صادقی:6 بازی بدون شکست پیکان ملاک خوبی نیست

صادقی:6 بازی بدون شکست پیکان ملاک خوبی نیست

مدافع تیم پیکان گفت: اگر پیکان قهرمان نشد من دوست دارم استقلال قهرمان شود.

امیرحسین صادقی در گفت و گو با کاپ،درباره وضعیت پیکان در لیگ برتر،تعطیلات لیگ برتر،بازی های تیم ملی و ...صحبت کرده است که در ادامه می آید.

پیکان در شش بازی اخیر شکست نخورده است. حتما از این اتفاق خوشحالی؟

سؤال خوبی پرسیدید. اینکه ما شش بازی شکست نخوردیم خوب است، ولی نمی‌تواند ملاک خوبی باشد که همه چیز خوب پیش‌می‌رود. من به‌عنوان یک بازیکن دوست دارم همیشه تیمم برنده باشد و در بالای جدول باشیم. مهم این است که نقاط ضعف را برطرف کنیم و خیلی بهتر از این فوتبال بازی کنیم. پیکان تیم ریشه‌داری است و باید بالای جدول باشد.

تعطیلی‌های لیگ حسابی به کیفیت فنی بازی‌ها ضربه زده است. قبول داری؟

به هر حال این برنامه‌ای بود که از ابتدای لیگ مشخص شد و کی‌روش برنامه موردنظرش را برای آماده‌سازی تیم ملی و تعطیلات لیگ برتر به فدراسیون ارائه داد.

آیا این برنامه اشتباه نیست که بعد از هر سه بازی یک‌ماه لیگ تعطیل شود؟

این موضوع فقط یک دلیل مهم دارد. وقتی بازی‌های لیگ تعطیل می‌شود کی‌روش می‌خواهد بازیکنان را زیر بال و پر خودش بگیرد و آنها را از لحاظ فنی و روحی به شرایط مورد نظر خودش برساند. او نیاز دارد که بازیکنان را برای مدتی نسبتا طولانی در اختیار داشته باشد.

پس این نشان می‌دهد که کی‌روش کار مربیان ایرانی را قبول ندارد؟

من چنین بحثی را قبول ندارم و دوست ندارم بگویم که کی‌روش مربیان ایرانی را قبول ندارد یا با آنها اختلاف دارد. کی‌روش چیزی برای خودش نمی‌خواهد، او موفقیت تیم ملی را می‌خواهد و دنبال این است که به فوتبال ایران شخصیت بدهد. شما در گذشته دیدید که وقتی تیم ملی به جام جهانی صعود نکرد فوتبال ما دچار چه شرایطی شد. اگر به جام جهانی نمی‌رفتیم آیا الان تیم اول آسیا بودیم، آیا به ما احترام می‌گذاشتند؟ من معتقدم بین کی‌روش و مربیان لیگ‌برتری باید یک هماهنگی برقرار شود.

درباره وضعیت پیکان صحبت کن. امسال دنبال چه جایگاهی هستید؟

ما تلاش می‌کنیم تا در بهترین جایگاه و در رده بالای جدول قرار بگیریم.

بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنی؟

بله. استقلال قبل از شروع فصل دچار تغییرات زیادی شد و الان خوشبختانه شرایط خوبی دارد. آنها تیم جوان و پرانگیزه‌ای دارند و می‌توانند موفق باشند. اگر پیکان قهرمان نشد من دوست دارم استقلال قهرمان شود.

فکر می‌کنی خودت به تیم ملی دعوت شوی؟

انسان با امید زنده است و من نهایت تلاشم را انجام می‌دهم.

درباره بازی با ماشین‌سازی چه صحبتی داری؟

ماشین‌سازی تیم خوبی است و به رتبه این تیم نگاه نمی‌کنیم. ما برای گرفتن سه امتیاز به تبریز می‌رویم تا جایگاه خودمان را در جدول بهتر کنیم. بعد از آن هم دو بازی سخت با پرسپولیس و ذوب‌آهن داریم. امیدوارم امسال نتایج خوبی بگیریم.