گسترش - پرسپولیس/ بوی انتقام و هوای صدر از تبریز می آید

گسترش - پرسپولیس/ بوی انتقام و هوای صدر  از تبریز می آید

گسترش فولاد و پرسپولیس برای هفتمین بار در لیگ برتر به مصاف هم می روند.

گسترش فولاد - پرسپولیس، شنبه ساعت 18

تورج حق وردی – محمدرضا ابوالفضلی – جواد مداح – حمید حاج ملک – ناظر: فریدون اصفهانیان

به گزارش کاپ، هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان با دیدار تیمهای گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس پیگیری خواهد شد. این دیدار روز شنبه از ساعت 18 در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به انجام می رسد.

موقعیت:

پرسپولیس از دو بازی نخست خود 4 امتیاز را بدست آورده و هم اکنون جزو تیمهای صدرنشین است. آنها می توانستند با شکست فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی به رتبه اول برسند اما توقف غیر منتظره در برابر این تیم این اجازه را به سرخپوشان تهرانی نداد.

گسترش فولاد هم بعد زا پیش فصل فوق العاده ای که پشت سر گذاشت و بازیکنانی که جذب کرد به نظر، می توانت شروع بهتری داشته باشد اما دو تساوی بدون گل در برابر پیکان و ماشین سازی باعث شد تا آنها با دو امتیاز در میانه های جدول حضور داشته باشند.

نیمکت:

برانکو ایوانکوویچ و فراز کمالوند برای چهارمین بار مقابل هم قرار می گیرند. برانکو به دنبال این است تا دومین برد خود در تبریز را در برابر تیم کمالوند جشن بگیرد. البته آنها کار سختی برای عبور از دروازه فرناندو دی خسوس پیش روی خود دارند.

کمالوند هم برای ثبت اولین پیروزی تیمش در این فصل باید مقابل پرسپولیس برنده شود. آنها از دو بازی خانگی قبلی خود دو امتیاز گرفته اند و فقط برد مقابل پرسپولیس می تواند فشار را از روی شاگردان کمالوند بردارد.

حاشیه:

*گسترش فولاد برای سومین هفته پیاپی در خانه خود به مصاف رقبا می رود. آنها در هفته دوم مهمان ماشین سازی بودند اما آماده نبودن زمین یادگار و عدم کیفیت داشتن استادیوم تختی، باعث شد تا در خانه گسترش این بازی به انجام برسد.

*بابک حاتمی و محمدرضا خلعتری دو بازیکنی هستند که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته اند و حالا با تیم پیشین خود دیدار می کنند.

*پرسپولیس برای این دیدار به جز محمد آرام طبع غایب دیگری ندارد. گسترش فولاد هم بدون غایب مقابل پرسپولیس قرار می گیرد

*این روزها بحث بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس اصلی ترین موضوع سرخپوشان است. این بازیکن حالا در ترکیه به سر می برد و به زودی قرارداد خود را با ریزه اسپور فسخ می کند.

عددبازی:

*گسترش و پرسپولیس برای هفتمین بار مقابل هم قرار می گیرند. در 6 دیدار قبلی سه بار پرسپولیس و 2 بار گسترش به پیروزی رسیده است و یک دیدار هم برنده ای نداشت.

*فرناندو خسوس فصل گذشته با پیراهن استقلال خوزستان سه گل دریافت کرد که دو تای آن از مهدی طارمی بود. این دروازبان 31 ساله بیش از هر بازیکنی از مهدی طارمی گل خورده است. شماره 9 سرخپوشان یک بار در بازی رفت و یک بار در بازی برگشت به این گلر گل زد.

*برانکو و کمالوند 3 بار مقابل هم صف آرایی کرده اند که حاصل آن دو برد برای پرسپولیس و یک برد برای گسترش بوده است.

*سرخپوشان تهرانی دو دیدار اخیر خود را در لیگ برتر مقابل گسترش با پیروزی به پایان برده است.

*در 6 دیدار قبلی، هیچ مسابقه ای با نتیجه 0-0 به اتمام نرسیده است.

ستاره:

مهدی طارمی در دو بازی نخست از ابتدا برای پرسپولیس به میدان نرفت اما احتمال دارد در این دیدار بتواند دقایق بیشتری را در زمین مسابقه باشد. طارمی راه گل زدن به خسوس را به خوبی بلد است. بدون شک عبور از دفاع سرسخت گسترش و گلر گکل نخورشان، توسط یک مهدی طارمی آماده کار سختی نیست.

فرناندو دی خسوس اصلی ترین مهره فراز کمالوند در دیدار برابر پرسپولیس است. این گلر 31 ساله در هیچ یک از بازی هایی که برای گسترش به میدان رفته گل نخروده است. خسوس در 6 دیدار دوستانه و رسمس با لباس گسترش و همچنین دو دیدار پایانی با استقلال خوزستان گلی دریافت نکرد.