رضا حسن‌زاده: از منصوریان خواهش می کنم از روی نیمکت بلند نشود

رضا حسن‌زاده: از منصوریان خواهش می کنم از روی نیمکت بلند نشود

وب سایت رسمی برنامه نود- رضا حسن زاده که سال‌ها در تیم استقلال بازی کرده در گفت وگو با سایت برنامه نود، درباره شرایط این روزهای استقلال منصوریان گفت: من معتقدم منصوریان در آنالیز فصل قبل استقلال با دیدگاه‌های فنی خودش، دچار اشتباه شد ، اگر دقت می کرد متوجه می شد تیمی که تا 4 هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر صدرنشین بوده پس مشکلی در خط دفاع نداشته است و لزومی نداشت که 60 تا 70 درصد تیم خصوصا مدافعان تغییر یابد.

وی افزود:  اگر منصوریان در خصوص ترکیب لیگ گذشته استقلال از افرادی مشاوره گرفته است پس نتیجه خواهیم گرفت به این مربی جوان  مشاوره نادرستی داده اند، کمتر کارشناسی در فصل قبل مشکل استقلال را در خط دفاعی میدانستند بلکه همه اعتقاد داشتند استقلال در کنار امید ابراهیمی به دو هافبک طراح و یک مهاجم گلزن نیاز دارد. من معتقدم  تیمی که سوم جدول و فینالیست جام حذفی می باشد نیازی به انقلاب در این تیم نبود و اسکلت اصلی این تیم خصوصا در خط دفاع می بایست حفظ گردد و تغییر جزیی در خط هافبک و نوک حمله می بایست صورت می گرفت.

مدافع اسبق استقلال اضافه کرد: منصوریان با خرید این بازیکنان اسمی و مصاحبه های بحث برانگیر در خصوص آینده استقلال سطح انتظارات از این تیم را بالا برد و این اتفاقات در بوجود آمدن شرایط کنونی دخیل است اما می بایست توجه داشت در حال حاضر منصوریان تنهاست در حالی که  این تیم نیاز به آرامش دارد و جابه جایی های صورت گرفته در راس باشگاه که چندیست دستخوش تغییرات زیادی شده است در این موقعیت اصلا به صلاح تیم نیست.

حسن زاده با اشاره به بازی خاطره انگیر پرسپولیس و پگاه در سال 82 خاطر نشان کرد: در سالی که پگاه گیلان تازه به لیگ برتر راه یافته بود مجید جهانپور مربی وقت پگاه تصمیم گرفت در ترکیب مقابل پرسپولیس 60 درصد تیم را تغییر دهد که همین تفکر باعث شد آن بازی را 8 بر 2 پگاه واگذار کند اما در بازی بعد مقابل پاس جهانپور تصمیم گرفت  از همان ترکیب همیشگی استفاده کند و اسکلت تیم را حفظ نماید که در نتیجه این بازی را پگاه 1 بر صفر پیروز شد با ذکر این خاطره من معتقدم که منصوریان می بایست اسکلت فصل گذشته این تیم را حفظ می کرد و در کنار بازیکنان با تجربه از بازیکنان جدید هم استفاده می کرد تا تجربه ، هماهنگی و شرایط بازی در تیم بزرگ استقلال بدست بیاورند.

وی تاکید کرد: منصوریان تا بخواهد شرایط حضور در  تیم بزرگ استقلال را به  بازیکنان تازه وارد انتقال دهد همچنین قدر پیراهنی را که بر تن می کنند بدانند و اینکه  در چه تیمی بازی می‌کنند چرا که میلیون ها هوادار پشت سر این تیم است زمان خاص خودش را می طلبد و همین عدم درک بازیکنان در خصوص حضور در باشگاه بزرگی همچون استقلال باعث بوجود آمدن این شرایط شده است که سه بازی تنها 1 امتیاز کسب کنند .

