی مارسیال 4 گل)، و زلاتان به تنهایی شش گل بیشتر از سه مهاجم هم تیمی اش به ثمر رسانده و به واسطه گل های مهمی که این بازیکن سوئدی برای تیمش زده، شاگردان مورینیو در جمع شش تیم برتر لیگ انگلیس قرار دارند. گرچه منچستر یونایتد بیش از اندازه به زلاتان متکی است، اما ژوزه مورینیو اظهار داشته که باشگاه در نقل و انتقالات ژانویه قصد خرید مهاجم جدیدی را ندارد. وی در این خصوص گفت:

اگر زلاتان مصدوم شود، فاجعه خواهد بود. واقعاً فاجعه می شود، اما فوتبال همین است. قصد اضافه کردن مهاجم دیگری را به ترکیب تیم نداریم. ما مهاجمانی مثل زلاتان، رونی، رشفورد و مارسیال را داریم. ما 24 بازیکن در تیم داریم. می دانم که باید در رقابت های مختلف و بازی های بسیار زیادی شرکت کنیم؛ اما از کجا می توان مهاجمی را پیدا کرد که کیفیت و توانایی بازی برای منچستر یونایتد را داشته باشد؟ شما بگوئید که چنین مهاجمی کجاست و باشگاه از کجا می تواند چنین مهاجم باکیفیتی را پیدا کند؟ در نقل و انتقالات ژانویه برنامه ای برای خرید مهاجم جدید نداریم، و شاید در تابستان این کار را بکنیم.

در صورتی که زلاتان ابراهیموویچ در دیدار برابر میدلزبورو دو گل دیگر به ثمر برساند، سال 2016 را با کسب عنوان برترین گلزن لیگ های مهم اروپایی به پایان خواهد رساند. این مهاجم سوئدی که در سال 2016 در مجموع 50 گل برای تیم های پاریسن ژرمن و منچستر یونایتد به ثمر رساند، و تنها یک گل کمتر از لیونل مسی دارد که در لالیگا 51 گل زد. اما مورینیو می گوید از عملکرد زلاتان در رقابت های این فصل خیلی شگفت زده نشده، آنچه که باعث می شود آمار او با ارزش تر به حساب بیاید اینست که او هیچ گلی از روی نقطه پنالتی نزده است. مورینیو در ادامه افزود:

اصلاً جای تعجب ندارد. در اسپانیا مسی و رونالدو گل های زیادی از روی نقطه پنالتی می زنند. آنها به خاطر پنالتی های زیادی که می زنند، آمار گلزنی بالایی دارند.

2081