هفته دهم بوندس لیگا زیر ذره بین؛ اوبامیانگ تلافی می کند

هفته دهم بوندس لیگا زیر ذره بین؛ اوبامیانگ تلافی می کند

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته دهم بوندس لیگا با اتفاقات زیادی همراه بود.

به گزارش وبسایت نود، تساوی 1-1 بایرن مونیخ در روز شنبه این فرصت را برای لایپزیگ مهیا کرده بود تا در صورت برتری مقابل ماینتس در صدر جدول با قهرمان چهار دوره اخیر بوندس لیگا هم امتیاز شود و نماینده شرق آلمان از این فرصت بهترین استفاده را کرد. همچنین در آخرین بازی هفته دهم، شالکه با برد 3-1 در فلتینس آؤنا مقابل وردربرمن به روند صعودی خود در هفته های اخیر ادامه داد.

1) خشم اوبامیانگ

هامبورگ روز شنبه در حالی به مصاف دورتموند می رفت که اووه زیلر اسطوره این باشگاه وارد هشتادمین سال زندگی اش می شد. اما هامبورگی ها خبر نداشتند که پیر-امریک اوبامیانگ تصمیم به خراب کردن جشن آن ها دارد. اوبامیانگ که بازی قبلی دورتموند را به دلیل جریمه انضباطی از دست داده بود، در همان نیمه نخست موفق به هت تریک شد و دروتموند در پایان این بازی را 5-2 به نفع خود به پایان رساند. اوبامیانگ در همان 24 دقیقه ابتدایی موفق شد 3 بار دروازه رنه آدلر را باز کند و همچنین در نیمه دوم ضمن زدن یک گل،پاس گل پنجم را برای عثمان دمبله مهیا کرد. اوبامیانگ بعد از بازی گفت: "هرگز در یک بازی چهار گل به ثمر نرسانده بودم." اوبامیانگ با این 4 گل آمادگی خود برای دیدار مقابل بایرن مونیخ را نشان داد.

2) سالومون پر شور

سالومون کالو مهاجم ساحل عاجی هرتا برلین در اولین دیدار هفته دهم بوندس لیگا مقابل مونشن گلادباخ هت تریک کرد. اگر چه او یک گل کمتر از اوبامیانگ به ثمر رساند اما برای این بازیکن هرتا این لحظات پر شور و احساسی بودند. کالو قبل از درخشش در این بازی چند ماه سخت را پشت سر گذاشته بود. در تابستان پدر و عمه خود را به فاصله کوتاهی از هم از دست داد. این اتفاقات در عملکرد کالو تاثیر منفی بجا گذاشته بود. کالو بعد از بازی مقابل گلادباخ گفت: "بعد از دورانی سخت اولین گل خود را به ثمر رساند و این به من کمک خواهد کرد."

3) سه تیم بدون شکست

بوندس لیگا هیجان انگیزتر از فصول گذشته دنبال می شود. پس از پایان هفته دهم سه تیم هنوز شکست نخورده اند؛ بایرن مونیخ، هوفنهایم و آر بی لایپزیگ. هوفنهایم 20 امتیازی در مکان سوم و بایرن مونیخ و لایپزیگ 24 امتیازی در مکان های اول و دوم قرار گرفته اند. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ بوندس لیگا رخ می دهد و قبل هرگز این تعداد تیم نتوانسته بودند پس از 10 هفته بی شکست بمانند. هوفنهایم این هفته با بایرن مونیخ بازی داشت و گل به خودی استیون زوبر تساوی را برای مونیخی ها به ارمغان آورد. لایپزیگ هم کماکان به تاریخ سازی خود ادامه می دهد. بعد از بایرن مونیخ، لایپزیگ تبدیل به دومین تیمی شد که در این فصل توانسته 5 برد متوالی کسب کند.

4) قلعه فرانکفورتفرانکفورت تا هفته دهم در بازی های خانگی بدون شکست باقی مانده است و این روند مقابل کلن هم بدون تغییر باقی ماند. تیم نیکو کواچ در بازی پایانی روز شنبه 1-0 کلن را شکست داد و شکست ناپذیری آن ها در بازی های خانگی باقی ماند (3 برد و 2 مساوی). از 18 امتیازی که آن ها تا کنون جمع کرده اند 11 امتیاز از بازی های خانگی بوده.فرانکفورت در 2 بازی آخر خود موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد.

5) بیداری وولفسبورگوولفسبورگ پس از آنکه در هفته اول بوندس لیگا در زمین آگزبورگ به برتری رسیده بود دیگر رنگ برد را ندیده بود و در 8 بازی اخیر آن ها در کسب برد ناکام مانده بودند. در هفته دهم آن ها در زمین فرایبورگ به میدان رفتند، تیمی که تمامی بازی های خانگی این فصلش را با برد به پایان رسانده بود. دو گل از ماریو گومز و تک گل رودریگز برد ارزشمند 3-0 بیرون از خانه را برای گرگ ها به ارمغان آورد و آن ها قبل از استراحت بخاطر بازی های ملی 9 امتیازی شدند و در جایگاه سیزدهم جدول قرار گرفتند. این برد باعث شد مسئولان تیم حضور موقت والرین اسماعیل روی نیمکت این تیم را دائمی کنند و قراردادی 1.5 ساله با او امضا کنند. اکنون سرمربی 41 ساله فرانسوی وولفسبورگ می تواند با خیال راحت تیمش را برای بازی خانگی هفته یازدهم مقابل شالکه آماده کند.

منبع: سایت رسمی بوندس لیگا

7899