پیش بازی لستر سیتی - منچستر سیتی؛ مأموریت دشوار در خانه روباه

پیش بازی لستر سیتی - منچستر سیتی؛ مأموریت دشوار در خانه روباه

وبسایت رسمی برنامه نود - لستر سیتی مدافع عنوان قهرمانی در بدترین شرایط ممکن و در هفته پانزدهم لیگ برتر به مصاف منچستر سیتی می رود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های لستر سیتی و منچستر سیتی در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس ساعت 21 شنبه 20 آذر 1395 در ورزشگاه کینگ پاور شهر لستر با قضاوت مایکل اولیور برگزار خواهد شد. لستر از 22 اکتبر تاکنون در لیگ برتر پیروز نشده و در هفته گذشته دو شکست تلخ مقابل ساندرلند و پورتو را پذیرفته است. البته روباه ها در لیگ قهرمانان نتایج مقبولی کسب کرده اند اما با 13 امتیاز در رده شانزدهم جدول لیگ برتر حضور داشته و فاصله شاگردان کلودیو رانیری با منطقه سقوط فقط 2 امتیاز است.

از طرف دیگر، منچستر سیتی پس از شکست عجیب و دردناک مقابل چلسی و سپس تساوی با سلتیک در لیگ قهرمانان، از روحیه چندان خوبی برخوردار نبوده و شاگردان پپ گواردیولا با کسب 30 امتیاز در رده چهارم جدول حضور دارند. منچستر سیتی اکنون 4 امتیاز از صدر جدول عقب است و از دست دادن امتیاز مقابل لستر به معنای دورتر شدن از رؤیای قهرمانی خواهد بود.

نکات آماری بازی:

منچستر سیتی تاکنون در تاریخ لیگ برتر هرگز در زمین لستر شکست نخورده و آخرین باخت آنها در خانه روباه ها به مارس 1987 باز می گردد. (7 بازی متوالی بدون باخت برای منچستر سیتی در زمین لستر)

کلودیو رانیری را باید قاتل منچستر سیتی دانست. او طی 8 تقابل با آبی های آسمانی، 7 برد و یک مساوی در کارنامه دارد.

منچستر سیتی طی 6 رویارویی اخیر با تیم های مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، همواره پیروز شده و آخرین شکست سیتیزن ها مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ به دیدار با چلسی در مارس 2011 مربوط می شود.

جیمی واردی در مقابل 23 تیم متفاوت لیگ برتری به میدان رفته و تاکنون به 20 تیم گل زده است. یکی از سه تیمی که هنوز از واردی گل نخورده، همین منچستر سیتی می باشد. ریاض محرز در این فصل فقط یک موقعیت گلزنی برای جیمی واردی خلق کرده است.

رابرت هوث در پیروزی 3-1 فصل گذشته لستر مقابل منچستر سیتی، دو بار دروازه حریف را گشود تا نخستین پیروزی روباه ها مقابل آبی های منچستر در لیگ برتر از سال 2003 رقم بخورد.

سرخیو آگوئرو به علت دریافت کارت قرمز در بازی مقابل چلسی، 4 جلسه محروم شده و در این بازی حضور نخواهد داشت. طی فصل جاری، آگوئرو در 5 بازی لیگ برتر غایب بوده ولی جانشین وی یعنی کلچی ایهیناچو توانسته در این 5 بازی، 5 گل به ثمر برساند.

کسب 30 امتیاز از 14 بازی نخست لیگ، بدترین شروع پپ گواردیولا در کلیه تیم هایی بوده که تاکنون روی نیمکت آنها نشسته است. به جز این فصل، پپ گواردیولا در فصل 12-2011 نیز پس از 14 بازی نخست لالیگا فقط 31 امتیاز را به همراه بارسلونا به دست آورده بود.

پپ گواردیولا در این فصل از سیستم چرخشی استفاده کرده و 46 تغییر را طی 14 بازی نخست منچستر سیتی در ترکیب تیمش به وجود آورده است.

لستر سیتی طی 5 بازی اخیر لیگ برتر پیروز نشده ولی آنها فقط یک باخت خانگی را در فصل جاری لیگ در کارنامه دارند. روباه ها طی 22 بازی خانگی اخیر در لیگ برتر، در 21 بازی شکست نخورده اند.

 لستر سیتی طی 16 بازی اخیر در کلیه رقابت ها فقط یک بار کلین شیت داشته و طی 4 بازی اخیر لیگ برتر، حداقل 2 گل را در هر بازی دریافت کرده است.

منچستر سیتی طی 4 بازی اخیر بیرون خانه 3 بار پیروز شده است. سیتیزن ها طی 6 بازی از 7 مسابقه اخیر بیرون خانه، حداقل 2 گل به ثمر رسانده اند.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

کلودیو رانیری در شب باخت 5-0 به پورتو، ترکیب تیمش را به کلی تغییر داده بود ولی مجدداً از ترکیب اصلی در مقابل منچستر سیتی استفاده خواهد کرد. دنی درینک واتر به علت محرومیت سه جلسه ای در این بازی حضور ندارد. حضور کاسپر اشمایکل به علت مصدومیت در هاله ای از ابهام است.

انتظار می رود که کلچی ایهیناچو جانشین سرخیو آگوئرو در ترکیب اصلی منچستر سیتی شود. به جز سرخیو آگوئرو، تیم منچستر سیتی دو بازیکن محروم دیگر یعنی فرناندینیو و نیکولاس اوتامندی را در این بازی در اختیار نخواهد داشت. حضور رحیم استرلینگ در ترکیب سیتی به علت مصدومیت نامشخص بوده ولی ونسان کمپانی قطعاً غایب است. احتمالاً شاهد بازگشت یحیی توره به ترکیب اصلی و حضور وی در کنار ایلکای گوندوعان در خط هافبک سیتیزن ها خواهیم بود.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464