تبعات یک مصوبه برای فوتبال زنان؛ جریمه ها بیشتر از قرارداد ها

تبعات یک مصوبه برای فوتبال زنان؛ جریمه ها بیشتر از قرارداد ها

پایگاه خبری فوتبالی- دستورالعمل جدید سازمان لیگ برای کم کردن حاشیه‌ها ابعاد گسترده‌ای دارد خصوصا که این دستور العمل در بخش زنان بیشتر از حد معمول تعیین شده است.

به گزارش فوتبالی، چند روز قبل سازمان لیگ دستورالعملی صادر کرد که در آن میزان جریمه باشگاه‌ها در صورت صدور بیانیه‌های تنش‌زا علیه یکدیگر و علیه مسئولان برگزار کننده مسابقات تعیین شده بود.

اما نکته ای که به آن توجه نشده مربوط به جرایم لیگ برتر زنان است. جریمه های تعیین شده در این دستورالعمل برای لیگ برتر زنان در صورت مصاحبه علیه ارکان مختلف فدراسیون، باشگاه ها و اعضای باشگاه ها برای بار اول ۲۰۰ میلیون تومان، برای بار دوم ۳۰۰ میلیون تومان و برای بار سوم ۴۰۰ میلیون تومان است.

اما نکته نگران کننده اینجاست که این جرایم برای فوتبال زنان از مبلغ قرارداد برخی سرمربیان بیشتر است. مبلغ قرارداد بعضی از سرمربیان در همین لیگ اخیر بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که هنوز نیمی از آن را هم دریافت نکرده اند. حالا با این مصوبه اگر سرمربی ای جریمه شود باید قرارداد یک فصل خود را بابت یک مصاحبه یا یک بیانیه پرداخت کند. البته با وضعیت پرداختی ها در لیگ برتر فوتبال زنان احتمال می رود این سرمربیان مجبور به قرض کردن پول برای پرداخت جریمه هم شوند.

۶۰۰۱