رونمایی از بنزین سبز منصوریان (گزارش+عکس)

رونمایی از بنزین سبز منصوریان (گزارش+عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با پدیده که منجر به پنجمین پیروزی تیمش شد، با غرور و شادی خاص اعلام کرد که بازیکنان جوان او مثل بنزین سبز هستند و البته برای این ادعای خود دلایل محکمی هم داشت. او در صحبت‌هایش که با دوربین‌های تلویزیونی و البته خبرنگاران انجام داد اعلام کرد که بازیکنان جوان دو حسن ویژه دارند؛ یکی اینکه حرف گوش کن هستند و دوم اینکه در زمین تمام توان خود را می‌گذارند تا اینکه بتوانند نامی برای خود دست و پا کنند.

منصوریان بعد از نمایش پرانتقاد تیمش در بازی برابر تراکتورسازی ترجیح داد از بازیکنان جوانی مثل میلاد زکی‌پور و مجتبی حق‌دوست در ترکیب اصلی استفاده کند و حالا که این تغییرات او در در ترکیب اصلی جواب داده حق دارد که این قدر با اعتماد به نفس درباره تغییراتش صحبت کند.

زکی‌پور، قدرتمند در دفاع موفق در حمله علیرضا منصوریان ترجیح داد در بازی با پدیده از میلاد زکی‌پور در پست دفاع چپ استفاده کند، بازیکنی که در بازی با صنعت نفت آبادان به میدان رفت و بخاطر اشتباهی که روی گل دوم انجام داد 12 هفته بازی‌های تیمش را از روی سکوی تماشا کرد. اما زکی‌پور در بازی با پدیده از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و نمایش کاملا موفقی در دفاع داشت ضمن اینکه در حملات تیم هم اضافه می‌شد و به خوبی به جابر انصاری در سمت چپ کمک کرد. اگر اتفاق خاصی نیفتد علیرضا منصوریان از اینجای فصل به بعد روی میلاد زکی‌پور جدی‌تر فکر خواهد کرد و این بازیکن را بیشتر بازی خواهد تا به جوانگرایی در ترکیب استقلال همچنان ادامه دهد.

حق‌دوست، آقای جدید حفظ توپ مجتبی حق‌دوست یکی از بازیکنانی است که زمانی که با استقلال قرارداد امضا کرد منصوریان از او به عنوان ایمان مبعلی دوم فوتبال ایران یاد کرد. بازیکنی که به راحتی می‌تواند ریتم بازی را سریع و کند کند و به حملات استقلال نظم ببخشد. حق‌دوست ضمن اینکه در زمانی که استقلال نیاز به گل داشت نقش خود را به خوبی به عنوان یک هافبک بازیساز ایفا کرد، زمانی که آبی‌ها جلو افتادند به خوبی حفظ توپ کرد تا دقایق برای استقلال سپری شود و این تیم به پنجمین پیروزی فصل خود برسد.

منصوریان در گفت‌وگوهای خصوصی خود حسابی از مجتبی حق‌دوست تعریف کرده است و حالا به نظر می‌رسد منصوریان با گرفتن جواب اعتمادش از این به بعد بیشتر حق‌دوست را بازی می‌دهد.

اسماعیلی، حالا دیگر ستاره است هرچند فرشید اسماعیلی در نیمه اول بازی با پدیده مثل سایر بازیکنان تیمش نمایش پرانتقادی داشت اما در نیمه دوم با تهاجمی شدن بازی استقلال به خوبی نقش خود را ایفا کرد. اسماعیلی هم با استفاده از تکنیک بالایش برای بازیکنان تیمش موقعیت ایجاد کرد و هم یکی، دو بار خودش را در فرصت‌های فوق‌العاده گلزنی قرار داد تا حالا دیگر منصوریان تردیدی برای تداوم حضور این بازیکن جوان در ترکیب اصلی نداشته باشد.

ستاره‌های بالقوه به جز 3 بازیکن جوانی که در بازی با پدیده نمایش خیلی خوبی داشتند، استقلال همچنان بازیکنان جوانی دارد که منصوریان می‌تواند با اعتماد به آنها شرایط تیمش را برای نیم فصل دوم بسیار بهتر از این کند.

محسن کریمی بازیکنی است که بعد از گذراندن دور مصدومیتی‌اش نمایش فوق‌العاده‌ای در ترکیب استقلال داشت و به نظر می‌رسد با پایان دوران مصدومیتش در نیم فصل دوم یکی از ستاره‌های این تیم خواهد بود.

روزبه چشمی هم بعد از 9 ماه مصدومیت در نیم فصل دوم به بازی‌ها می‌رسد و هیچ تردیدی وجود ندارد که او با رسیدن به شرایط آمادگی در ترکیب ثابت استقلال روزهای خوبش را جستجو خواهد کرد.

امید نورافکن و مجید حسینی هم بازیکنانی هستند که اگر منصوریان آنها را به ترکیب اصلی اضافه کند، می‌تواند شرایط تیمش را از موقعیت فعلی بهتر کند و البته جوانگرایی در ترکیب استقلال را ادامه دهد.