خبر ویژه/ ورود جدی نهادهای نظارتی به پرونده‌های فساد در باشگاه‌های لیگ برتری

خبر ویژه/ ورود جدی نهادهای نظارتی به پرونده‌های فساد در باشگاه‌های لیگ برتری

پایگاه خبری فوتبالی- چندی پیش «فوتبالی» در گزارشی ویژه و اختصاصی خبر از شکایت 30 کارگزار فوتبال (ایجنت) از یک جریان دلالی به سرکردگی یک ایجنت دیگر خبر داد. 

به گزارش فوتبالی، در این لینک می‌توانید مشروح این خبر را بخوانید اما اگر خلاصه گزارش چند روز پیش را بخوانید این است که ظاهرا یکی از ایجنت‌های پرکار و شناخته‌شده فوتبال ایران با برخی از بازیکنانی که با ایجنت‌های دیگری قرارداد دارند تماس گرفته است و به آنها وعده‌هایی عجیب و باورنکردنی داده است. ظاهرا این ایجنت او با بازیکنان تماس گرفته و به آنها گفته می تواند آنها را به تیم ملی و تیمهای باشگاهی اروپا و حتی قطر و امارات ببرد! البته فقط به این شرط که بازیکنان، قراردادشان با دیگر ایجنت‌ها را فسخ کنند و با او قرارداد ببندندماجرای این تماس‌ها و این وعده‌های عجیب به گوش بقیه ایجنت‌ها رسیده است و آنها را به شدت عصبانی کرده است. آنها برای مقابله با ایجنت مذکور تصمیم به ایجاد یک جبهه واحد کرده‌اند. آن ایجنت‌ها که حدود 30 نفر هستند در هتل المپیک دور هم جمع شدند و پس از برگزاری جلسه قرار بر این شد که طوماری را امضا کنند و 5 نفر به عنوان نماینده ایجنت‌ها انتخاب شوند و از ایجنت مذکور به کمیته اخلاق شکایت کنند.»

همان طور که فوتبالی خبر داده بود این اتفاق افتاد و خبرگزاری تسنیم خبر داد برخورد با دلالان و مدیربرنامه‌های متخلف در فوتبال ایران که از مدتی پیش در دستور کار قرار گرفته وارد فاز جدیدی شد. بر این اساس در دو هفته گذشته شماری از مدیربرنامه‌ها و دلال‌ها به نهادهای نظارتی احضار شدند و با حضور در این نهادها پاسخگوی مسائل مختلف بودند. در این جلسات مسائل مختلف و ابهامات موجود مورد بررسی قرار گرفت و گفته می‌شود قرار است در آینده برخوردهای جدی با متخلفان این عرصه صورت گیرد. ساماندهی مدیربرنامه‌ها و دلالان جزو مواردی است که در دستور کار قرار گرفته تا در آستانه فصل نقل‌وانتقالات، فوتبال ایران شرایطی بهتر از گذشته را تجربه کند. اتفاقاتی که در چند سال اخیر رخ داده باعث شده پای برخی افراد فعال در فوتبال به این این ماجرا باز شود.

جزییات بیشتر این ماجرا در اختیار فوتبالی قرار گرفته است اما به دلایل حقوقی و به سرانجام نرسیدن پرونده ترجیح می‌دهیم فعلا به جزییات ورود نکنیم اما در این حد بدانید که این پرونده شامل احضار و بازجویی چندین ایجنت شده که این ایجنت‌ها علیه 3 ایجنت دیگر اقرار کردند و اسناد و مدارک قابل اتکایی ارائه شده و علاوه بر ایجنت‌ها چند فعال رسانه‌ای هم درگیر این ماجرا شده‌‌اند که قراردادهایی میلیاردی با برخی باشگاه‌های صنعتی با عناوین مختلف بسته‌اند! در این میان نام برخی مربیان و مدیران هم مطرح شده که به ادمین‌های کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی و توییتری مبالغی برای تخریب منتقدان و مخالفان‌شان پرداخت کرده‌‌اند. 

دلیل ورود نهادهای نظارتی به این ماجراها عملکرد غیر قانونی برخی مدیران و دلال‌ها و تاثیر آن روی گرانی فوتبال و بالا رفتن بی‌رویه قراردادهاست. وجود آپشن‌های عجیب و غریب در قراردادهای بازیکنان و مربیان مثل حق رضایت مدیرعامل، حق رضایت اعضای هیات مدیره، دعوت به مینی کمپ (اردوهای کوتاه مدت تیم ملی) و اردوی تیم ملی و گل و پاس گل و کلین‌شیت و ... باعث شد تا حساسیت‌های زیادی به وجود بیاید. امروز هم در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر این که پرونده مهم پاکسازی فوتبال از فساد‌ وارد فاز جدیدی شده است، به طوری که اخیرا چند مدیر «ارشد» و چند چهره رسانه‌ای «شاخص» به دادگاه احضار شدند. در این خبر که در حجم وسیعی منتشر شده به فساد گسترده در یکی از تیم‌های صنعتیِ شهرستانی اشاره شده که احتمالا منظور آن شهر رفسنجان و تیم مس بوده که اولین بار دیشب «فوتبالی» آن را منتشر کرد. در این خبر به نقل از منابع مطلع در رفسنجان آمده است پرونده‌ی مهمی که این روزها و پس از ماه‌ها تلاش در حال رسیدگی است مربوط به «رد و بدل مقدار زیادی رشوه» است.

این خبر نامی از باشگاه مس نیاورده است اما کدهایی که داده نشان می‌دهد که مدیران سابق این تیم بازداشت شده‌اند و نکته مهم اینجاست که مدیران فعلی مس رفسنجان همکاری لازم را با نهادهای نظارتی داشته‌اند. در این خبر نوشته شده که بر اساس اطلاعات منابع محلی در شهرهایی که تیم‌های صنعتی دارند با مدیران سابق و بازوی رسانه‌ای آنها در این پرونده برخورد خواهد شد. 

1359