پیش بازی منچستر یونایتد - آرسنال؛ کلکسیونی از قاتلین آرسنال در تئاتر رؤیاها

پیش بازی منچستر یونایتد - آرسنال؛ کلکسیونی از قاتلین آرسنال در تئاتر رؤیاها

وبسایت رسمی برنامه نود - گل سر سبد بازی های هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس یک جدال سنتی بین منچستر یونایتد و آرسنال خواهد بود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های منچستر یونایتد و آرسنال در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس، ساعت 16 شنبه 29 آبان 1395 در ورزشگاه اولدترافورد به قضاوت آندره مارینر برگزار خواهد شد. منچستر یونایتد پس از چند ناکامی متوالی، سر انجام با ارائه یک بازی خوب مقابل سوانسی سیتی به پیروزی دست یافت تا با کسب 18 امتیاز از 11 بازی در رتبه ششم جدول رده بندی قرار بگیرد ولی آرسنال با شش امتیاز بیشتر نسبت به رقیب همیشگی اش، در رده چهارم جدول لیگ برتر حضور دارد. توپچی ها پس از کسب بردهایی متوالی، اخیراً در 3 بازی لیگ برتر فقط یک برد مقابل تیم ضعیف ساندرلند به دست آورده و در آخرین بازی، مقابل تاتنهام در دربی شمال لندن به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل نرسیدند.

منچستر یونایتد در دو بازی قبلی خانگی به نتیجه تساوی رسیده و اگر این بازی هم به نتیجه مساوی ختم شود، شیاطین سرخ برای اولین بار از آوریل سال 1992 به سه تساوی پیاپی خانگی در لیگ برتر دست خواهند یافت. علاوه بر جذابیت های معمول و همیشگی این بازی، تقابل دو سرمربی یعنی ژوزه مورینیو و آرسن ونگر نیز بسیار جالب و مورد توجه است. پس از جدایی سر الکس فرگوسن، جذابیت تقابل سرمربیان این دو تیم کاسته شده بود ولی با حضور آقای خاص روی نیمکت یونایتد، جاذبه های این بازی مضاعف خواهد بود. ونگر نه تنها با فرگوسن بلکه با مورینیو نیز روابط خوبی نداشته و همواره تنش و جدال لفظی بین آنها حاکم بوده است.

نکات آماری بازی:

منچستر یونایتد طی 10 تقابل اخیر مقابل آرسنال در لیگ برتر فقط یک بار باخته که به دیدار این دو تیم در اکتبر 2015 در ورزشگاه امارات مربوط می شود. 6 برد و 3 تساوی معرف عملکرد عالی شیاطین سرخ در رویارویی های اخیر با آرسنال است. بیش از 10 سال از آخرین برد آرسنال مقابل یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد می گذرد. آخرین برد توپچی ها در این ورزشگاه با گل حیاتی امانوئل آدبایور در سپتامبر 2006 به دست آمد.

منچستر یونایتد بیش از هر تیمی در لیگ برتر توانسته آرسنال را شکست بدهد. 22 شکست برای توپچی ها مقابل شیاطین سرخ در لیگ برتر که 15 باخت در اولدترافورد بوده است.

این بازی، سومین بازی منچستر یونایتد مقابل BIG6 بلافاصله پس از تعطیلات بازی های ملی در این فصل تلقی می شود که نمی دانیم خوش شانسی آنهاست یا بد شانسی؟ در دو بازی قبل یونایتد مقابل 6 تیم بزرگ لیگ برتر، باخت 2-1 به منچستر سیتی و تساوی بدون گل مقابل لیورپول ثبت شد.

منچستر یونایتد در 12 بازی از 13 رویارویی اخیر مقابل آرسنال در کلیه رقابت ها شکست نخورده است. همچنین شیاطین سرخ طی 13 بازی خانگی اخیر در لیگ برتر، 12 بازی بدون شکست داشته اند.

