خواندنی های آماری منچستر یونایتد - لستر سیتی؛ بازگشت امید در قلب تئاتر رؤیاها

خواندنی های آماری منچستر یونایتد - لستر سیتی؛ بازگشت امید در قلب تئاتر رؤیاها

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر یونایتد در هفته ششم رقابت های لیگ برتر به مصاف مدافع عنوان قهرمانی رفت و در یک نیمه، این تیم را به زانو در آورد. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به نمایش قدرت یاران مورینیو در اولدترافورد

به نظر می رسد که روزهای سیاه مورینیو در منچستر یونایتد چندان طولانی نبوده و آنها پس از مائده نورثمپتون، روحیه بهتری پیدا کرده و در اولدترافورد، مدافع عنوان قهرمانی یعنی لستر سیتی را به تحقیر آمیز ترین شکل ممکن با نتیجه 4-1 شکست دادند. شیاطین سرخ برای اولین بار از دسامبر 2012، توانستند 4 گل را در نیمه اول یک مسابقه به ثمر برسانند. آخرین بار، تیم ردینگ بود که 4 گل از یونایتد در یک نیمه دریافت کرد.

مارکوس رشفورد برای اولین بار در عمرش، در 3 بازی متوالی برای یونایتد گل زد. او طی 25 بازی رسمی برای یونایتد از فوریه 2016، با زدن 12 گل، بهترین گلزن تیمش در این مدت محسوب می شود.

کریس اسمالینگ که گل نخست را درون دروازه لستر سیتی قرار داد، تاکنون 7 گل برای یونایتد به ثمر رسانده که 6 گل وی در اولدترافورد بوده است. از این 7 گل، تنها یک گل اسمالینگ با ضربه سر به ثمر نرسید.

دالی بلیند در این بازی دو پاس گل داد. از 5 پاس گل بلیند در لیگ برتر، 4 پاس در بازی مقابل لستر ارسال شده است!

خوان ماتا که پس از حضور ژوزه مورینیو در منچستر یونایتد، از کمترین شانس ممکن برای حضور در این تیم برخوردار بود، نه تنها تبدیل به یک بازیکن کلیدی شده بلکه برای اولین بار از سپتامبر 2015، توانست در یک بازی لیگ برتری، هم گل زده و هم یک پاس گل بدهد.

پل پوگبا یک گل زد و 86 پاس سالم داد. به نظر می رسد که کامبک «پوگبک» در راه باشد.

هشتمین بازی خانگی بدون باخت یونایتد مقابل لستر سیتی رقم خورد. آخرین برد لستر در اولدترافورد، به سال 1998 مربوط می شود که با تک گل تونی کاتی به پیروزی دست یافتند. شیاطین سرخ طی 15 بازی اخیر لیگ برتر مقابل لستر سیتی، 37 گل به ثمر رساندند.

ژوزه مورینیو طی 24 بازی اخیر لیگ روی نیمکت چلسی و یونایتد، در 50 درصد بازی ها شکست خورده است. البته برد یونایتد مقابل لستر باعث شد که درصد شکست های آقای خاص از 50 درصد تجاوز نکند. مورینیو پس از 4 بازی متوالی بدون برد در مقابل تیم های کلودیو رانیری، سرانجام این مرد ایتالیایی را شکست داد.

تعویض جیمی واردی و ریاض محرز دو ستاره اصلی روباه ها در بین دو نیمه، تعجب برانگیز به نظر می رسید. واردی که در 4 بازی گذشته مقابل یونایتد، 3 گل زده بود، این بار یک نیمه کابوس وار را تجربه و از زمین بیرون رفت. حداقل فایده این تعویض، برد 1-0 لستر در نیمه دوم بود.

مالکیت توپ 67 درصدی یونایتد، 617 پاس سالم یاران مورینیو در مقابل فقط 230 پاس سالم روباه ها و نمایش درخشان شیاطین سرخ در این بازی به ویژه در نیمه اول. جان کلام، امیدها به اولدترافورد برگشت.

زلاتان ابراهیموویچ که در 6 بازی خانگی متوالی اخیر در لیگ برای تیم های پاریسن ژرمن و منچستر یونایتد گلزنی کرده بود، سرانجام نوار گلزنی هایش در بازی های خانگی لیگ قطع شد. حداقل فایده این بازی برای زلاتان، یافتن همزاد خویش آن هم از نوع جیمی جامپی اش بود!

نیمکت نشینی وین رونی و تصاویر معنادار کلوز آپ دوربین های تلویزیونی از چهره وی روی نیمکت یونایتد، اتفاق خاص این بازی بود. خشم فروخفته در چهره کاپیتان، قابل کتمان نبود. آیا این نیمکت نشینی آغازی بر پایان دوران رونی در تئاتر رؤیاهاست؟

4464