کامرانی فر: داوران پشت دروازه به قضاوت استقلال-تراکتور کمک کردند

کامرانی فر: داوران پشت دروازه به قضاوت استقلال-تراکتور کمک کردند

رئیس دپارتمان داوری گفت:هزینه این 2 داور جزو مواردی هست که باید به آن فکر کنیم و یکی از موارد همین است که در تمام بازیها نمی توانیم از این سیستم استفاده کنیم.

به گزارش کاپ، حسن کامرانی فر درباره استفاده از 6 داور در دیدار استقلال و تراکتورسازی اظهار داشت: طبق اعلام AFC از این پس باید این طرح به تدریج در تمام کشورها اجرا شود. مطمئنا این داوران می توانند به داور وسط برای قضاوت بهتر کمک کنند. شاید به دلایلی در تمام بازیها این طرح قابل استفاده نباشد و در بازیهای حساس این کار را انجام می دهیم. این موضوع کمک می کند و در بازی قبلی نیز خیلی خوب داوران به هم کمک کردند. شاید ضرورتی نباشد که این را رسانه ای کنیم. این یک طرح است و امیدوارم شرایط به سمتی برود که اهالی فوتبال اثبات کنند که متوجه هستند تیم داوری تلاش می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

وی درباره کارایی داور پشت دروازه افزود: می تواند خط دروازه را چک کند. در صحنه هایی که ضد حمله می شود و بازیکن در دید داور نیست، مثلا از دست استفاده می کنند و این داوران می توانند کمک کنند. این داور به عنوان یک مشاور در صحنه های نزدیک دروازه کمک می کند.مثلا پنالتی ها را می توانند کمک کنند.

رئیس دپارتمان داوری تصریح کرد: در برخی از بازیها شاید دیده نشود اما در بازی قبلی هم 2 تن از بازیکنان درگیر شدند که با کمک همین داور پشت دروازه تصمیم درستی گرفته شد و بازیکن خاطی اخطار گرفت. این سیستم به رسیدن حق به حقدار کمک می کند. مطمئن باشید که حضورشان مثبت است و کمک می کند. در این فصل در تعداد اندکی از بازیها حضور دارند.

وی در ادامه افزود: ما یک سیستم رادیویی 6 تایی داشتیم که هر 6 نفر با هم در ارتباط بودند. با این سیستم داور و کمک داور ذخیره داریم. در واقع هر کدام از این داوران می توانند بعد از مشکلی که برای داوران به وجود آمد، جای آنها را بگیرند.

کامرانی فر در پایان گفت: هزینه این 2 داور جزو مواردی هست که باید به آن فکر کنیم و یکی از موارد همین است که در تمام بازیها نمی توانیم از این سیستم استفاده کنیم.