117 سال با میلان؛ درخشش دوباره فینالیست سفیدپوش( بخش سوم)

117 سال با میلان؛ درخشش دوباره فینالیست سفیدپوش( بخش سوم)

در ابتدای هزاره جدید میلادی میلان قهرمانی های خود را در اروپا به 7 افزایش داد.

به گزارش کاپ، بخش اول تاریخ میلان را که به نیمه اول قرن بیستم پرداخته بود می توانید اینجا ببینید. پس از آن نوبت به سه دهه پر افتخار بود که آن را در بخش دوم می توانید مشاهده کنید. اما بخش پایانی تاریخ تصویری میلان را با هم مشاهده می کنیم.

یادگاری از روز 24 می 1989 و دیدار فینال جام باشگاه های اروپا مقابل استوآ بخارست. دیداری که با دو گل رود گولیت و دو گل فان باستن با برتری(4-0) میلان خاتمه یافت و این تیم برای سومین بار قهرمان اروپا شد.

فاتحان اروپا در هنگام فرود از پلکان هواپیما. میلان در روز 23 می 1990 و در مسابقه مقابل بنفیکا پرتغال موفق شد با تک گل فرانک ریکارد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و برای چهارمین بار قهرمان اروپا شود.

اسکوربورد ورزشگاه المپیک آتن در روز 18 می 1994 که نتیجه فینال میلان- بارسلونا روی آن دیده می شود. در این مسابقه میلان با گل های دانیل ماسارو، دژان ساویچویچ و مارسل دزایی(4-0) بارسا را در هم کوبید و برای پنجمین بار فاتح اروپا شد.

روزنامه گازتا دلو اسپورت ایتالیا پس از قهرمانی میلان در لیگ قهرمانان اروپا فصل 94-93. تصویر یوهان کرویف مربی نامدار هلندی نیر روی صفه اول دیده می شود.

فتح جام باشگاه های اروپا در فصل 03-2002 با برتری مقابل یوونتوس در فینال ورزشگاه اولدترافورد. این چهارمین قهرمانی از 5 فهرمانی کاپیتان مالدینی در لیگ قهرمانان اروپا است.

 آندری شوچنکو ستاره اوکراینی میلان طی سال های 1999 تا 2006 موفق شد 173 برای میلان به ثمر رسانده، بعد از نوردال به بهترین گلزن تاریخ باشگاه بدل شود. او که در سال 2004 توپ طلای اروپا را از آن خود کرد در فصل 09-2008 مجددا در میلان حضور یافت اما در 26 مسابقه تنها 2 گل برای روسونری به ثمر رساند!

 دقیقه 45 دیدار فینال لیگ قهرمانان فصل 07-2006. فیلیپو اینزاگی دروازه لیورپول را باز کرده است تا میلان آماده گرفتن انتقام از شکست دو سال قبل باشد. در سال 2005 لیورپول در ضربات پنالتی میلان را شکست داد و میلان نایب قهرمان اروپا شد.

اینزاگی در دقیقه 82 گل دوم میلان را به ثمر می رساند و کار لیورپول را تمام می کند. مسابقه(2-1) به سود میلان می شود و این تیم برای هفتمین بار قهرمانی اروپا را از آن خود می کند.

دومین پیراهن ماندگار در تاریخ میلان. پیراهن شماره 3 پائولو مالدینی به پاس 647 مسابقه برای میلان در سال 2009 بازنشسته شد و قرار شد اگر روزی فرزند مالدینی بازیکن تیم اصلی میلان شد این پیراهن از آن وی شود.