قفل 10 ساله دروازه ایران مقابل سوریه/ملی پوشان به دنبال خمسه خمسه

قفل 10 ساله دروازه ایران مقابل سوریه/ملی پوشان به دنبال خمسه خمسه

آخرین گلی که ایران از سوریه دریافت کرد به 10 سال و 3 ماه پیش برمی گردد.

به گزارش کاپ، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه هنوز گلی دریافت نکرده است. شاگردان کی روش در چهار بازی قبلی موفق شدند 4 کلین شیت را به ثبت برسانند. در طرف مقابل تیم سوریه هم در چهار بازی اخیر خود تنها دو بار دروازه اش باز شده که فقط یکی از این گل ها در جریان بازی زده شده است.

اگر در تاریخ به دیدارهای این دو تیم مقابل یکدیگر توجه کنیم متوجه می شویم که ایران در 4 بازی آخر خود مقابل سوریه هیچ گلی دریافت نکرده است. آخرین بار در مسابقات مقدماتی جام ملت های 2007 بود که ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و به تساوی یک -یک رضایت دادند. در آن بازی امیر قلعه نویی سرمربی ایران بود و وحید طالب لو در درون دروازه ایستاده بود. تک گل تیم ملی فوتبال  کشورمان در آن بازی توسط جواد نکونام به ثمر رسید. 

بعد از آن مسابقه ایران و سوریه 4 بار به مصاف هم رفتند که سه پیروزی 2برصفر و یک تساوی بدون گل ماحصل نتایج دو تیم بود و ایران هیچگاه از حریف قرمزپوش خود گل نخورد. به عبارتی دیگر آخرین گلی که ایران از سوریه دریافت کرد به 10 سال و 3 ماه پیش برمی گردد. 

باید دید باز هم روز بیست و پنجم می تواند برای سوری ها خوش یمن باشد و آنها بتوانند دروازه ایران را باز کنند یا 4 کلین شیت ایران در این دوره از مسابقات و همچنین 4 کلین شیت اخیر مقابل سوریه به عدد 5 ارتقاء پیدا خواهد کرد.