گفت و گو با پندار توفیقی: منصوریان هرچه خواسته برایش مهیا کرده ایم/ رحمتی در اختیار باشگاه است

گفت و گو با پندار توفیقی: منصوریان هرچه خواسته برایش مهیا کرده ایم/ رحمتی در اختیار باشگاه است

وب سایت رسمی برنامه نود- این روزها وضعیت استقلال چندان آرام نیست. اولین امید هواداران استقلال، به تقویت این تیم در روزهای نقل و انتقال نیم فصل است تا استقلال بتواند بازیابی شود و حداقل در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بازنده از زمین خارج نشود.

جوی که این روزها برای استقلال تا نیم فصل پیش آمده رسما به اندازه یک فصل حاشیه به همراه داشته و تمرکز را از تیم گرفته است. با این حال در این اوضاع خبرهای مختلفی درباره تغییرات در چارت باشگاه شنیده می شود. برای اطلاع از کم و کیف نقل و انتقالات احتمالی اردوی آبی پوشان پایتخت با دبیر هیئت مدیره و رئیس کمیته اقتصادی باشگاه استقلال تهران گفت و گو کرده ایم. این گفت و گو را بخوانید:

آقای توفیقی چرا استقلال نمی تواند به فرم دلخواه هواداران برسد؟ می گویند شما به عنوان رکن اقتصادی باشگاه نتوانسته اید به خواسته های سرمربی استقلال عمل کنید...

این را بدانید ما تمامی درخواست های سرمربی را اجابت کردیم. اردوی خارجی و بازیکنان درجه یک و کلا هر درخواستی که آقای منصوریان در ابتدای فصل داشتند محقق شده است.شما دیدید که بهترین بازیکنان حاضر در فصل نقل و انتقالات را گرفتیم و برای کمک به ثبات و آرامش تیم سعی کردیم تعهدات مالی مان را در زمان مقرر انجام دهیم.

شما در هیات مدیره درباره مسائل فنی اظهار نظرمی کنید؟

من در مقامی نیستم که بخواهم در رابطه با کیفیت فنی تیم نظر بدهم و امیدوارم استقلال بتواند به روزهای خوبش بازگردد.

استقلال بالاخره کی دارای کمیته فنی می شود؟

برای نظارت به بعد فنی تیم هم قرار است کمیته فنی باشگاه از پیشکسوتانی همچون علی جباری و قراب و کارگر جم و حسن روشن وکشاورز تشکیل شود. این کمیته وظایفی طبق اعلام هیئت مدیره بر عهده خواهد گرفت.

برای نیم فصل به شما برنامه ای برای جذب بازیکن اعلام نشده است؟

با صلاحدید سرمربی تیم و شخص آقای افتخاری اقدام به جذب نفرات مورد نظر منصوریان می کنیم. من خودم عقیده دارم برای اینکه بازار گرمی و یا کارشکنی رخ ندهد باید سعی کرد تا قطعی نشدن قراردادهایمان خبری را رسانه ای نکنیم و در سکوت کارمان را انجام دهیم. اتفاقا منابع مالی مناسبی هم به این امر اختصاص خواهیم داد. با این تفاوت که باید قبول کنیم استقلال هنوز یک باشگاه دولتی است و قواعد حاکم بر بنگاه های اقتصادی دولتی بر آن حکم فرماست. این نکته را هم اضافه کنم که ما به دلیل همان شرایطی که اعلام کردم نمی توانیم یک لیست دست نیافتنی را تعهد کنیم و باز هم می گویم استقلال یک تیم خصوصی نیست و دست ما در بستن قرار داد تا حدودی بسته است.

در هر حال می بینید که امروز زهیوی به باشگاه رفته و همه با خبر شده اند، در فوتبال چیزی پنهان نمی ماند.

اینکه شما می گویید درست است. البته باید کاملا هوشمندانه برخورد کرد.

فکر نمی کنید در ابتدای فصل کمی با عجله اقدام به خرید بازیکن کردید؟ مثلا بازیکن 150 میلیونی را با 950 میلیون جذب کردید و با بازیکنی که فصل قبل خوب بازی نمی کرد و انتقادات زیادی به عملکردش بود را 700 میلیون تومان قرار داد بستید.یا مثلا با بازیکنی قرار داد میلیاردی بسته اید  که تا پایان نیم فصل در ترکیب یازده نفر تیم قرار نگرفته است...

ببینید شاید بعضی از این مواردی که شما می گویید درست باشد ولی در فصل نقل و انتقالات یک باشگاه باید قدرت ریسک بالایی داشته باشد. شما مثلا اگر باشگاهدار باشید نمی توانید به احتمالات اعتماد کنید. در حقیقت این روزها حضور در بازار نقل و انتقالات یک ریسک بزرگ است.در مورد برخی از قرارداد ها باید بگویم گروهی از بازیکنان قراردادشان و نحوه تمدیدش و حتی شروطش مربوط به گذشته بود و کسی فکر نمی کرد که این اتفاق ها بیفتد.

شما برای نیم فصل روزبه چشمی را به تیم اضافه خواهید کرد. منصوریان هم یک لیست ورودی و خروجی داده، برای کنار گذاشتن بازیکنان مورد نظر به جمع بندی رسیده اید یا در هیات مدیره اختلاف وجود دارد؟

اینکه روزبه به تیم اضافه خواهد شد و یک نفر باید خط بخورد امری قطعی است. لیست وروردی و خروجی هم در اختیار سرمربی تیم قرار دارد.من می خواهم یک مثال بزنم. همین آقای امین حاج محمدی بازیکن بسیار حرفه ای  است و چند بار با مراجعه به باشگاه پیرامون ادامه روند فعالیتش در تیم استقلال و پیشنهاد های بازی اش در سایر تیم ها با من به گفت و گو نشسته است و باید بگویم این بازیکن کلیه اصول حرفه ای را رعایت کرده است. باشگاه هم خطایی از جانب او تا به حال ندیده است. خب ممکن است این بازیکن یا هر بازیکن دیگری در پازل تاکتیکی تیم جایی نداشته باشد و می تواند با یک موافقت دوجانبه و سازش از تیم جدا شود.

الان مهمترین مساله باشگاه استقلال، ماجرای سیدمهدی رحمتی است. برخی می گویند در لیست فروش است و برخی می گویند باید تعهدنامه بدهد تا در استقلال بماند. شما خبر جدیدی ندارید؟

رحمتی رسما اعلام کرد که به عنوان یک بازیکن حرفه ای در اختیار باشگاه است. او طبق نظر کادرفنی حضورش در استقلال را ادامه می دهد.

گفت و گو از سالار علیخواه