جرارد: اتحادیه فوتبال باید بهای بیشتری به بازیکنان قدیمی بدهد؛ عاشق آدامز و اینس بودم

جرارد: اتحادیه فوتبال باید بهای بیشتری به بازیکنان قدیمی بدهد؛ عاشق آدامز و اینس بودم

وبسایت رسمی برنامه نود - استیون جرارد به مسئولان اتحادیه فوتبال توصیه کرد برای شکوفا شدن قابلیت های تیم ملی، از تجربیات ملی پوشان سابق و برجسته انگلیس بهره بگیرند.

به گزارش وب سایت نود، استیون جرارد که اتحادیه فوتبال برای تعیین جانشین روی هاجسون با وی نیز مشورت کرده بود، معتقد است حضور ملی پوشان سابق در محل تمرینات می تواند کمک بزرگی برای تیم ملی انگلیس باشد. جرارد در مصاحبه با اسکای اسپورت در این باره گفت:

به نظرم باید حتماً از تجربیات چنین بازیکنانی استفاده شود؛ اگر اتحادیه فوتبال از بازیکنانی که 50 یا 60 یا حتی 100 بازی ملی داشته اند هیچ بهره ای نگیرد، سرمایه های خود را هدر داده و اشتباه بزرگی را مرتکب خواهد شد. اگر دانش و تجربه چنین بازیکنانی به طور مناسبی مورد بهره برداری قرار نگیرند، پشتوانه ارزشمندی را هدر داده ایم. من خودم را جای بازیکنان جوان می گذارم. اگر بازیکن 20-19 ساله ای مثل راس بارکلی یا دله علی به تیم ملی دعوت شوند، آیا آنها نمی خواهند بزرگانی مثل فرانک لمپارد یا ریو فردیناند را از نزدیک در تمرینات تیم ملی ببینند؟ خود من عاشق دیدن بازیکنان بزرگ و اسطوره ای تیم ملی بودم. وقتی به تیم ملی دعوت شدم، برای دیدن پل اینس یا تونی آدامز لحظه شماری می کردم.

کاپیتان سابق لیورپول و تیم ملی انگلیس در پایان گفت:

اینکه اتحادیه فوتبال قصد دارد از دانش ملی پوشان سابق برای کمک به تیم ملی بهره بگیرد، کار درست و بسیار خوبی است؛ اما اتحادیه نباید تنها بازیکنانی را در نظر داشته باشد که اخیراً از تیم ملی رفته اند. باید از بازیکنان قدیمی تر تیم ملی هم دعوت شود تا از دانش آنها نیز استفاده مطلوبی به عمل آید.

تیم ملی انگلیس در نخستین بازی خود از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، روز سه شنبه 13 شهریور به مصاف اسلواکی خواهد رفت. سم آلاردایس که در این بازی نخستین تجربه مربیگری در تیم ملی را پشت سرخواهد گذاشت، یکشنبه هفته جاری فهرست اسامی بازیکنان تیم ملی را اعلام خواهد کرد.

2081