عجیب ترین کمیسیون های انتقال بازیکنان؛ 16 میلیون یورو برای پیوستن گرت بیل به رئال مادرید

عجیب ترین کمیسیون های انتقال بازیکنان؛ 16 میلیون یورو برای پیوستن گرت بیل به رئال مادرید

وبسایت رسمی برنامه نود - "فوتبال لیکس" پرونده ای که فساد در فوتبال را توسط دوازده نشریه معتبر اروپایی دنبال می کند،  در جدیدترین افشاگری خود کمیسیون هایی که وکلای بازیکنان مشهور دریافت کرده اند را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش وبسایت، گرت بیل، تونی کروس، پل پوگبا، چیچاریتو و هنریخ مخیتاریان مشهورترین بازیکنانی هستند که نامشان به این پرونده باز شده است.

گرت بیلبازیکن ولزی در سال 2013 با رقم 101 میلیون یورو به رئال مادرید ملحق شد و در آن زمان تبدیل به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد. بررسی ها نشان می دهد که دیوید مانسه، عضو شرکت تجاری استلار که وکالت بیل را به عهده دارد در سه قسط در سال 2015 برای این انتقال 16.3 میلیون یورو کمیسیون گرفته است.

تونی کروساشپیگل گزارش داد که فولکر استروث، وکیل این بازیکن در روز 20 اکتبر 2016 برای تمدید قرارداد وی با رئال مادرید مبلغ دو میلیون یورو دریافت کرده است. دستمزد کروس  برای تمدید قرارداد از 2020 تا 2022 از 10.9 میلیون به 14.5 میلیون یورو با احتساب مالیات افزایش یافته است. رئال مادرید تا سال 2018 سه میلیون دیگر به استروث می پردازد تا این وکیل درآمد 5 میلیونی را داشته باشد.

هنریخ مخیتاریانمینو رایولا، وکیل سرشناس در قرارداد بازیکن ارمنستانی با دورتموند بندی گذاشته بود که بر اساس آن ، نه تنها در صورت انتقال احتمالی 20 میلیون یورو دریافت می کرد بلکه حتی در صورتی که دورتموند از مذاکره برای فروش وی خودداری می کرد هم باید به این وکیل غرامت می پرداخت. دورتموند برای این که مجبور نباشد به رایولا غرامت بپردازد، این بازیکن را با 42 میلیون یورو به منچستر یونایتد فروخت.

ایلکای گوندوگاندر همان سالی که بیل به رئال مادرید پیوست، کهکشانی ها شرایط خرید گوندوگان از بورسیا را دنبال می کردند. عرفان گوندوگان، پدر بازیکن از مذاکره خودداری کرد و قرارداد وی با دورتموند تمدید شد. پدر ستاره ترکیه ای - آلمانی برای تمدید قرارداد وی 800 هزار یورو کمیسیون پرداخت. البته این پایان ماجرا نبود و پدر گوندوگان برای انتقال این بازیکن به سیتی هم چهار میلیون یورو دریافت کرد.

چیچاریتوبایر لورکوزن شرایط خاص و جالب خود را دارد. ادواردو هرناندز، وکیل چیچاریتو برای ماندن وی در باشگاه آلمانی 9 تماس تلفنی، دو ایمیل و هفت جلسه با باشگاه داشته است. وکیل این بازیکن برای یازده روز مذاکره برای ماندن چیچاریتو در لورکوزن در فصل جاری 1.5 میلیون یورو دریافت کرده است.

جکسون مارتینزشرکت "نورث فیلدز" در سال 2012 جکسون مارتینز را راهی پورتو کرد. بر اساس قرارداد، ده درصد از مبلغ فروش وی در اختیار این شرکت قرار می گرفت. در سال 2015 جکسون با 35 میلیون یورو راهی پورتو شد که در نهایت 1.4 میلیون یورو به شرکت "نورث فیلدز" رسید.

پل پوگباگرانقیمت ترین بازیکن حال حاضر جهان در تابستان گذشته با 105 میلیون یورو از یوونتوس به منچستر یونایتد ملحق شد. وکیل وی، رایولا برای این انتقال 27 میلیون یورو درآمد داشت که رکوردی تاریخی به شمار می رود. رایولا برای حضور این بازیکن در یونایتد و تمدید قراردادش بین سالهای 2012 تا 2016 مبلغ 37 میلیون یورو از تورینی ها دریافت کرده بود.

1140