دربی 83/ بزیک: شانس پرسپولیس بیشتر است اما فکر نکنم این دربی جذاب باشد

دربی 83/ بزیک: شانس پرسپولیس بیشتر است اما فکر نکنم این دربی جذاب باشد

وبسایت رسمی برنامه نود - پیشکسوت پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم روز جمعه دو تیم محتاطانه بازی خواهند کرد و بازی زیاد خوبی نخواهد شد.

ادموند بزیک، مهاجم اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار وبسایت نود راجع به شهرآورد هشتادوسوم پایتخت که روز جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد گفت: فارغ از اینکه در حال حاضر دو تیم در کجای جدول قرار دارند، دربی روز جمعه مثل تمام دربی‌های گذشته قطعاً یک بازی حیثیتی خواهد بود. با این حال من فکر می‌کنم این بازی زیاد جذاب نخواهد بود. استقلال به خاطر نتایج بد چند هفته اخیر تحت فشار است و نیاز به برد دارد اما نباختن دربی برایش مهم‌تر است، از طرف دیگر پرسپولیس صدرنشین است و نمی‌خواهد صدر را از دست بدهد، به همین دلیل فکر می‌کنم دو تیم محتاطانه بازی خواهند کرد و بازی زیاد خوبی نخواهد شد. ضمن اینکه چون بازی در هفته ششم برگزار می‌شود و بعد از یک وقفه طولانی لیگ تازه شروع شده است، شاید دو تیم کمی تدافعی بازی کنند و کمتر دست به ریسک بزنند. به نظرم نباید به خاطر دربی قبلی که پرگل و جذاب بود، توقع داشته باشیم این بازی هم خیلی جذاب و پرگل باشد.

پیشکسوت پرسپولیس راجع به مقایسه دو تیم از نظر فنی و اینکه کدام تیم دارای مهره‌های بهتری است خاطرنشان کرد: تیمی که در پنج هفته قبل بهتر نتیجه گرفته است، قطعاً از نظر شرایط فنی بهتر بوده است. ولی از نظر مقایسه بازیکنان دو تیم با یکدیگر، نمی‌شود به این موضوع اکتفا کرد. استقلال هم مانند پرسپولیس نفرات خوبی دارد اما نتیجه نگرفتن این تیم بیشتر به دلیل عدم هماهنگی تیمی بوده است و این موضوع ربطی به بازیکنان ندارد. پرسپولیس تقریباً هفتاد درصد ترکیب فصل گذشته خودش را این فصل هم در اختیار دارد و از نظر هماهنگی مشکلی نداشته است. ولی این مساله برای استقلال متفاوت بوده.

او همچنین در مورد دلایل نتیجه نگرفتن استقلال در چند هفته گذشته اظهار داشت: به نظر من هیچ مربی دوست ندارد تیمش ببازد. همه دنبال این هستند که بهترین تیم را داشته باشند و بهترین نتیجه را بگیرند. ولی این بستگی به شرایط دارد که یک تیم چگونه نتیجه بگیرد. من مطمئن هستم که شرایط استقلال در چند وقت اخیر خوب نبوده که نتیجه نگرفته است. دلیل آن هم همانطور که گفتم ناهماهنگی بازیکنان و البته عدم شناخت کامل منصوریان نسبت به بازیکنان تیمش است. او هنوز ترکیب مناسب خود را پیدا نکرده است و حتماً بعد از شناخت بیشتر کادرفنی از بازیکنان و پیدا کردن یک ترکیب ایده‌آل، شرایط استقلال بهتر خواهد شد و روزهای خوب این تیم هم فرا خواهد رسید.

بزیک در پایان راجع به پیش‌بینی خود از نتیجه دربی هشتادوسوم پایتخت گفت: پرسپولیس از نظر تیمی شرایط بهتری دارد و به واسطه حفظ شاکله اصلی تیم از فصل گذشته، هماهنگ‌تر است. من احساس می‌کنم پرسپولیس برنده دربی خواهد بود یا حداقل روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروز شدن دارد. ولی با این حال اصلاً نمی‌شود به صورت قطعی گفت نتیجه چه خواهد شد. استقلال هم تیم خوبی است و بازیکنان این تیم حتماً با همه توان برای پیروز شدن تلاش خواهند کرد. دو تیم بازی سختی پیش رو دارند و فقط امیدوارم شاهد یک بازی خوب باشیم.

6017