گره کور رضاییان با قربانی شدن کدام سرخپوش باز می شود؟

گره کور رضاییان با قربانی شدن کدام سرخپوش باز می شود؟

وبسایت رسمی برنامه نود - انگار قرار نیست سناریویی که برای بازگشت رامین رضاییان نوشته شده در هیچ شرایطی به هم خورده و آخر این قصه پرتلاطم انتقال این مدافع-هافبک ملی پوش به تیم دیگری باشد.

به گزارش وبسایت نود، رامین رضاییان که اعتبار قراردادش با ریزه اسپور ترکیه منوط به صدور کارت ITC بود پس از اتمام اردوی تیمش در اتریش به ناگاه با انتشار متنی در اینستاگرام از کلنجار پنج ساعنه با مسئولان ریزه برای فسخ قرارداد چهارصد هزار یورویی اش خبر داد و همین متن به سرآغاز بحث و جدل های هواداری و البته سوژه اول رسانه ها طی روزهای اخیر شد.

فسخ قرارداد در ترکیه و استقبال در تهران

عده ای هنوز از یاد نبرده بودند که رامین رضاییان چگونه با بی اطلاع گذاشتن باشگاه از نقشه جدایی اش، فسخ یکطرفه و همچنین همسفر کردن طارمی به ریزه پیوست و دست پرسپولیس را در پوست گردو گذاشت. این طیف به شدت مخالف بازگشت او بود و در نقطه مقابل طیفی نیز بر این باور بودند باید ابراز ندامت و عذرخداهی های متوالی بازیکنی که در کنار طارمی در زمره موثرترین بازیکنان فصل گذشته بوده را پذیرفت و با مخالفت نسبت به بازگشت او مانع از تقویت رقبایی چون ذوب آهن و تراکتور شد.

زمینه سازی برای بازگشت

باشگاه پرسپولیس و رامین رضاییان اما خوب می دانستند که برای بازگشت باید جو را تلطیف کرده و بستر را برای این اتفاق مهم مهیا کرد. وساطت علی کریمی و علی پروین که یکی با برانکو و دیگری با طاهری وارد مذاکره شد از جمله اتفاقاتی بود که در راستای همین سناریو اجرایی شد تا هم برانکو بهانه ای برای پا گذاشتن روی اصول و دیسیپلین داشته باشد و هم طاهری و باشگاه و هم اینکه هواداران ناراضی آرام بگیرند. موافقت فوری با فسخ قرارداد لوبانوف و حضور گلر هجده ساله اوکراینی در تمرین هم نشان می داد که جا در لیست بزرگسالان خالی شده است. افشای نام و رزومه اولک بلیگ گلر هجده ساله اوکرایتی در سایت نود که فقط سابقه نیمکت نشینی در دو بازی لیگ یک این کشور را دارد نشان می داد که باشگاه در تلاش است یک گلر زیر بیست و سه سال به خدمت بگیرد تا جای خالی برای جذب رضاییان وجود داشته باشد. اما عملکرد ضعیف این گلر کار را به جایی رساند که برانکو تاکید کند یک گلر بزرگسال و با تجریه می خواهد چرا که تیمش در سه جام بازی دارد و نمی توان تنها به بیرانوند اتکا کرده و در صورت مصدومیت یا محرومیت او سرنوشت تیم را به یک گلر کم تجربه سپرد.

مذاکره با رضاییان با وجود مخالفت برانکو

برانکو هر روز در جمع خبرنگاران روی نداشتن جای خالی و نخواستن رضاییان تاکید می کرد اما از آن سو این بازیکن هر چند رور یکبار به باشگاه می رفت و همین تناقض و نادیده گرفتن خواست سرمربی به سوژه نقدهای صریح بسباری ار خبرگزاری ها و جراید تبدیل شد. حضور رامین رضاییان با دسته گل در درفشی فر و دلجویی از برانکو اقدام بعدی برای حل و فصل ماجرا بود اما برانکو باز هم کوتاه نیامد و چشم در چشم رضاییان به او اعلام کرد در لیست تیم جای خالی ندارم و تا نیم فصل نمی توانی به تیم برگردی. او در حالی رضاییان را ناامید کرد که این بازیکن ابراز ندامت کرده و از سرمربی تیمش خواسته بود او را ببخشد. برانکو که بسیاری ار رسانه ها طی روزهای اخیر از تحمیل پذیر بودن او و موافقتش با جذب بازیکنان مدنظر باشگاه نقدهای صریحی نوشته و استقلال و اقتدار او را زیر سوال برده بودند در جلسه روز سه شنبه هیات مدیره نیز تاکید کرد رضاییان را نمی خواهد چون فهرست نفرات بزرگسالش پر شده است. نکته جالب اینجاست که برانکو نمی گوید اگر باشگاه مشکل جای خالی را حل کرد رامین می تواند برگردد، او مدام روی نخواستن رضاییان مانور می دهد.

