خواندنی های آماری منچستر یونایتد - میدلزبورو؛ استاد با یک کامبک رؤیایی، شاگرد را مات کرد

خواندنی های آماری منچستر یونایتد - میدلزبورو؛ استاد با یک کامبک رؤیایی، شاگرد را مات کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر یونایتد یک برد ارزشمند را مقابل میدلزبورو در هفته نوزدهم به دست آورد. نگاهی متفاوت به بازی منچستر یونایتد و میدلزبورو از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، منچستر یونایتد در روز جشن تولد 75 سالگی سر الکس فرگوسن توانست بهترین هدیه ممکن در آستانه سال نو را به هواداران خویش در ورزشگاه اولدترافورد تقدیم کرده و یک برد فرگوسنی را جشن بگیرد. شیاطین سرخ در حالی که تا دقیقه 85 از میدلزبورو با حساب 1-0 عقب بودند، ظرف 2 دقیقه 2 گل توسط آنتونی مارسیال و پل پوگبا زدند تا همگان را به یاد یونایتد در دوران زمامداری سر الکس فرگوسن بیندازند. زلاتان ابراهیموویچ در این بازی گل نزد اما یک پاس گل داد و یک گل مردود را درون دروازه میدلزبورو قرار داد که با تصمیم اشتباه داور، پذیرفته نشد. تقابل ژوزه مورینیو و آیتور کارانکا که 3 سال در رئال مادرید با یکدیگر همکار بودند، از نکات بارز این بازی محسوب می شود.

منچستر یونایتد از سال 2005 تاکنون و طی 8 تقابل اخیر با میدلزبورو در لیگ برتر شکست نخورده است. میدلزبورو در تاریخ لیگ برتر توانسته طی 3 بازی متفاوت در ورزشگاه اولدترافورد، 3 گل به منچستر یونایتد بزند در حالی که هیچ تیم دیگر به جز آنها، چلسی و منچستر سیتی به این مهم نائل نشده و حتی شاگردان آیتور کارانکا در فصل گذشته توانستند در همین ورزشگاه، تیم یونایتد را از جام اتحادیه حذف کنند. بورو در این بازی هم تا دقیقه 85 تیم پیروز میدان بود اما فوتبال 90 دقیقه است و نه 85 دقیقه.

منچستر یونایتد در این بازی برای اولین بار از سال 2011 به بعد، در آخرین مسابقه سال میلادی نتوانست دروازه اش را بسته نگهدارد و گرنت لیدبیتر اجازه کلین شیت را به یاران مورینیو نداد. میدلزبورو نیز برای اولین بار از سال 2009، آخرین مسابقه سال میلادی را با شکست به پایان رساند.

منچستر یونایتد برای اولین بار از آوریل 2015 توانست در 5 بازی پیاپی لیگ برتر پیروز شود. میدلزبورو طی 23 بازی اخیر بیرون خانه در لیگ برتر پیروز نشده است.

زلاتان در این بازی موفق به گلزنی نشد اما یک پاس گل داد. او پس از ناکامی طی 6 بازی متوالی لیگ، هم اکنون در 8 بازی اخیر لیگ برتر توانسته در 11 گل تیمش نقش مستقیم ایفا کند. (8 گل و 3 پاس گل)

از 20 گل اخیر میدلزبورو به منچستر یونایتد در لیگ برتر، فقط دو گل توسط بازیکن های انگلیسی به ثمر رسیده اند. گرنت لیدبیتر در این بازی توانست پس از 12 سال، به عنوان یک بازیکن انگلیسی میدلزبورو دروازه منچستر یونایتد را باز کند. آخرین بازیکن انگلیسی که با پیراهن میدلزبورو به منچستر یونایتد گل زد، استیوارت داونینگ در سال 2004 بود. لیدبیتر برای اولین بار از مارس 2009 و دقیقاً بگوییم 2489 روز در لیگ برتر گل زد. تنها 7 بازیکن دیگر وجود دارند که چنین فاصله زمانی بین گلزنی آنها در بازی های لیگ برتر ایجاد شده است.

حضور مروان فلینی و آنتونی مارسیال در ترکیب اصلی منچستر یونایتد از نکات بارز این بازی بود. مارسیال نمایش خوبی داشت ولی اوج هنر مورینیو در نیمه دوم، به میدان فرستادن خوان ماتا و مارکوس رشفورد بود که کاملاً جریان بازی را به سود منچستر یونایتد تغییر داد.

نیمکت نشینی گاستون رامیرز و کریستین استوانی در میدلزبورو جالب توجه بود. گرنت لیدبیتر در نخستین حضور خود در ترکیب اصلی میدلزبورو، موفق به گلزنی شد. تقابل فابیو بازیکن برزیلی میدلزبورو با تیم سابق خود و بازگشت وی به اولدترافورد از اتفاقات مهم این بازی بود. آلوارو نگردو در این بازی یک پاس گل داد.

66% مالکیت توپ برای منچستر یونایتد، 532 پاس سالم برای یونایتد و 214 پاس سالم برای میدلزبورو

منچستر یونایتد 12 شوت داخل چارچوب زد در حالی که تعداد شوت های داخل چارچوب میدلزبورو 2 بود. ویکتور والدس دروازه بان بورو 10 مهار توپ داشت در حالی که داوید دخیا هموطن و همتای وی فقط یک بار مجبور به واکنش شد.

بیشترین تعداد پاس سالم در این بازی؛ آندر هررا، پل پوگبا و آنتونیو والنسیا به ترتیب با 108، 69 و 62 پاس

برناردو، کالوم چمبرز، جرج فرند و بن گیبسون 4 مدافع میدلزبورو در این بازی مجموعاً 32 دفع توپ، 5 تکل موفق و 16 دوئل موفق داشتند.

30 شوت نخست منچستر یونایتد در این بازی تبدیل به گل نشد ولی 2 شوت آخر شیاطین سرخ، 2 گل را برای آنها به همراه داشت! فاصله زمانی بین گل های اول و دوم یونایتد فقط 86 ثانیه بود.

آیتور کارانکا معتقد است که میدلزبورو می تواند با هر تیمی در لیگ برتر رقابت کند. او می گوید که مورینیو برای قهرمانی لیگ در باشگاه منچستر یونایتد حضور یافته و در این تیم موفق خواهد شد. ژوزه مورینیو نیز از آیتور کارانکا به عنوان «برادر» یاد کرده و شکست تیم او را مایه تأسف دانست.

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464