یادداشت/ چرا اکنون بهترین فرصت برای بارسلونا است؟

یادداشت/ چرا اکنون بهترین فرصت برای بارسلونا است؟

گیلم بالاگ در آستانه سفر منچسترسیتی به بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه به بررسی وضعیت دو تیم پرداخته و معتقد است قهرمان لالیگا گاهی در کنترل بازی به مشکل بر می خورد.

به گزارش کاپ، کارشناس اسکای اسپورتس در لالیگا، معتقد است با اینکه بارسلونای لوئیس انریکه در این فصل از تاکتیک های مختلفی استفاده کرده، اما آنها ممکن است در مقابل تیم های بزرگ تر گیر بیفتند.

بارسلونا پس از پیروزی 4 بر صفر مقابل دیپورتیوو پا به این میدان می گذارد، اما فرم آنها در چند بازی اخیر نوسانات زیادی داشته است. بالاگ معتقد است بارسلونا در نیوکمپ شانس زیادی برای پیروزی دارد، اگر بتواند بازی را به خوبی کنترل کند.

"در شرایطی که بارسلونای لوئیس انریکه در آن حضور دارد، قطعا باید منتظر تغییرات تاکتیکی زیاد، ضد حملات و بازی مستقیم باشیم، اما در عین حال آنها گاهی برای کنترل بازی به دردسر میفتند. خصوصا در بازی مقابل تیم های بزرگ که این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند و هیچ شکی نیست که آن موقع آنها به سه مرد اصلی خود تکیه می زنند. از آنجایی که آنها همیشه کار را تمام می کنند، این ایده بدی نیست، اما شما همیشه از تیمی مثل بارسلونا توقع دارید تا لایه های بیشتری از خود را نشان دهد، خصوصا زمانی که توپ را در اختیار دارد.

"فکر می کنم بارسلونا با اعتماد به نفس بالا و آمادگی تمامی بازیکنانش پا به این بازی بگذارد. آلبا و روبرتو در تیم خواهند بود، که این یعنی آنها در عقب زمین خیلی قوی می شوند.

"خاویر ماسچرانو به جای ساموئل اومتیتی بازی خواهد کرد، زیرا او هنوز صد درصد آماده نیست، اما ماسچرانو عاشق بازی کردن مقابل آگوئرو است.

"از نظر آمادگی، بازگشت لیونل مسی هم خیلی مهم است. دوازده سال پس از انجام اولین بازی برای بارسلونا، او همان بازیکن مهمی است که همیشه بوده.

منچسترسیتی نیز اخیرا در فرم نابسامانی بوده، و از شش امتیاز ممکن در لیگ برتر تنها یک امتیاز کسب کرده، اما شش بازی اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

بالاگ معتقد است پپ گواردیولا هنوز به چند بازیکن نیاز دارد تا بتواند به طور کامل من سیتی را تیم خود بنامد، خصوصا در خط دفاعی و به نظر اولین فصل او در لیگ برتر آن طور که فکر می کرد ساده نخواهد بود.

بالاگ ادامه می دهد: پپ هنوز در پروسه ساخت من سیتی است. او بازیکنان لازم برای انجام این کار را ندارد. خصوصا در خط دفاعی و نوک حمله، جایی که مهاجم نوک بازی می کند. بدون حضور کوین دی بروین، تیم دچار مشکل است و ما این را اخیرا به چشم خود دیده ایم.

"در مجموع، سیتی در لیگ ثبات خوبی نداشته زیرا ترکیب چیزی نیست که گواردیولا انتخاب کرده باشد و بتواند فوتبالی بازی کند که او می خواهد.

"برای بارسلونا وقت خوبی برای بازی مقابل سیتی است. در حال حاضر، بارسلونا شانس زیادی برای اثرگذاری روی این بازی دارد و من برای دیدن آن لحظه شماری می کنم.