یادداشت ویژه؛ ادبیات شرم آور پولادگر

یادداشت ویژه؛ ادبیات شرم آور پولادگر

وبسایت رسمی برنامه نود - رئیس فدراسیون تکواندو بعد از شکست‌های پشت سرهم ورزشکاران این رشته در المپیک، ایرانی‌های حاضر در آذربایجان را مزدور خطاب کرد.

برادر محترم، آقای پولادگر! اینکه کسی برتر از شما گیرم با ملیت ایرانی اما زیر پرچم کشوری دیگر شما را شکست دهد، نشان مزدوری نیست. حتی اگر طرف به خاطر پول بیشتر حاضر شده باشد، تابعیت غیر بگیرد. انسانها آزادند انتخاب کنند ایرانی بمانند یا هر ملیت دیگر بپذیرند.

1. نهاد بالادستی رییس فدراسیون تکواندو، وزارت ورزش است. اگر آقای گودرزی با این مهملات و چرندیات که آقای پولادگر گفته، مقابله بکند و به این ادبیات و به این نگاه تذکر بدهد و او را وادار به عذرخواهی بکند که هیچ، اما اگر دست به کار نشود، ورزشی نویسان باید دست به کار شوند و او را روشن کنند این کلمات نه تنها میزان عرق و علاقه شما به وطنتان را نشان نمی دهد که اتفاقا نهایت بی ادبی و ناآگاهی شما را می رساند.

2. برادر محترم، آقای پولادگر! اینکه کسی برتر از شما گیرم با ملیت ایرانی اما زیر پرچم کشوری دیگر شما را شکست دهد، نشان مزدوری نیست. حتی اگر طرف به خاطر پول بیشتر حاضر شده باشد، تابعیت غیر بگیرد. انسانها آزادند انتخاب کنند ایرانی بمانند یا هر ملیت دیگر بپذیرند.

3. مزدور کسی است که به جای تلاش و یادگیری و زحمت، پول بگیرد و بیت المال را ببلعد و آخرش هیچی به هیچی.

4. تیم ملی پینگ پنگ آمریکا را اغلب چینی ها تشکیل می دهند. بسیاری از چینی ها تصمیم گرفته اند برای زندگی بهتر فرار از جمعیت زیاد یا هر دلیل دیگر به کشوری مثل آمریکا مهاجرت کنند و همانجا به جایی برسند.

5. لیلا رجبی بلاروس تغییر ملیت و مذهب داده و برای ایران تلاش می کند. او در فرآیند تلاش برای ایران باید بلاروسها را هم جا بگذارد. باید از سوی بلاروسها متهم شود به مزدوری؟ او در بلاروس لابد نمی توانسته جز بهترینها باشد اما شاید در کشوری مثل ایران و برای تلاش در سطح آسیا حتمن موفقیتهای بیشتری به دست می آورده که به این تغییر تابعیت رضا داده. علاوه بر او اولنا تیتارنکو که مدتی در تیم پینگ پینگ زنان ایران بود. آنها هم مزدورند یا چون زیر پرچم ایران آمده اند، از اتهام مزدوری مبرا؟

6. آقای پولادگر عزیر به جای این ادبیات شرم آور، کمی تلاش کمی نگاه علمی به جای خواندن قرآن هنگام هر مسابقه و به جای نذر و نیاز، سعی کنید تکواندوی ایران را از این فضاحت نجات دهید. کار سختی است اما نشد ندارد.

7. شاید بهتر باشد زنگ بزنیم روابط عمومی فدراسیون تکواندو و خیلی مودبانه از آقای رییس فدراسیون بخواهیم رسما به خاطر این ادبیات عذرخواهی کند.

سحر طلوعی