پیش بازی میلان - اینتر؛ دربی دلامدونینا، نبرد میلانی های محکوم به برد

پیش بازی میلان - اینتر؛ دربی دلامدونینا، نبرد میلانی های محکوم به برد

وبسایت رسمی برنامه نود - در هفته سیزدهم سری آ، یکی از سنتی ترین دربی های فوتبال دنیا بین دو تیم شهر میلان برگزار خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه تیم های میلان و اینتر در چارچوب هفته سیزدهم سری آ، یکشنبه 30 آبان 1395 در ورزشگاه سن سیرو به میزبانی میلان و به قضاوت پائولو تالیاونتو برگزار می شود. میلان فصل پر فراز و نشیبی را با وینچنزو مونتلا سپری کرده و هم اکنون با 25 امتیاز در رده سوم جدول سری آ قرار گرفته است. روسونری پس از شکست عجیب 3-0 مقابل جنوا توانست دو بازی اخیر را مقابل پسکارا و پالرمو با پیروزی سپری کند تا همچنان امیدهای هواداران باشگاه میلان برای بازگشت تیم محبوبشان به لیگ قهرمانان اروپا زنده بماند.

از طرف دیگر تیم اینتر در بدترین روزهای خود به سر برده و پس از برکناری فرانک دی بوئر و حضور استفانو پیولی، هواداران نراتزوری امیدوارند که اوضاع این تیم تغییر کند. اینتر در هفته دوازدهم توانست با یک توفان طی 10 دقیقه پایانی بازی از سد کروتونه گذشته و با کسب 17 امتیاز به رده دهم جدول صعود نماید. هر دو تیم به دنبال پیروزی در این بازی هستند زیرا برد میلان به معنای حفظ فاصله با صدر جدول و صعود احتمالی به پله دوم خواهد بود، اینتر نیز آن قدر امتیاز از دست داده که دیگر فرصتی برای اشتباه ندارد.

اولین حضور استفانو پیولی روی نیمکت اینتر، دربی دلامدونینا خواهد بود. والتر ساموئل مدافع آرژانتینی اسبق اینتر به تازگی نقش دستیار پیولی را پذیرفته است. مزیت اینتر در این بازی، ناشناخته بودن آنها بوده و تیم حریف هیچ اطلاعی از چیدمان یا سیستم مورد نظر پیولی ندارد هر چند که این مربی معمولاً از سیستم 3-3-4 استفاده می کند.

نکات آماری بازی:

این بازی صد و شصت و پنجمین دربی شهر میلان موسوم به «دربی دلا مدونینا» است. 61 برد برای اینتر و 51 برد برای میلان در تاریخچه این مسابقه مشاهده می شود. در 6 تقابل اخیر این دو تیم در سری آ، سهم هر تیم دو برد بوده است.

میلان در 4 بازی خانگی اخیر پیروز شده و اینتر در 3 بازی خارج از خانه اخیر شکست خورده است.

میلان طی 9 بازی اخیر سری آ، فقط یک بار باخته و در 7 بازی پیروز شده است. هر دو تیم در این فصل موفق به شکست یوونتوس در شهر میلان شده اند.

میلان با رهبری مونتلا جوان ترین ترکیب را در بین 20 تیم حاضر در این فصل سری آ دارد. (میانگین سنی 25 سال و 227 روز)

بیشترین تعداد گل های زده از بیرون محوطه جریمه در فصل جاری سری آ، به میلان تعلق دارد. (7 گل)

اینتر توانسته بیشترین امتیاز ممکن از طریق کامبک را در بین تیم های حاضر در فصل جاری سری آ به دست بیاورد. 8 امتیاز نراتزوری تحت این شرایط رقم خورده ولی میلان هر گاه در یک بازی پیش افتاده، در نهایت پیروز شده است.

کمترین میانگین دقت شوت در فصل جاری سری آ به اینتر تعلق دارد. (35.5 درصد) بیشترین درصد شوت های گل شده در فصل جاری سری آ به کارلوس باکا مهاجم کلمبیایی میلان با 5 شوت تبدیل به گل تعلق یافته است.

جاکومو بوناونتورا تاکنون 4 گل به اینتر زده است.

از 16 گل زده اینتر در فصل جاری سری آ، مائورو ایکاردی در 13 گل (81% گل ها) نقش مستقیم ایفا کرده است. (10 گل و 3 پاس گل) جالب این که تنها تیمی که ایکاردی تاکنون موفق به گشودن دروازه آن نشده، همین میلان می باشد. هیچ تیمی به اندازه میلان در بسته نگه داشتن دروازه خود مقابل ایکاردی موفق نبوده است.

در رویارویی های این دو تیم از سال 2010 به بعد، فقط در یک بازی بیش از 3 گل روییده است. همان بازی که در می 2012 با برتری 4-2 اینتر و هت تریک دیگو میلیتو خاتمه یافت. دیگو میلیتو از فوتبال خداحافظی کرده ولی اینتر همچنان در 6 سال اخیر، هرگز بیش از یک گل در هر بازی به میلان نزده است.

آخرین باری که دربی میلان در چنین روزی برگزار شد (20 نوامبر)، پائولو مالدینی تنها گل بازی را به ثمر رساند.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

آلسیو رومانیولی در اردوی اخیر تیم ملی ایتالیا مصدوم شده و به احتمال زیاد این بازی را از دست خواهد داد. قاعدتاً گوستاوو گومز باید جای رومانیولی را در خط دفاعی میلان پر کند. کارلوس باکا پس از نیمکت نشینی در تیم ملی کلمبیا و بازگشت از یک سفر طولانی، کار دشواری را برای قرار گرفتن در خط حمله میلان در پیش دارد و شاید جای خویش را به جان لوکا لاپادولا بدهد. آندریا برتولاچی، ریکاردو مونتولیوو و داویده کالابریا سه بازیکن مصدوم و غایب میلان هستند.

پیش بینی ترکیب اصلی اینتر بسیار دشوار است. احتمال داده شده که اِوِر بانگا در ترکیب اصلی نراتزوری به میدان برود. آندریا رانوکیا در این بازی محروم بوده و حضور دو بازیکن دیگر یعنی کریستین آنسالدی و رودریگو پالاسیو به علت مصدومیت، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464