تیم جدید رضاییان پس از مخالفت برانکو

تاکید چندین باره سرمربی کروات سرخ ها پس از جلسه با هیات مدیره درباره دور ماندن این ملی پوش جنجالی تا نیم فصل آن هم در روزی که یگ گلر کروات برای عقد قرارداد به تهران آمده و حتی پس از تست پزشکی با تیم تمرین کرده موجب شد تا رسانه ها سراغ تیم جدید رضاییان بروند. بر همین اساس برخی سراغ دوب آهن رقنند اما آذری که به خاطر ابراز تمایل گل محمدی مبنی بر جذب رضاییان جنجال بزرگی را با تعلیق سرمربی موفق تیمش به راه انداخته بود مدعی شد گل محمدی هنوز در این باره درخواست رسمی نداشته است. تراکتورسازان اما مشتری رضاییان هستند و حتی برخی خبر می دهند آجرلو در جلسه مشترکش با افتخاری و طاهری که در باشگاه پرسپولیس برگزار شد از طاهری خواسته رضایت نامه رضاییان را صادر کند. این در حالی است که تراکتور هر شش سهمیه لیگ برتری اش را جذب کرده و قانونا نمی تواند این بازیکن را به خدمت بگیرد. مرزبان سرمربی خونه به خونه نیز در گفت و گو با خوردبین خواهان انتقال قرضی رضاییان و بهره بردن از او تا نیم فصل شد.

سکانس پایانی سناریوی رضاییان غیرمنتظره تر از همیشه

اما همه این خبرها و جنجالها به ناگاه رنگ و بوی دیگری گرفت تا معلوم شود که سکانس های پایانی سناریوی رامین رضاییان بر اساس تصوراتی که داشتیم همان بازگشت اوست نه جدایی اش. سه شنبه شب و پس از ساعت ها جلسه به ناگاه طاهری و رضاییان حرف هایی در جمع خبرنگاران زدند که همه را غاعلگیر کرد. طاهری در حالی که همگان تصور می کر ند جدایی رضاییان حتمی و قطعی است از تلاش برای  پیدا کردن راه حل برای بازگشت او خبر داد و این بازیکن هم که عصر سه شنبه نام پرسپولیس را از اینستاگرامش پاک کرده بود نوشت: «هواداران با عشق پرسپولیس، دوست تان دارم.» رضاییان با تاکید بر اینکه هنوز تکلیف او با پرسپولیس مشخص نشده از جلسه هفت ساعته اش در باشگاه با طاهری خبر داد تا مشخص شود که از امروز طاهری برای خالی شدن لیست تیم و گرفتن بهانه از برانکو تلاش های خود را برای فسخ قرارداد با یک سرخپوش آغاز می کند.

کدام پرسپولیسی قربانی می شود؟

آیا باشگاه پرسپولیس قبل از فسخ قرارداد رضاییان به ریزه اسپور قول بازگشت را به او داده که حالا تلاش می کند موانع بازگشت او را از سر راه بردارد؟ آیا طاهری که گفته می شود طی دو سه روز اخیر توافق دو ساله و جدیدی برای قرارداد با رضاییان داشته می تواند بدون آنکه پرسپولیس از نظر مالی متضرر شود قرارداد یکی از نفرات بزرگسال تیم را فسخ کند؟ آنتونی گولچ که برانکو به خاطر نا آماده بودن نامش را در هیچ یک از بازی ها در لیست 18 نفره قرار نداده حاضر نمی شود قراردادش را با دریافت خسارت کمی فسخ کند. ساسان انصاری به عنوان گوش چپ و با وجود امیری و عالیشاه شانس کمی برای بازی کردن دارد. آیا او به رغم حضور چند دقیقه ای در دیدار با گسترش فولاد هنوز به دنبال فسخ قرارداد با پرسپولیس و پیوستن به تیمی است که بتواند فیکس باری کند؟ آیا یکی از راهکارهای طاهری برای حالی کردن لیست این است که یکی از نفرات بزرگسال تیم فقط در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و نامش از لیست نفرات بازی های داخلی حذف شود؟ گره کور رضاییان و پرسپولیس چگونه و با قربانی شدن کدام بازیکن باز می شود؟

این وسط آیا برانکو کوتاه می آید؟ با بازگشت رامین رضاییان دوباره نقدها درباره توصیه و تحمیل پذیر بودن برانکو آغاز نخواهد شد؟ آیا پاسخ برانکو به انتقادها این خواهد بود که تنها مشکل من نداشتن جای خالی در لبست بزرگسالان بود و حالا که لبست خالی شده مخالفتی ندارم؟ منتظر باشید. خبرها از امروز به این سمت و سو می رود که چه کسی و چگونه قربانی می شود تا رضاییان به پرسپولیس برگردد. شاید هم این وسط یکی پیدا شود که بدون اصرار باشگاه و با خواسته قلبی خواهان جدایی از تیم شود. فعلا که داستان رضاییان-پرسپولیس هنوز تمام نشده و طاهری هم دنبال راهکار جدیدی برای باز کردن این گره کور نقل و انتقالاتی است.