پیش بازی بارسلونا - رئال مادرید؛ جنگ ستارگان در ال کلاسیکو

پیش بازی بارسلونا - رئال مادرید؛ جنگ ستارگان در ال کلاسیکو

وبسایت رسمی برنامه نود - سرانجام موعد ال کلاسیکو فرا رسید و رئال مادرید در هفته چهاردهم به میهمانی بارسلونا در نیوکمپ خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های بارسلونا و رئال مادرید در چارچوب هفته چهاردهم لالیگا ساعت 18.45 شنبه 13 آذر 1395 در ورزشگاه نیوکمپ بندر بارسلون با قضاوت کارلوس کلوس گومز برگزار خواهد شد. در حال حاضر رئال مادرید با 33 امتیاز و فاصله 6 امتیازی نسبت به بارسلونا در صدر جدول لالیگا قرار گرفته است. بارسلونا طی 7 بازی اخیر در کلیه رقابت ها فقط 2 برد را مقابل سویا و سلتیک به دست آورده است. آبی و اناری ها در آخرین بازی لالیگا یک توقف دوباره در زمین رئال سوسیداد داشتند و سپس در کوپا دل ری، به نتیجه ای مشابه مقابل هرکولس آلیکانته دست یافتند.

بارسلونا در دو بازی اخیر لالیگا به نتیجه تساوی رسیده ولی آنها هرگز در دوران مربیگری لوئیز انریکه به 3 تساوی پیاپی در لالیگا دست پیدا نکرده اند. به طور کلی بارسلونا با روزهای اوج فاصله دارد و نتایج شاگردان انریکه تا اینجای فصل به منزله بدترین شروع آسولگرانا از فصل 08-2007 است. اما رئال مادرید طی 11 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، به جز دیدار مقابل لژیا ورشو توانسته همه رقیبان را از پیش رو بردارد. پس از مدت ها، رئال توانسته فاصله بیش از 5 امتیاز با بارسلونا در صدر جدول لالیگا به وجود بیاورد.

شاگردان زین الدین زیدان در 25 بازی اخیر لالیگا شکست نخورده و در هر 25 بازی موفق به گلزنی شده اند. بدون شک نتیجه این بازی در تعیین صدرنشین لالیگا در نیم فصل اول و در نهایت تعیین سرنوشت قهرمانی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در چند فصل اخیر، بارسلونا برتری کاملی در لالیگا نسبت به رئال مادرید داشته است. بارسلونا برای کاهش فاصله در صدر جدول محکوم به پیروزی در این بازی می باشد و کلیه دست اندرکاران این باشگاه نیز به این مسئله اشاره کردند. سویا و اتلتیکو مادرید به ترتیب با 27 و 24 امتیاز در تعقیب این دو تیم هستند.

نکات آماری ال کلاسیکو:

بارسلونا طی 13 دیدار خانگی اخیر با رئال مادرید در کلیه رقابت ها، فقط 3 بار شکست خورده است. رئال طی 9 مسابقه اخیر با بارسلونا در کلیه رقابت ها، 5 بار پیروز شده از جمله در آخرین سفر به نیوکمپ که به برتری مادریدی ها انجامید.

بارسلونا در صورت پیروزی در این بازی، پنجاهمین برد خانگی خویش مقابل رئال مادرید در لالیگا را جشن خواهد گرفت.

بارسلونا در هر 21 بازی اخیر مقابل رئال مادرید در لالیگا گلزنی کرده که یک رکورد منحصر به فرد در تاریخ لالیگا محسوب می شود.

بارسلونا طی 32 بازی خانگی اخیر در لالیگا فقط 3 بار باخته و در 3 بازی اخیر خانگی نیز کلین شیت کرده است.

رئال مادرید در سال 2016 هیچ باختی را در بازی های خارج خانه لالیگا تجربه نکرده و آخرین باخت آنها در سفرهای لالیگایی به اواسط دسامبر 2015 باز می گردد.

رئال مادرید طی 7 بازی اخیر خارج خانه در لالیگا، حداقل 2 گل در هر بازی زده است. لوس بلانکوس در 8 بازی از 10 سفر اخیر به نیوکمپ، حداقل 2 گل به ثمر رساند.

طی 24 تقابل اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها از سال 2010 تاکنون، 10 برد برای بارسلونا، 6 تساوی و 8 برد برای رئال مادرید به ثبت رسیده است. در 6 سال اخیر نتایج عجیبی همچون بردهای 5-0 و 4-0 بارسلونا به ترتیب در نیوکمپ و سانتیاگو برنابئو رقم خورد.

در صورت پیروزی رئال مادرید، یک رکورد تاریخی برای زین الدین زیدان ثبت خواهد شد و او تبدیل به اولین مربی رئال پس از میگل مونیوز در سال 1965 می گردد که توانسته بردهای پیاپی را در نیوکمپ به دست بیاورد. مونیوز به همراه رئال توانست به 4 برد متوالی مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ در کلیه رقابت ها برسد. هیچ مربی بارسلونا تاکنون دو باخت متوالی را در نیوکمپ تجربه نکرده است.

طی 26 ال کلاسیکوی اخیر در کلیه رقابت ها، 11 کارت قرمز نصیب بازیکنان رئال شد که 4 کارت قرمز به سرخیو راموس رسید در حالی که فقط 5 بازیکن بارسلونا طی این 26 بازی اخراج شدند.

پیش از این بازی، تنها یک بار ال کلاسیکو در هفته چهاردهم لالیگا برگزار شد. هفته چهاردهم لالیگا در فصل 44-1943 که با تساوی 5-5 این دو تیم خاتمه یافت. این بازی پُر گل ترین جدال این دو تیم در تاریخ لالیگا بود ولی در همان سال، دو ال کلاسیکوی دیگر در جام حذفی برگزار گردید که برتری 11-1 رئال مادرید مقابل بارسلونا، پُر گل ترین و سنگین ترین شکست تاریخ مسابقه ال کلاسیکو را رقم زد.

از نوامبر 2002 به بعد، هرگز بازی های این دو تیم در لالیگا با تساوی بدون گل به پایان نرسیده است.

7 گل اخیر بارسلونا مقابل رئال مادرید در نیوکمپ توسط 7 بازیکن مختلف زده شده است. (در کلیه رقابت ها)

وضعیت بازیکن های دو تیم:

بهترین خبر برای هواداران بارسلونا بازگشت آندرس اینیستا پس از یک ماه مصدومیت است. ژوردی آلبا علی رغم مصدومیت، همچنان شانس حضور در ترکیب تیمش به جای لوکاس دینیه را دارد. احتمالاً خاویر ماسکرانو در قلب خط دفاعی به ساموئل اومتیتی ترجیح داده خواهد شد. ژرمی متیو نیز به علت مصدومیت در این بازی حضور نخواهد داشت.

لوکاس واسکز جانشین گرت بیل مصدوم در سمت راست خط حمله رئال مادرید خواهد شد. احتمالاً متئو کوواچیچ به کاسمیرو در خط هافبک ترجیح داده می شود. شانس دنی کارواخال برای بازی در پست دفاع راست بیشتر از دانیلو بوده در حالی که رافائل واران و پپه زوج خط دفاعی کهکشانی ها را تشکیل می دهند. آلوارو موراتا و تونی کروس نیز در این بازی به علت مصدومیت غایب بوده و فابیو کوئنترائو نیز به همین دلیل، شانس زیادی برای حضور در ال کلاسیکو ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464