آمارهای خواندنی لیورپول - وست بروم؛ وقتی که «آقای مساوی» هم در آنفیلد تسلیم شد!

آمارهای خواندنی لیورپول - وست بروم؛ وقتی که «آقای مساوی» هم در آنفیلد تسلیم شد!

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول ضمن ارائه یک نمایش قابل قبول در هفته نهم لیگ برتر توانست برد ارزشمندی را مقابل وست بروم در ورزشگاه آنفیلد به دست بیاورد.

به گزارش وبسایت نود، لیورپول در ادامه شروع فوق تصور خویش در فصل جاری لیگ برتر، به مصاف وست برومویچ آلبیون رفت و با درخشش مجدد سادیو مانه، روبرتو فیرمینو و فیلیپه کوتینیو به برتری 2-1 دست یافت تا نهمین بازی متوالی بدون باخت قرمزها ثبت شود. سادیو مانه یک گل زد و یک پاس گل را ارسال کرد. کوتینیو و فیرمینو دو فوق ستاره برزیلی قرمزها نیز به ترتیب یک گل زده و یک پاس گل در نیمه اول این بازی دادند. تعویض های تونی پولیس سرمربی وست بروم باعث شد تا بازی بهتری را از این تیم در نیمه دوم شاهد باشیم ولی در نهایت، هفتمین بازی متوالی بدون باخت قرمزها مقابل بگی ها در لیگ برتر رقم خورد. آخرین برد وست بروم مقابل لیورپول در آنفیلد به فوریه 2013 باز می گردد. با این نتیجه، تونی پولیس سرمربی وست بروم پس از 8 بازی بدون باخت مقابل لیورپول در لیگ برتر، سرانجام هیچ راهی جز تسلیم مقابل قدرت شاگردان یورگن کلوپ نداشت. پولیس متخصص گرفتن مساوی از لیورپول است.

لیورپول طی 7 بازی اخیر لیگ برتر، شکست نخورده است. البته قرمزها سابقه 13 بازی متوالی بدون باخت در کلیه رقابت ها را دارند. این رکورد در ماه مارس 2015 ثبت شد. همچنین، لیورپول با پیروزی مقابل وست بروم به رکورد دوازدهمین بازی متوالی بدون باخت در خانه رسید. قرمزها در آوریل 2014، موفق به ثبت رکورد 14 بازی خانگی متوالی بدون شکست در لیگ برتر شده بودند.

وست بروم طی 11 بازی اخیر خارج از خانه، فقط یک بار پیروز شده است. ناصر شادلی هافبک وست بروم که یک نیمکت نشین مطلق در فصل گذشته لیگ برتر به همراه تاتنهام بود، روزهای خوبی را سپری می کند. تاکنون، وی را مؤثرترین هافبک این فصل لیگ برتر می دانند زیرا در 6 گل تیمش، نقش مستقیم ایفا کرده است. (4 گل و 2 پاس گل) چادلی در این بازی چندان مؤثر ظاهر نشد و فقط 2 شوت خارج چارچوب و دقت پاس 84% را به ثبت رساند.

بگی ها در سال 2016، فقط در دو بازی خارج از خانه خویش در لیگ برتر، پیروز شده اند. یکی از این 3 برد، در مقابل اورتون در مرسی ساید رقم خورد که احتمالاً اولین و آخرین پیروزی آنها در مرسی ساید در سال جاری میلادی خواهد بود.

وست بروم شرایط خوبی را در این روزها سپری نمی کند. شاگردان تونی پولیس طی 9 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، فقط یک بار پیروز شده اند. آنها پس از 4 بازی پیاپی بدون باخت، سرانجام در این بازی شکست خوردند. یکی از نقاط قوت وست بروم در خط دفاعی این تیم است. بگی ها علی رغم دریافت دو گل در هفته نهم، بهترین خط دفاعی را بین تیم های رده نهم به بعد جدول دارند. محرومیت جانی اونز در این بازی، لطمه بزرگی را به انسجام دفاعی وست بروم وارد کرد و پولیس مجبور به استفاده از یوناس اولسون در قلب خط دفاعی شد در حالی که این بازیکن سوئدی، اصالتاً یک دفاع کناری محسوب می شود. اولسون در فصل گذشته موفق شده بود در آنفیلد گلزنی کند.

دنیل استوریج پس از حضور در ترکیب اصلی لیورپول در دیدار حساس با منچستر یونایتد، دوباره در این بازی به مدت 90 دقیقه کامل روی نیمکت ذخیره ها نشست. جالب این که استوریج از فوریه 2014 تاکنون، در مقابل وست بروم به میدان نرفته است.

بازگشت آدام لالانا به ترکیب اصلی، بازگشت جورجینیو واینالدوم از مصدومیت و حضور چند دقیقه ای وی درون زمین، تقابل دو مدافع ملی پوش کامرونی با یکدیگر (ژوئل ماتیپ و آلن نیوم) و همچنین دو تعویض زودهنگام تونی پولیس سرمربی وست بروم در شروع نیمه دوم جزو نکات بارز این بازی بود.

68% مالکیت توپ برای لیورپول، مجموع 21 شوت برای لیورپول در مقابل فقط 6 شوت وست بروم، 563 پاس صحیح لیورپول و 202 برای وست بروم. دقت پاس 84% لیورپول

وست بروم فقط یک ضربه داخل چارچوب زد که همان هم تبدیل به گل شد. همین، یک هشدار برای لیورپول است.

به عملکرد ژوئل ماتیپ در این بازی دقت کنید: او از لحاظ تعداد پاس های ارسالی، سومین بازیکن زمین بود که 63 پاس داد. 10 دفع توپ، یک تکل و 5 نبرد تن به تن در کارنامه موفق ماتیپ در این بازی دیده می شود. جوردن هندرسون با 78 پاس، بیشترین تعداد پاس در این بازی را به نام خویش ثبت کرد.

4464