نکات آماری تقابل مورینیو با آرسنال و ونگر:

ژوزه مورینیو هرگز در یک مسابقه لیگ برتر به آرسنال نباخته است. 11 تقابل اخیر مورینیو با آرسنال، 5 برد و 6 مساوی برای آقای خاص در بر داشت. تنها برد آرسن ونگر به عنوان سرمربی آرسنال در 15 رویارویی با تیم های تحت هدایت مورینیو به یک مسابقه جام اتحادیه در سال 2015 مربوط می شود. آرسنال از سال 2007 به بعد نتوانسته دروازه تیم های مورینیو را باز کند!

آرسن ونگر هر گاه به عنوان سرمربی آرسنال برای اولین بار با مربیان منچستر یونایتد رو به رو شده، تن به شکست داده است. اولین تقابل ونگر با فرگوسن در نوامبر 1996، با مویس در نوامبر 2013، با فن خال در نوامبر 2014 و با مورینیو در نوامبر 2016!!! نوامبر هرگز برای آرسنال و ونگر خوش یُمن نبوده است، نه تنها در دیدار مقابل یونایتد بلکه در کلیه بازی ها زیرا کمترین میانگین کسب امتیاز تیم آرسنال در دوران تصدی آرسن ونگر به همین ماه مربوط می شود.

آمارهای عجیب و غریب وین رونی مقابل آرسنال:

وین رونی کاپیتان تیم ملی انگلستان پس از حواشی اخیر در اردوی تیم ملی و احتمال از دست دادن بازوبند کاپیتانی سه شیرها و در اوج فشار رسانه ای، مقابل آرسنال به میدان خواهد رفت. رونی همواره قاتل آرسنال بوده و تاکنون 14 گل به این تیم در کلیه رقابت ها زده است. بیشترین تعداد گل های زده در مقابل استون ویلا با 15 گل و سپس آرسنال و نیوکاسل یونایتد با 14 گل می باشد.

اولین گل لیگ برتری وین رونی در اکتبر 2002، اولین گل لیگ برتری وین رونی با پیراهن منچستر یونایتد در اکتبر 2004 و صدمین گل لیگ برتری وین رونی در ژانویه 2010 همگی مقابل آرسنال به ثمر رسیده است! وین رونی به دو گل دیگر نیاز دارد تا با رکورد بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچستر یونایتد یعنی سر بابی چارلتون مساوی شود. چارلتون در کلیه مسابقات، 249 گل برای شیاطین سرخ زده بود.

در تاریخ رویارویی های این دو تیم در لیگ برتر، 10 ضربه پنالتی در ورزشگاه اولدترافورد گرفته شده که 6 ضربه اش از دست رفته است. از این حیث، یک رکورد برای بازی رو در روی این دو تیم در تئاتر رؤیاها به ثبت رسید.

تنها باخت بیرون خانه آرسنال در سال 2016، شکست 3-2 مقابل منچستر یونایتد در مسابقه برگشت فصل گذشته در اولدترافورد بود که اکنون، 265 روز از آن بازی و دو گل مارکوس رشفورد به توپچی ها می گذرد.

مهم ترین وقایع در تقابل های اخیر این دو تیم:

منچستر یونایتد توانسته دو بار با نتیجه عجیب 6-2 و یک بار 8-2 مقابل آرسنال پیروز شود که برد باورنکردنی 8-2 شیاطین سرخ در فصل 12-2011 رقم خورد. آرسنال 3 گل پیروزی بخش و تاریخی را مقابل منچستر یونایتد در سال های 1991، 1998 و 2002 به ترتیب توسط آندرس لیمپار، مارک اوورمارس و سیلوین ویلتورد به ثمر رسانده است. گل ویلتورد به یونایتد، به معنای قهرمانی توپچی ها در آن فصل بود. تساوی بدون گل این دو تیم در اولدترافورد در سال 2003 منجر به فصل بدون باخت و قهرمانی آرسنال شد، رود فان نیستلروی یک ضربه پنالتی را از دست داد و سپس فریادهای مارتین کیون بر سر مهاجم هلندی یونایتد به تاریخ پیوست.

