حضور 10 تیم در لیگ برتر بسکتبال نهایی شد

حضور 10 تیم در لیگ برتر بسکتبال نهایی شد

وبسایت رسمی برنامه نود - جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال صبح امروز برگزار و حضور 10 تیم در فصل جدید نهایی شد.

به گزارش سایت نود، جلسه هماهنگی فصل جدید لیگ برتر بسکتبال صبح امروز با حضور نمایندگان 10 تیم آغاز شد. تیم شهرداری دزفول که هفته قبل برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کرده بود، در نهایت به این جلسه نیامد تا حضور این تیم در جمع لیگ برتری ها منتفی شود.

به این ترتیب حضور تیم های پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، شیمیدر تهران، شهرداری اراک، شهرداری گرگان، شهرداری تبریز، دانشگاه آزاد، نیروی زمینی، شهرداری کاشان و شیراز در لیگ برتر قطعی شد.

از میان مربیان لیگ برتری تنها فرزاد کوهیان، مهران حاتمی، جواد رحمتی مجید صالحی در این جلسه شرکت کردند. مهران حاتمی که امسال سرمربیگری تیم شهرداری تبریز را برعهده دارد، همراه با شهردار تبریز به جلسه آمده بود.

مرحله پلی آف مستقل شد

طبق تصمیمات قبلی، مرحله مقدماتی نخست با حضور 10 تیم و به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. پس از رده بندی نهایی این مراحل، تیم ها به دو گروه زوج و فرد تقسیم می شوند، یعنی تیم های اول، سوم، پنجم، هفتم و نهم در یک گروه و تیم های دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم در گروه دیگر جای می گیرند و به صورت رفت و برگشت مسابقه می دهند.

بعد از مرحله دوم، تیم های پنجم هر گروه از دور لیگ خارج می شوند و چهار تیم از هر گروه باقی می ماند که به صورت ضربدری در پلی آف مسابقه می دهند. پیشنهاد فدراسیون این بود که نتایج مرحله مقدماتی در پلی آف هم لحاظ شود؛ اما با رأی حاضران این پیشنهاد رد شد و نتایج دور مقدماتی در مرحله حذفی تاثیری نخواهد داشت.

پلی آف و نیمه نهایی 3 از 5

مرحله پلی آف لیگ امسال به صورت 3 برد از 5 مسابقه برگزار می شود و مرحله نیمه نهایی هم با همین تعداد مسابقه پی گیری می شود. تیم های فینالیست به صورت 4 برد از 7 مسابقه با یکدیگر رقابت می کنند و مسابقات رده بندی هم 3 از 5 خواهد بود.  39046