مانه: چه خوب که مدافعان از می ترسند

مانه: چه خوب که مدافعان از می ترسند

وبسایت رسمی برنامه نود - ورزشگاه آنفیلد بار دیگر پذیرای هواداران پرشور لیورپول بود تا در نخستین بازی خانگی این فصل پذیرای مدافع عنوان قهرمانی باشند؛ باز هم درب های آنفیلد به روی هواداران لیورپول باز شد تا در هنگام بازی های تیم محبوب شان، شعار ”تو هیچگاه تنها گام برنخواهی داشت“ را سردهند.

به گزارش وب سایت نود، مهاجم ملی پوش سنگالی که تابستان امسال به لیورپول ملحق شد، در این دیدار عملکرد فوق العاده ای داشت تا نوید یک بازیکن باکیفیت در ترکیب این فصل لیورپول را به هواداران بدهد. هوادارانی که در دیدار این هفته برابر لستر سیتی برای سادیو مانه سنگ تمام گذاشتند و او را حسابی تشویق کردند.

سادیو مانه که با قراردادی به ارزش 30 میلیون پوند تابستان امسال از ساوتهمپتون به لیورپول آمد، به عنوان سومین بازیکن گرانقیمت در تاریخ باشگاه لیورپول شناخته می شود. مانه در نخستین بازی خود در آنفیلد بسیار مورد تشویق هواداران قرار گرفت و بسیار شگفت زده شد. عملکرد فوق العاده مانه در بازی این هفته برابر لستر سیتی، تماشاگران حاضر در آنفیلد را بارها به وجد آورد. مانه تا لحظه ای که در زمین حضور داشت، بلای جان مدافعان لستر سیتی بود. سادیو مانه در این بازی یک گل زد، یک پاس گل داد و 3 پاس کلیدی برای هم تیمی هایش ارسال کرد. این هافبک نفوذی سنگالی درباره جو آنفیلد در اولین میزبانی لیورپول در فصل جدید گفت:

وقتی در استادیومی مثل آنفیلد بازی می کنی، تمام تلاشت را انجام می دهی تا هواداران از تو راضی باشند و تو را تشویق کنند؛ خب من هم همین کار را انجام دادم.

سادیو مانه در این دیدار آنقدر در کارهای هجومی تیمش مؤثر بود که به حریف اجازه نفس کشیدن نمی داد؛ حتی کلودیو رانیری پس از بازی اعتراف کرد که میزبان در همه نقاط زمین بهتر از آنها بازی کرده است. مانه در چهار بازی که برای لیورپول انجام داده، دو گل زده و سه پاس گل داشته که این آمار بهترین عملکرد در بین بازیکنان لیورپول است. رونمایی لیورپول از خرید جدید خود یعنی سادیو مانه در استادیوم خانگی به اندازه ای شگفت انگیز و فوق العاده بود که هواداران او را با بازیکنان بزرگی مثل جان بارنز و لوئیس سوارز مقایسه می کردند. برخی کارشناسان هم معتقدند این بازیکن کابوس مدافعان خواهد بود. مانه در این باره هم حرف زد:

خیلی خوشحالم، وقتی که شما را با بازیکنان بزرگی مثل لوئیز سوارز یا جان بارنز مقایسه می کنند. من هنوز بازیکن جوانی هستم و باید همچنان به یادگیری ادامه دهم و تمام تلاشم را برای موفقیت تیم به کار گیرم. درباره مدافعان حریف هم باید بگویم اگر واقعاً از من بترسند که خوشحال می شوم زیرا کار من آسانتر خواهد شد.

البته نباید نقش یورگن کلوپ این بازی درخشان سادیو مانه را نادیده بگیریم. ترکیب ایده آل مانه با فرمینیو و استوریج می تواند برای سایر رقبای لیگ برتری هم بسیار خطرناک و دردسرساز باشد. مانه در این باره توضیح می دهد:

وقتی به تیم جدیدی ملحق می شوی، هماهنگی با بازیکنان تیم جدید اندکی دشوار است و ممکن است تا اندازه ای زمان ببرد، اما با وجود بازیکنان بزرگی مثل دانیل استوریج، فیلیپه کوتینیو و روبرتو فرمینو و البته هدایت یک مربی بزرگ مثل یورگن کلوپ، هماهنگی و جا افتادن در ترکیب تیم خیلی سریع و آسان برای شما رخ می دهد. من شرایط خوبی در لیورپول دارم و همین روند را ادامه خواهم داد اما هنوز کارهای زیادی مانده که باید انجام دهم. در حال حاضر مهم ترین وظیفه من، تمرین و تمرین و تمرین است. می خواهم در همه بازیها چنین عملکردی داشته باشم.

سادیو مانه در پایان این گفتگو بابت ”ضعیف بودن زبان انگلیسی اش“ از خبرنگاران عذرخواهی کرد.

2081