سیاه روشن های هشتاد و سومین اپیزود دربی/ سرخابی ها چند چند شدند؟

سیاه روشن های هشتاد و سومین اپیزود دربی/ سرخابی ها چند چند شدند؟

به نظر شما سرخابی های پایتخت در دربی هشتاد و سوم بردند یا باختند؟

به گزارش کاپ، دربی 83 با تمام شد. با همه حرف و حدیث ها و همه سر و صداهایش، همه کری خواندن ها و همه جنگ و دعواهایش. تمام شد و به خاطره ها پیوست. با نتیجه 0-0. در نمایشی نه چندان جذاب و  شاید دوست نداشتنی. هم منصوریان و هم برانکو، آمده بودند که نبازند و اگر فرصت شد و دری به تخت خورد، به پیروزی، نه نگویند. اما شماره 9 هایشان گلنزن بودند و گلرهایشان گل نخور.

علی ای حال. حالا که ساعتی از دربی گذشته بد نیست به نکات مثبت و منفی آن هم اشاره ای داشته باشیم. به اینکه در مجموع این دربی، قبول شد یا مردود. شاید اصلا بهتر باشد شما بگویید این دربی چند چند شد؟ سرخابی ها بردند یا باختند؟

نکات منفی:

*بازهم صفر – صفر. تازه داشتیم از شرش خلاص می شدیم که دوباره بعد از 974 روز به سراغمان آمد. قبل از چهار رقمی شدن دوباره فرا رسید. آخرین باری که دربی گل نداشت؛ به دی ماه 92 برمی گردد و امیدواریم این دفعه، قرار بر سریالی بودنش نباشد و در شهرآورد هشتاد و چهار، دیگر برهوت گل نبینیم.

*برخی بازی ها می توانند ویترین فوتبال یک کشور باشند.مثلا ال کلاسیکو در اسپانیا، جدال دی کلاسیکر بایرن مونیخ و دورتموند در آلمان، جدال یوونتوس با یکی از تیمهای شهر میلان و ... دربی ما هم ویترین فوتبال ایران است و همه آن را می شناسند.حالا فکر کنید بازی امروز در چه جاهایی رصد شده و چه ویترین بدی را به خورد خارجی ها داده ایم.

*متاسفانه جو دربی روی سکوها چندان جالب نبود. تماشاگران پیش از شروع بازی علیه هم شعار دادند و صدا و سیما را مجبور به "سیما" شدن تنهاکردند و در پایان هم عده قلیلی از هواداران منتسب به استقلال، با بطری از عالیشاه استقبال کردند. بعد از گل مردود پرسپولیس هم صدای نارنجک آمد.

*پر نشدن ورزشگاه هم دیگر نکته عجیب این دربی بود که بدون شک در تاریخ این رقابت، به ثبت خواهد رسید. سازمان لیگ از فروخته شدن تمامی بلیط ها خبر داده بود اما مشهاده شد که برای طبقه دوم بلیط فروشی شد و حتی بازار سیاه هم به راه افتاد تا سقف نیم میلیون تومان. از طرفی استقلالی ها هم که چندان از نتایج تیمشان راضی نبودند؛ امروز آن، حمایت صد در صدی را به عمل نیاوردند تا سکوهای خالی طرف آنها، حسابی توی ذوق بزند.

*بازی امروز دربی گل نزنها هم بود. جایی که شماره 9 های دو تیم تا توانستند گل نزدند. کاوه رضایی و مهدی طارمی که حسابی سر خواستنشان دعوا بود در بازی امروز آن، مهاجمان همیشگی نبودند و بارها و بارها موقعیت هایی که نصیبشان میشد را از دست میدادند. بدون شک دو تن از متهمان اصلی صفر – صفر شدن دربی، کاوه و مهدی بودند.

نکات مثبت:

*تیم داوری این مسابقه امروز نشان داد، قضاوت در مهمترین مسابقات بین المللی حق مسلمشان است. آنها با اعتماد به نفس و صلابتشان در بازی امروز جای شک و شبهه ای را باقی نگذاشتند. به قول نوید مظفری، داوران، برندگان واقعی دربی امروز بودند.

*کنفرانس مطبوعاتی قبل و بعد از این بازی هم در نوع خودش فوق العاده بود. جایی که سرمربیان دو تیم به یکدیگر احترام گذاشتند و حتی از هم حمایت هم کردند. خبری از متهم کردن و حرف های نیش و کنایه دار بود. حمله به داوری جایی در صحبت ها نداشت. برانکو و منصوریان نشان دادند به حق مربیان باشخصیتی هستند و راه و رسم مبیگری و اصول حرفه ای گری را بلدند.

*رضا افتخاری با مصاحبه بعد از بازی استقلال و ماشین سازی دل خیل عظیمی از هواداران استقلال را خالی کرد. صحبت های او نشان از بی اعتمادی به کادر فنی بود و بوی اولتیماتوم می داد اما پس از دربی مصاحبه بعدی آقای مدیرعامل، دلها را قرص کرد. افتخاری متوجه شد این تیم با منصوریان نتیجه خواهد گرفت و نیاز به زمان دارد. به همین  خاطر بود که او گفت: "تا قهرمانی آسیا از منصوریان حمایت خواهم کرد." ما هم مته به خشخاش نمی گذاریم و حرف آقای مدیر را قبول می کنیم.

*برانکو دوست نداشت رامین رضاییان برگردد. این را می شد در تک تک صحبت ها و سلولهای آقای پروفسور خواند. اما این بازیکن آمد. ساسان انصاری هم رفت و در فولاد شروع به گلزنی کرد. این فشارها روی برانکو باعث نشده تا او حداقل برای دو هفته از مواضعش کوتاه بیاید. خیلی ها گمان می کردند حداقل در این بازی و برای چند دقیقه رامین ملی پوش در ترکیب تیم سرخپوش به میدان می رود اما اینطور نشد و این بازیکن فقط پشت دروازه گرم کرد و پیست تارتان را به جای چمن، بالا و پایین کرد.

*اولین کلین شیت استقلال، پنجمین کلین شیت پرسپولیس و نباختن درلیگ، بی شکستی منصوریان مقابل برانکو و برانکو مقابل استقلال همگی می تواند اتفاقات خوب و مثبتی باشد که در این بازی اتفاق افتاد و می توان به آنها امیدوار بود.

حالا نوبت شماست. این دربی برد یا باخت؟