روزهای خوب فوتسال زنان فرا رسید؛ عروسی به این کوچه هم آمد

روزهای خوب فوتسال زنان فرا رسید؛ عروسی به این کوچه هم آمد

پایگاه خبری فوتبالی- فوتسال زنان که در ایران یکی رشته های پرطرفدار و البته باکیفیت است، مدت هاست حال و روز خوشی ندارد اما قرار است اتفاقات مهمی در این رشته رقم بخورد.

به گزارش فوتبالی، این روز ها خبر های خوشی برای فوتسالیست های زن در ایران از گوشه و کنار به گوش می رسد. خبر هایی که اگر عملی شود باید شاهد پر کارترین سال فوتسال زنان باشیم.

ادغام سوپرلیگ و لیگ برتر؛ سطح بندی جدید فوتسال زنان

دو سال قبل و در زمان شهرزاد نصیری سوپر لیگ فوتسال به وجود آمد تا شاهد لیگ با کیفیتی در سطح اول فوتسال زنان باشیم که اتفاقا هرچه به جلو رفتیم این اتفاق بیشتر به چشم آمد و دو لیگ با کیفیت و جذابی را پشت سر گذاشتیم. اما این کار باعث شده بود تعداد مسابقات و تعداد دسته های لیگ در فوتسال زنان زیاد شود و عملا سازمان لیگ را با مشکلاتی مثل برنامه ریزی دقیق رو به رو کرده بود. از آن طرف اگر تیمی میخواست به سطح اول فوتسال برسد باید سال ها تلاش میکرد. مثلا یک تیم برای رسیدن به سوپر لیگ باید از لیگ استان، لیگ مناطق، لیگ دسته دو، لیگ دسته یک و لیگ برتر عبور می کرد تا به سوپر لیگ می رسید که این خود یک پروسه چند ساله داشت. حالا به گفته سمیرا بیگدلی مسئول برگزاری لیگ، لیگ برتر و سوپر لیگ ادغام می شود و لیگ مناطق هم جایگزین لیگ دسته دوم و سوم می شود تا از این پس سه سطح فوتسال داشته باشیم.

مهم ترین چالش سازمان لیگ فوتسال؛ ادغام خوب است یا بد

یکی از مهم ترین چالش های سازمان لیگ ادغام سوپر لیگ و لیگ برتر است. شاید در وهله اول برای کم شدن سطوح مختلف لیگ خوب باشد اما باید دید به چه شکل و شمایلی قرار است اجرا شود. همین امسال هشت تیم در سوپر لیگ بود، هشت تیم در لیگ برتر و سه تیم هم از دسته یک صعود کردند که مجموعا نوزده تیم می شود و مشخص نیست این تیم ها چگونه قرار است یک سطح را تشکیل دهند. چیزی که مشخص است لیگ سطح اول در فوتسال زنان گنجایش بیش از ده تیم را ندارد چرا که نه اسپانسر های مالی هزینه زیادی می کنند و نه بازیکنان زیادی که در سطح اول فوتسال باشند داریم و همین امر باعث می شود سطح لیگ به شدت پایین بیاید. قرار است در هفته های آتی ساز و کار لیگ برتر فوتسال زنان مشخص شود.

بازی های داخل سالن آسیا؛ اولین مسابقات مهم برای زنان فوتسالیست

بعد از تعویق های پیاپی بالاخره قرار است از ۳۰ آبان بازی های داخل سالن آسیا برگزار شود. تیم ملی فوتسال زنان ایران هم در این رقابت ها حضور دارد تا مهمترین مسابقات سال خود را برگزار کند و محک جدی ای باشد برای تیمی که می خواهد در جام ملت های فوتسال شرکت کند. اگر این مسابقات به تعویق نیوفتد می توانیم جدی ترین آزمون فروزان سلیمانی و تیمش را ببینیم.

موعد هت‌تریک آسیایی رسید؛ بازگشت جام ملت های فوتسال زنان 

کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز قبل و در حاشیه جام ملت های فوتسال مردان جلسه ای را به ریاست مهدی تاج برگزار کرد و به یک تصمیم نهایی برای فوتسال زنان رسیدند. در این جلسه مقرر شد جام ملت های فوتسال زنان به تقویم AFC بازگردد و در تاریخ ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۴ برگزار شود. تیم ملی فوتسال زنان ایران در دو دوره قبلی این مسابقات قهرمان شده است و باید از قهرمانی خود دفاع کند.

جام جهانی فوتسال زنان؛ رویایی که در حال محقق شدن است

چندی قبل بود که فیفا اعلام کرد در سال ۲۰۲۵ جام جهانی زنان را با ۱۶ تیم برگزار خواهد کرد. سهمیه آسیا در جام جهانی فوتسال زنان ۳ تیم است و این ۳ تیم هم، تیم های اول تا سوم جام ملت های فوتسال زنان آسیا هستند و با توجه به قدرت فوتسالیست های ایران، احتمالا باید شاهد حضور تیم ملی فوتسال در جام جهانی باشیم.

این ها چالش های پیش روی فوتسال زنان در یک سال آینده است و باید دید فدراسیون فوتبال و زیر مجموعه های آن چه برنامه ای برای روزهای خوب فوتسال زنان دارند. فوتسالی که با اطمینان می توان گفت در جام جهانی زنان یکی از تیم های مدعی خواهد بود.

6001