تحلیل سرهنگ علیفر از دربی 83؛این نتیجه برای استقلال قهرمانی بود

تحلیل سرهنگ علیفر از دربی 83؛این نتیجه برای استقلال قهرمانی بود

گزارشگر  ورزشی تلویزیون گفت:  اگر بخواهم دربی 83 را در یک جمله تعریف کنم باید بگویم که شهرآورد روز جمعه یک دربی بی خاصیت و کسل کننده بود.

علیرضا علیفر در گفت و گو با کاپ، درباره دربی 83 اظهار داشت: دربی فوتبال ما با کلمه «حساسیت» عجین شده است. نه تنها دربی دیروز بلکه همه دربی های قبلی و بعدی به همین گونه خواهد بود. اگر شما یک روز دربی زیبایی را دید آن را به پای شهامت یکی از مربیان بگذارید که در بازی دیروز خیلی کم بود.

وی در ادامه افزود: اگر بازی دربی مثل دیروز کسل کننده می شود نباید تعجب کنید و اگر خوب و پرگل از آب درآمد باید تعجب کرد. نیمی از مردم ما طرفدار پرسپولیس هستند و نیمی دیگر طرفدار استقلال. باید به آنها احترام گذاشت. 

گزارشگر فوتبال کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: استقلال در ته جدول است و با مساوی دیروز باید خیلی خوشحال باشد چون این نتیجه حکم قهرمانی را برایش دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که اگر جای منصوریان و برانکو روی نیمکت این دو تیم نشسته بود چه تدبیری می اندیشید عنوان کرد: من اگر جای منصوریان بودم همین کار را می کردم و حتی تیمم را دفاعی تر به میدان می فرستادم و سه دفاعه به زمین می رفتم چون اگر استقلال این بازی را می باخت منصوریان باید خودش استعفا می داد و می رفت. ولی اگر جای برانکو بودم با توجه به اینکه تیمم صدرنشین بود و چند دربی قبلی را هم برده بود نترس تر و با شهامت تر تیمم را به میدان می فرستادم. آنها از لحاظ مهره نسبت به استقلال برتری داشتند.

علیفر در پایان گفت: اگر بخواهم دربی 83 را در یک جمله تعریف کنم باید بگویم که شهرآورد روز جمعه یک دربی بی خاصیت و کسل کننده بود.