افشاگری اشپیگل؛ فرار مالیاتی گسترده رونالدو و مورینیو

افشاگری اشپیگل؛ فرار مالیاتی گسترده رونالدو و مورینیو

وبسایت رسمی برنامه نود - در بررسی‌های اخیری که پیرامون  پرونده‌های مالیاتی، پول‌شویی و فساد مالی صورت گرفته است،  اسامی افراد مشهوری چون کریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش وبسایت نود، 12 روزنامه معتبر اروپایی منجمله اشپیگل پیرامون پرونده های مالیاتی، پول‌شویی و فساد مالی، بررسی‌هایی انجام داده‌اند و تحت عنوان "افشاگری‌های فوتبال" نتایج بررسی‌های خود را توسط آژانس خبری فرانسه منتشر کردند. نتایج این بررسی‌ها خبر از فرار مالیاتی کریستیانو رونالدو به ارزش 150 میلیون یورو می‌دهد. این ستاره پرتغالی با استفاده از سیستمی که  مدیر برنامه‌هایش، خورخه مندز ترتیب داده است، در کشور سویس و جزایر بکر ویرجین بریتانیا این مقدار از مالیاتش را نپرداخته است. علاوه بر رونالدو، در این گزارش‌ها نام ژوزه مورینیو نیز به چشم می‌خورد، به نظر می‌رسد این مربی پرتغالی در زمان حضورش در رئال مادرید 12 میلیون یورو فرار مالیاتی داشته است. همچنین نام یکی دیگر موکلان خورخه مندز، رادامل فالکائو نیز در این بین به چشم می‌خورد.

اشپیگل در ادامه بررسی‌های خود از مسوت اوزیل نیز نام برده است، هرچند که به دلیل عدم وجود مدارک لازم، میزان دقیقی از فرار مالیاتی این ستاره آرسنال ارائه نشده است اما به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر ارائه اطلاعات بیشتری در این خصوص باشیم.

1899