موج فساد گسترده به فوتبال برزیل رسید

موج فساد گسترده به فوتبال برزیل رسید

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل روز دوشنبه با اشاره به لزوم برخورد شدید با خاطیان و عوامل فساد در فوتبال برزیل، گفت هر کسی که درگیر ماجراهای فساد است حتماً باید مجازات شود.

به گزارش وب سایت نود، تیته سرمربی تیم ملی برزیل در مصاحبه ای با آسوشیتد پرس شرکت کرد و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با وجود فساد گسترده در کنفدراسیون فوتبال برزیل اینگونه گفت:

کار من فقط در حوزه مربیگری است. این بهترین کمکی است که می توانم در ارتباط با این مسئله انجام دهم. فساد پدیده ای است که هم در فوتبال برزیل و هم در کل جامعه ما وجود دارد. تمام مسئولین مربوطه و درگیر در فساد باید هزینه های این رفتار را بپردازند و جریمه شوند.

مارکوپولو دل نرو، رئیس فعلی کنفدراسیون فوتبال برزیل، به اتهام اخاذی، تقلب و سایر موارد مشابه از سوی دادستان ایالت متحده آمریکا تحت تعقیب است. ژوزه ماریا مارین، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال برزیل، هم توسط مقامات برزیلی به مسئولین مربوطه در کشور ایالات متحده آمریکا تحویل داده شد و اکنون به علت تخلفاتی در زمینه فساد، دوران محکومیت حبس خود را پشت سر می گذارد. کشور برزیل معاهده ای برای استرداد و تحویل افراد تحت تعقیب قانونی کشور ایالات متحده با مسئولان این کشور به امضاء رسانده است، اما به ندرت پیش می آید که مقامات برزیلی شهروندان و مردم خود برزیل را به آمریکا تحویل بدهند.

تته که مسئولیت بسیار حساسی در تیم ملی فوتبال برزیل بر عهده گرفته، پیشتر اعلام کرده بود که به دل نرو تأکید کرده که در تصمیمات و کارهای او به هیچ وجه دخالت نکند. تیته در سال 2015 دادخواستی را تنظیم و امضا کرده و طی آن خواستار برکناری دل نرو از سمت ریاست کنفدراسیون برزیل شده بود.

شایعات و گمانه زنی های مربوط به وجود فساد در فوتبال برزیل از چندین دهه پیش وجود داشته است؛ اما پس از دستگیری و برکناری مقامات بلند پایه فیفا در سال 2015، فساد فوتبال برزیل هم به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر تحقیق و بررسی در این زمینه آغاز شده است.

2081