ایران 1 -0 کره جنوبی / شکست بازنده های همیشگی با مشت های گره کرده

ایران 1 -0 کره جنوبی / شکست بازنده های همیشگی با مشت های گره کرده

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی به برتری رسید و به صدر جدول گروه خود صعود کرد.

به گزارش وبسایت نود ، تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در چهارمین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 18:18( با سه دقیقه تاخیر) امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف کره‌جنوبی رفته است. نیمه نخست با تک گل دقیقه 25 سردار آزمون به سود ایران خاتمه یافت.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، وحید امیری، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون.

ترکیب کره‌جنوبی: کیم سونگ جیو، او جائه سوک، کیم کی‌هی، هوام تائه وی، سون هیونگ مین، کیم بو کیونگ، جی‌دونگ وون، هان کوک یونگ، کی سونگ یونگ، لی چونگ یونگ، جانگ هیونسو.

دقایق حساس

دقیقه 2 : اولین حمله ایران موقعیت مناسبی برای وحید امیری به وجود آورد که پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.

دقیقه 7:موقعیتی که یک گل برای ایران به همراه داشت بازهم آفساید اعلام شد.

دقیقه 10:پاس در عمق حاج صفی برای آزمون با کنترل ناقص این بازیکن همراه شد و توپ به جهانبخش رسید و شوت سنگین این بازیکن با برخورد به بازیکن کره خطرناک به کرنر رفت.

دقیقه 17:سانتر حاج صفی از روی ضربه ایستگاهی در حالی که مقابل دروازه کره جنوبی به جهانبخش رسید اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 42: ارسال بلند بازیکنان ایران در محوطه جریمه کره با ضربه سر سیدجلال حسینی همراه شد که این موقعیت به گل تبدیل نشد.

دقیقه 44: یک ارسال دیگر برای ایران ، پس از رفت و برگشت توپ به به سیذجلال حسینی رسید و او نیز با یک شوت بی دقت توپ را به اوت فرستاد.

دقیقه 48:حرکت انفرادی و زیبای جهانبخش چند بازیکن کره را جا گذاشت و پس از یک پاس کوتاه به رضائیان با سانتر این بازیکن همراه شد که میرفت که به یک موقعیت خطرناک تبدیل شود اما مدافعان کره دفع توپ به موقع داشتند.

دقیقه 49: سانتر زیبا و زمینی جهانبخش در محوطه به سردار آزمون رسید و کنترل توپ ضعیف سردار باعث از دست رفتن این موقعیت فوق العاده شد.

دقیقه 53:همکاری بسیار خوب دژاگه و رضاییان با یک پاس کوتاه برای جهانبخش همراه شد و ضربه سنگین و بی دقت جهانبخش با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه 57:عزت اللهی از سمت راست فرصت خوبی برای خلق موقعیت داشت اما پاس اشتباه او از بالای دروازه کره ای ها به بیرون رفت.

دقیقه 59:پرتاب اوت بلند حاج صفی به سعید عزت اللهی رسید و ضربه سر این بازیکن با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 61:سانتر روی دروازه کره ای ها با دفع توپ بازیکنان این تیم همراه شد و علیرضا جهانبخش با یک شوت سرضرب و زمینی دروازبان کره ای ها را به زحمت انداخت و این توپ خطرناک راهی کرنر شد.

دقیقه 77: پاس جهانبخش فرصت خوبی برای ایران به وجود آورد اما ناهماهنگی امیری و سردار باعث از دست رفتن این فرصت شد.

گل

دقیقه 23: حرکت از سمت راست رامین رضاییان با پاس زمینی سردار را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و آزمون با یک ضربه نوک پا دروازه کره ای ها را باز کرد.

در نهایت این بازی با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید تا شاگردان کی‌روش با کسب 10 امتیاز از 4 بازی در صدر جدول قرار بگیرد. ازبکستان با 9، کره جنوبی با 7، سوریه با 4، چین با یک و قطر بدون امتیاز در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.