سرمربی تیم ملی آرژانتین: مسی را درک می کنم

سرمربی تیم ملی آرژانتین: مسی را درک می کنم

وبسایت رسمی برنامه نود - ادگاردو بائوزا، سرمربی تیم ملی آرژانتین در مصاحبه با مارکا در مورد آخرین شرایط آلبی سیلسته صحبت کرد.

به گزارش وبسایت نود، بائوزا که در جام جهانی 1990 در ترکیب تیم ملی آرژانتین حضور داشته است در مورد مسائلی مثل بازنشستگی مسی صحبت کرد.

همچنان پیغام های تبریک دریافت می کنید؟در کل مدت حمایت و محبت هواداران را حس کردم. پیش از اعلام خبر رسمی به نشانه احترام با رسانه ها صحبت نکردم اما از همان لحظه اول می دانستم که باید برای قهرمانی تلاش کنم. برای من حس رقابت و برتری طلبی خیلی مهم است. همیشه چالش ها و بهتر شدن را دوست دارم. روزی که برای قهرمانی نجنگم این شغل را کنار می گذارم. حس درونی من باعث می شود که به جلو حرکت کنم.

علت ناکامی فوتبال آرژانتین در سالهای اخیر چیست؟در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و گاهی مسائل قابل درک نیستند.در سالهای اخیر در فینال ها بخت یار ما نبوده است.

تیم ملی آرژانتین با بائوزا چگونه بازی خواهد کرد؟همیشه برایم تعادل کلمه ای کلیدی در عرصه مربیگری بوده است. با توجه به بازیکنان سرشناسی که تیم ملی آرژانتین در اختیار دارد مسلما به دنبال حمله کردن خواهیم بود اما باید دفاع را هم بلد باشیم. یازده نفر باید در خدمت تیم باشند و فداکاری کنند. همه بازیکنان باید متعصب و متعهد باشند.

لیست اولیه شما با لیست مربی قبلی، تاتا مارتینو چقدر تفاوت خواهد داشت؟لیست های اولیه مشابه هستند چرا که زمان زیادی برای کار کردن وجود ندارد و دو بازی حساس راهیابی به جام جهانی مقابل اروگوئه و ونزوئله پیش رو داریم. درها را به روی هیچ بازیکنی نمی بندم و هر بازیکنی می تواند نقش مهمی داشته باشد اما پیراهن تیم ملی آرژانتین خیلی مهم است و پوشیدن این پیراهن مسئولیت بزرگی ایجاد می کند.

چه خاطره ای از حضور در جام جهانی 1990 به عنوان بازیکن دارید؟همه تلاش خود را انجام دادم تا به آن بازی ها برسم و با فداکاری موفق شدم. در طول مسابقات فرصتی برای بازی کردن حضور نداشتم اما سعی می کردم به بقیه بازیکنان روحیه بدهم. در آن زمان تیم ملی آرژآنتین رویایی بود.

در جلسه با مسی به او چه خواهید گفت؟دوست ندارم در مورد حرفهای خصوصی صحبت کنم.هدفم جلب رضایت او برای بازگشت به تیم ملی نیست اما دوست دارم که با هم نظراتمان را مبادله کنیم. من هم در فینال 90 باختم و می توانم او را درک کنم. شاید جواب منفی به من بدهد و بگوید که به تیم ملی بر نمی گردد اما اهالی روساریو بیش از حد احساسی هستند و ممکن است گاهی حرفهایی بزنند که حرف دلشان نیست.

جدا از مسی به نظرتان شرایط بقیه بازیکنان چگونه خواهد بود؟پس از شکست در فینال استقبال از تیم آسان نیست. مهم این است که انرژی تیم حفظ شود و از اشتباهات درس بگیریم.

دوست دارید دوران کارتان در تیم ملی آرژانتین چگونه به اتمام برسد؟سخت است که جزئیات دقیقی را مشخص کرد. چالشهای مهمی پیش رو داریم. زمان کافی وجود ندارد و باید هر چه زودتر به جلو حرکت کنیم.

1140