ششگلانی: اهمیت به زیر ساختها باعث رشد فوتبال می شود

ششگلانی: اهمیت به زیر ساختها باعث رشد فوتبال می شود

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی گفت: توجه به زیر ساختها باعث رشد و توسعه فوتبال در استان و در نهایت کشور می شود.

 به گزارش کاپ، جواد ششگلانی، رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی درباره برگزاری فستیوال مدارس فوتبال در شهرستان های مختلف این استان گفت: مدارس فوتبال به عنوان یک عنصر در جهت توسعه و تربیت بازیکنان بسیار موثر بوده و در این راستا با فراهم کردن شرایط مناسب، در آینده می توان از وجود فوتبال آموزان نخبه و با استعداد در سطح استان و نهایتا فوتبال کشور بهره برد.

وی در ادامه بیان کرد: باید توجه ویژه ای به زیرساختها و بحث آموزشی در مدارس فوتبال داشته باشیم تا بتوانیم بهره برداری مناسبی در این زمینه داشته باشیم. هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی برنامه های مدونی را برای حمایت از مدارس فوتبال داشته و سعی مان بر این است تا با در اختیار گذاشتن امکانات در حد توان، بستر فعالیت مدارس را فراهم کنیم.

ششکلانی در ادامه بیان کرد: البته عمدتا بیشتر توجه ما به آکادمی های فعال در بخش باشگاههای استانی است. چرا که آکادمی باشگاهها با ایجاد ساختارهای لازم برای موفقیت فوتبال گام بر می دارند و از این طریق می توان شاهد آموزش صحیح، تربیت فوتبال آموزان و در نهایت بهره بردای مناسب بود.

وی در پایان گفت: مشکل ما عدم توجه به زیر ساختها است. باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشیم تا بتوانیم بازیکنان نخبه و مستعد را ارزیابی و انتخاب کنیم و در نهایت با آموزش های لازم آنها را پرورش دهیم. ضمن اینکه در شهر تبریز شهرداری و شواری شهر کمک بسزایی در جهت در اختیار گذاشتن امکانات اولیه برای ورزش می کند و امیدوارم با استمرار این حمایتها، شاهد موفقیت ، توسعه و روند رو به رشد بیش از پیش فوتبال باشیم.