حسن زاده گفت: من از علی منصوریان خواهش دارم و لطف کند از روی نیمکت بلند نشده و با حرکاتش در کنار زمین به بازیکنان استرس ندهد. اگر قرار بر کوچ باشد برای مدت زمان کوتاهی در کنار زمین حضور داشته باشد سپس بر روی نمیکت برگردد بودن منصوریان در کنار زمین ایجاد استرس به  داخل زمین است.

مدافع اسبق استقلال در مورد عملکرد خط دفاع تازه وارد این تیم در سه بازی گذشته گفت: دریافت 5 گل در سه بازی اصلا آمار مناسبی برای خط دفاعی استقلال نیست در حالی که در این تعداد گل خورده، خط دفاعی نقش بسزایی داشته است.  من فکر می کنم اصلا با خط دفاعی تمرینی صورت نمی گیرد و این مدافعان با اصول دفاعی آشنا نیستند ، مدافعی که در استپ کردن مشکل دارد یا از نحوه بازی ، بازیکن مقابل شناختی ندارد و اینکه در انالیز مهاجم دچار مشکل می شود در نهایت می شود عدم نتیجه گیری تیم  و تمامی این موارد در آمار گل خورده استقلال مشهود است.

وی ادامه داد: منصوریان باید برای مدافعان استقلال انرژی و وقت بیشتری بگذارد ، این خط دفاعی به تمرین تاکتیکی زیاد نیازی ندارد بلکه می بایست تمرین انفرادی بیشتری صورت گیرد تا به شرایط آرمانی برسند و این هم مستلزم زمان است که باید به منصوریان فرصت داده شود.

حسن زاده درباره حضور کنعاني زادگان در خط دفاعی استقلال گفت: من در صحبت های ابتدایی گفتم با وجود عمران زاده و صادقی نیازی به دفاع نداشتیم اما با اینحال و حضور کنعانی زادگان در این فصل می بایست این بازیکن خود را وارد حاشیه نکند و از بازیکنان گذشته که به حاشیه رفتند و از فوتبال محو شده اند درس بگیرد و سعی در گفتمان بهتر داشته باشد.

وی در مورد اینکه هیات مدیره تا هفته ششم به منصوریان فرصت داده اند گفت: این کار غیر حرفه ای است ، وقتی افرادی غیرفوتبالی در فوتبال حضور داشته باشند نتیجه اش بهتر از این نمی شود، من معتقدم می بایست دو فصل به مربی فرصت داد تا بتواند برنامه خودش را عملی کند و اینکه از الان بخواهند مربی را وارد حاشیه و استرس کنند اصلا حرفه ای نیست .

مدافع اسبق استقلال در مورد کناره گیری حسنی خود و  حضور افتخاری در سمت مدیرعاملی استقلال گفت:  من فکر می کنم حضور آقای حسنی خو  در استقلال باتوجه به رابطه اش با وزارت ورزش برای اسنقلال بهتر بود هرچند بحث های در مورد نسبت ایشان با احسان علیخانی بوجود امد و اینکه احسان پرسپولیسی است یا این انتخاب نمی بایست صورت بگیرد، اما به نظر من اصلا ربطی ندارد من هم برادرم پرسپولیسی است هرگاه بحثی در این خصوص می شود توی سرش میزنم و از افتخارات باشگاه بزرگ استقلال می گویم! اما در خصوص سرپرستی افتخاری در باشگاه استقلال باتوجه به تجارب ایشان در فوتبال و فوتسال امیدارم کمکی باشد برای به آرامش رساندن شرایط کنونی  باشگاه استقلال و این را هم در نظر داشت که باشگاه استقلال باشگاه کوچک و معمولی نیست که بیاند برای سرپرستی این باشگاه به هرکسی التماس کنند.

وی در پایان گفت: من به این تیم با حضور علی منصوریان خوشبین هستم و می بایست زمان داد تا به هماهنگی لازم برسند و امیدوارم در بازی بعد مقابل پیکان اولین پیروزی و 3 امتیاز را کسب کند.