پیش بازی یوونتوس-سویا؛ رویارویی تکراری قهرمان های ایتالیا و لیگ اروپا

پیش بازی یوونتوس-سویا؛ رویارویی تکراری قهرمان های ایتالیا و لیگ اروپا

وبسایت رسمی برنامه نود - روز دوم از هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 9 مسابقه در چهارشنبه شب پیگیری می شود که در یکی از حساس ترین بازی ها، یوونتوس به عنوان قهرمان ایتالیا میزبان سویا قهرمان لیگ اروپا خواهد بود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های یوونتوس و سویا ساعت 23.15 چهارشنبه 24 شهریور 1395 در ورزشگاه یوونتوس به قضاوت دنیز آیتکین داور آلمانی برگزار خواهد شد. این بازی در چارچوب گروه H لیگ قهرمانان اروپا 17-2016 برگزار می شود. این دو تیم در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا نیز با یکدیگر هم گروه بودند که در آن بازی های رفت و برگشت، تیم های میزبان پیروز شدند. بنابراین مدت زیادی از آخرین تقابل اروپایی یوونتوس و سویا نمی گذرد. گفتنی است که علاوه بر یوونتوس و سویا در گروه H، دو تیم دینامو زاگرب کرواسی و لیون فرانسه نیز حضور دارند.

نگاهی به اعداد و ارقام مربوط به این بازی:

یوونتوس برای هفدهمین بار در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حضور یافته تا بدین ترتیب، از لحاظ بیشترین تعداد حضور در این تورنمنت معظم، به رکورد میلان دست یابد. سویا نیز چهارمین حضور خویش در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند اما هیچ کس اطمینان ندارد که آیا سویا می خواهد به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند یا این که هدف اصلی اش، حضور در رده سوم جدول این گروه و انتقال به لیگ اروپا است؟ همان طور که می دانید، این تیم اسپانیایی تخصص ویژه ای در فتح لیگ اروپا داشته و به عنوان قهرمان لیگ اروپا توانست یک سهمیه در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. آنها طی 11 فصل اخیر، 5 بار به قهرمانی جام یوفا و لیگ اروپا رسیدند.

یوونتوس تنها یک بار طی 15 بازی خانگی مقابل تیم های اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده است که به دیدار مقابل لاکرونیا در ماه مارس 2004 مربوط می شود. بنابراین، بیانکونری در 12 سال اخیر لیگ قهرمانان اروپا، مقابل تیم های اسپانیایی در تورین بدون شکست مانده است. بر عکس، سویا طی 3 بازی از 4 مسابقه خارج از خانه در مقابل تیم های ایتالیایی شکست خورده و تنها بازی بدون باخت آنها به مسابقه نیمه نهایی لیگ اروپا 15-2014 مقابل فیورنتینا در ورزشگاه آرتمیو فرانکی فلورانس مربوط می شود.

با این که یوونتوس سابقه 2 قهرمانی در این مسابقات را دارد، ولی با 6 باخت در فینال، بیشترین تعداد باخت در مسابقات فینال لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه های اروپا سابق) را تجربه کرده است. از آخرین قهرمانی بیانکونری در لیگ قهرمانان اروپا دقیقاً 20 سال می گذرد. همچنین بیشترین تعداد کارت قرمز در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به یوونتوس تعلق دارد. (21 کارت قرمز از فصل 93-1992)

 یوونتوس طی 35 مسابقه خانگی اخیر در لیگ قهرمانان اروپا، فقط 2 بار باخته که از قضا، هر دو باخت در مقابل بایرن مونیخ رقم خورده است. بیانکونری طی 6 بازی گذشته لیگ قهرمانان، فقط یک بار طعم برد را چشید.

سویا طی 6 بازی اخیر در لیگ قهرمانان اروپا، 4 بار طعم تلخ شکست را چشیده است. آنها در 5 بازی خارج از خانه اخیر در همین تورنمنت نیز هرگز پیروز نشده اند.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

سامی خدیرا هافبک آلمانی یوونتوس در صورت حضور در زمین، به رکورد 50 بازی در لیگ قهرمانان اروپا دست خواهد یافت. با توجه به کنار نهادن نام اشتفان لیش اشتاینر از لیست یوونتوس در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، دنی آلوس جانشین وی در سمت راست می شود. کلودیو مارکیزیو و استفانو استورارو نیز به علت مصدومیت در تیم یوونتوس حضور ندارند.

سویا با هدایت خورخه سامپائولی سرمربی جدید خویش مدام بین سیستم های 2-5-3 و 1-4-1-4 دچار تغییر می شود. با توجه به سیستم مورد علاقه یوونتوس یعنی 2-5-3، باید دید که انتخاب سامپائولی برای تیمش چیست؟ آنها مایکل کران دلی و بنو ترمولیناس را به علت مصدومیت و تیموتی کولوژیچاک را به علت محرومیت در اختیار ندارند ولی رقابت جالبی بین لوسیانو ویتو و وسام بن یدر برای حضور در ترکیب اصلی سویا برقرار خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

نتیجه احتمالی بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464