به استقبال دربی ملی بزرگ آمریکای‌جنوبی/ نفس‌ها، حبس در سینه

به استقبال دربی ملی بزرگ آمریکای‌جنوبی/ نفس‌ها، حبس در سینه

برای توضیح حساسیت بازی برزیل و آرژانتین به هیچ توضیح اضافه‌ای احتیاج نیست.

به گزارش کاپ، جدال موسوم به «سوپرکلاسیکو» این بار در چارچوب هفته یازدهم بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 در آمریکای‌جنوبی به میزبانی برزیل در ورزشگاه بلوهوریزنته انجام می‌شود.

 در یک سمت میدان، آرژانتین میهمان پس از کسب نتایج بسیار ضعیف، چه به لحاظ حیثیتی و چه به خاطر جدول و امتیاز، اصلا مجاز به از دست دادن امتیاز نیست. تیم بائوزا در 10 بازی گذشته، 4 برد،4 تساوی و 2 باخت به دست آورده و با 16 امتیاز در رده نازل ششم جدول 10 تیمی رقابت‌ها قرار دارد؛ رتبه‌ای که در صورت پایدار ماندن، اولین ناکامی آلبی‌سلسته در رسیدن به جام‌جهانی از سال 1970 تا به حال را رقم می‌زند. خبر خوب برای ادگاردو بائوزا، سرمربی آرژانتین اینکه لیونل مسی پس از پایان مصدومیت به دوران اوج برگشته و هر چند عصبی نشان می‌دهد اما کنار ایگواین در خط حمله، دفاع برزیل را می‌ترساند. تازه در این شرایط آگوئرو هم روی نیمکت قرار دارد و می‌تواند در مواقع لزوم عصای دست تیم باشد. دی‌ماریا و انزو پرس در نقش تغذیه‌کننده‌های 2 مهاجم اصلی برای خط میانی برزیل دردسرساز هستند اما مشکل اصلی در خط دفاعی است. این تیم هر چند 10 بازی گذشته فقط 9 گل خورده اما سازمان دفاعی مستحکمی ندارد. 

 امید برزیل 

در سوی مقابل برزیل به درخشش نیمار در بازی خانگی دل بسته است. تیته، سرمربی این تیم با عملکرد خیلی خوب از زمان تصدی پست سرمربیگری سلسائو، همه را به آینده خوب همراه پرافتخارترین تیم جام‌جهانی امیدوار کرده و در این بازی هم تیمش را تهاجمی و با محوریت نیمار به میدان می‌فرستد. او گفته برای مهار منطقه‌ای مسی هم برنامه‌هایی دارد.برزیل در حال حاضر با 21 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و در صورت تداوم روند فعلی به راحتی به حفظ رکورد حضور در تمام ادوار جام‌جهانی افتخار خواهد کرد.

 رویارویی‌های قبلی 

در98 بازی قبلی، هر 2 تیم 36 بار پیروز شده‌اند و 24 تساوی هم شکل گرفته است.

ترکیب احتمالی

برزیل: آلیسون، میراندا، مارکینیوش، آلوس، مارسلو، فرناندینیو، پائولینیو، آگوستو، نیمار، کوتینیو، خسوس

 آرژانتین: رومرو، زابالتا، اوتامندی، موری، ماس، پرس، بیگلیا، ماسچرانو، دی ماریا، مسی و هیگواین

سایر بازی‌های هفته یازدهم مقدماتی جام‌جهانی 2018 در آمریکای‌جنوبی

ونزوئلا- بولیوی، پاراگوئه-پرو، اروگوئه- اکوادور، کلمبیا- شیلی