آنالیز دربی 83 به روایت تصویر و تحلیل

آنالیز  دربی 83 به روایت تصویر و تحلیل

دربی 83 با نتیجه 0-0 به اتمام رسید اما نکات زیادی را  در دل خودش داشت.

به گزارش کاپ، شهرآورد پایتخت درحالی با نتیجه مساوی به پایان رسید که نمایش فنی جالبی از دو تیم شاهد نبودیم. نکات فنی این بازی کم هیجان را با هم بررسی میکنیم.

تصویر شماره یک الگوی حمله بازی از کنار تیم پرسپولیس را نشان میدهد .جایی که با حضورربیع خواه و احمدزاده و گرایش مسلمان و علیپور و انجام کار ترکیبی ووریا غفوری به جلو کشیده میشد و سریعا با انداختن توپ پشت سر او فضای مناسب برای ارسال از کنار مهیا میشد.عدم خروج رحمتی در ارسالها در محوطه 5.5 متر در نوع خود جای بحث دارد.

تصویر شماره 2 مربوط به الگوی حمله همیشگی پرسپولیس برانکو در بازیسازی در مرکز ،پاس عمق و در نهایت بازی دو مهاجم در عرض و طول برای همدیگر میباشد که اتفاقا قرمزها خطرناک ترین موقعیها را با این بازی رقم زدند.

اما استقلالیها بیشتر توان خود را روی بازی از جناح راست خود گذاشته بودند.جایی که پرسپولیس با پیشبینی این نکته احمدزاده را در چپ به کار گرفته بود تا در برگشتها کمک ربیع خواه باشد.انصاری و مسلمان نیز با متمایل شدن به این منطقه تراکم دفاعی را بالا برده و مانع از حرکات ترکیبی ساده و ساکن استقلال می شدند.نکته منفی برای استقلال عدم اضافه شدن یک هافبک با ترک پست سازمانی خود و یا خط شکن شدن یک مدافع در آن منطقه برای دادن راهکار جدید بود که کاملا به چشم می آمد و آنها را در حملات ناکام میکرد.

تصویر 4 به ضد حمله های استقلال اشاره دارد که از نوع مستقیم و برای بازیکن هدف بود.با توجه به فشردگی خطود دفاع و هافبک استقلال ،رابطی برای این انتقال نبود لذا دقت این پاسهای بلندنا مناسب نبود.ضمن اینکه اگر این توپها به فضای هدف فرستاده میشد قطعا میتوانست کارساز تر باشد.بالا نگه داشتن جابر انصاری در نیمه دوم نیز بعلت فاصله زیادش با کاوه رضایی نتوانست دردی را در ضد حملات برای استقلال دوا کند.

اگر بخواهیم یک نکته منفی برای بخش تهاجم استقلال قائل شویم قطعا آن نکته عدم حمایت بازیکنان در یک سوم میانی است.اجازه ندادن به حضور مگویان در بخش حمله ، جابر انصاری را در منطقه چپ تنها کرده بود و نکته جالبتر اینکه پس از تصاحب توپ در این منطقه هیچ جابجایی را در میانه زمین برای توپگیری بعدی شاهد نبودیم که این مساله مشخصا فرشید اسماعیلی را کمی عصبی کرده بود.

نکته مهم

با توجه به اصرار دو تیم به ارسال از کناره ها در این تصویر تعداد ارسالهای موفق و ناموفق و درصد ارسالهای موفق آورده شده است.

یک نکته آماری مهم تفاوت در تکمیل حملات از جانب دو تیم میباشد.

حملات استقلال تنها در 40% مواقع کامل و به اصطلاح تمام میشد در حالی که آمار رقیب آنها 71% بود که این خود یکی از عوامل کم شدن تعداد ضد حمله های استقلال بود.

* سینا بدری