زمان برگزاری این بازی با دو واقعه مهم در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد مصادف شده است، سالگرد تولد پیتر اشمایکل دروازه بان افسانه ای شیاطین سرخ و دهمین سالروز جدایی روی کین از این باشگاه.

می توان گفت که آرسنال در این بازی با 5 قاتل همیشگی اش رو به رو می شود؛ منچستر یونایتد، ژوزه مورینیو، وین رونی، مارکوس رشفورد و ماه نوامبر!

وضعیت بازیکن های منچستر یونایتد:

این روزها ژوزه مورینیو نسبت به دو نام، حساسیت پیدا کرده است. ابتدا آرسن ونگر و سپس کریس اسمالینگ ولی حمایت وی از وین رونی پس از حواشی اخیر در اردوی تیم ملی، جالب توجه بود. محرومیت زلاتان ابراهیموویچ در این بازی باعث شده تا نیاز وی به وین رونی بیش از پیش شود هر چند که مورینیو یک اسلحه مخوف دیگر برای آرسنالی ها دارد که کسی نیست جز مارکوس رشفورد، همان نوجوان گمنامی که در آخرین رویارویی این دو تیم توانست 2 گل بزند و فردای مسابقه به مدرسه رفته و امتحان شیمی بدهد!

لوک شاو نیز برای بازی مقابل آرسنال مشکلی ندارد ولی در صورت غیبت، شاهد حضور فیل جونز در ترکیب یونایتد برای اولین بار از ژانویه خواهیم بود. شاید فیل جونز در کنار مارکوس روخو در قلب خط دفاعی قرار بگیرند تا دیلی بلیند به دفاع چپ برود. آندر هررا نیز پس از طی محرومیت، قادر به حضور در این بازی است تا جای خالی مروان فلینی مصدوم را پر کند. اریک بیلی، آنتونیو والنسیا و کریس اسمالینگ نیز به علت مصدومیت غایب هستند.

پل پارکر در ستون یادداشت خود در یورو اسپورت نوشته که وین رونی باید به جای زلاتان در نوک خط حمله یونایتد قرار بگیرد. کریگ برلی کارشناس ESPN نیز گفته که هنریک مخیتاریان باید نقش بازیساز یا یار شماره 10 را در منچستر یونایتد ایفا کند.

وضعیت بازیکن های آرسنال:

مصدومیت الکسیس سانچز در اردوی اخیر تیم ملی شیلی برای ونگر بسیار نگران کننده بود هر چند که یار کلیدی آرسنال در دومین بازی شیلی به میدان رفت ولی خستگی احتمالی وی مانعی بزرگ برای ونگر تلقی می شود. آرسنالی ها می خواهند جلوه دهند که الکسیس بازی نمی کند ولی برخی از یونایتدی ها این خبر را یک نوع فریبکاری می دانند. یکی از مباحث داغ پیرامون ترکیب آرسنال، پیرامون حضور اولیویه ژیرو در خط حمله است. آیا ونگر از او در کنار الکسیس در خط حمله استفاده خواهد کرد؟ آیا سانتی کازورلا به میدان خواهد رفت؟

مصدمیت اخیر هکتور بیرین به قدری جدی است که به این زودی قادر به پوشیدن پیراهن آرسنال نخواهد بود. برای پست دفاع راست، برخی گمانه زنی کردند که شکودران مصطفی بازی خواهد کرد ولی احتمال این موضوع کم است. کارل جنکینسون، راب هولدینگ و متیو دبوشی سایر مصدومان بهبود یافته آرسنال هستند ولی پر مرتساکر و لوکاس پرز غایب خواهند بود. مصدومیت دنی ولبک اجازه نداد تا تقابل جالب او با تیم سابقش را ببینیم.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه گاردین:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464