زارعی: با واگذاری به بانک مشکل سرخابی‌ها حل خواهد شد

زارعی: با واگذاری به بانک مشکل سرخابی‌ها حل خواهد شد

پایگاه خبری فوتبالی- باز هم زمان گرفتن مجوز حرفه‌ای و شایعات و دل‌نگرانی هواداران آغاز شده است.

به گزارش فوتبالی، باز هم بحث مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها و بحث‌های مربوط به آن داغ شده است. مصطفی زارعی، رئیس کمیته مجوز حرفه‌ای در مصاحبه‌ای در مورد آخرین شرایط باشگاه‌ها صحبت کرده است. او در مورد تراز مالی باشگاه‌های ایرانی گفت:«تراز مالی مثبت داشتن برای گرفتن مجوز واجب نیست و این درست نیست که باشگاهی با تراز مالی منفی مجوز نمی‌گیرد. در میان باشگاه‌های دنیا به خصوص در زمان کرونا ما باشگاه‌های زیادی داشتیم که ترازشان منفی بود. با این حال ما برای باشگاه‌هایی که تراز منفی دارند از آنها برنامه‌هایی می‌گیریم که ترازشان را مثبت کنند و باید برنامه برای جبران زیان انباشته داشته باشند. همچینن باید تضمین‌هایی هم باید برای اجرای برنامه بدهند که مهلت آن تا پنجم اردیبهشت ماه است. اکثر باشگاه‌ها هنوز برنامه‌ای رابارگذاری نکرده‌اند.»

اگر باشگاه‌ها اسپانسر و درآمد دور زمین و تبلیغات روی پیراهنشان نباشد درآمدزایی باشگاه‌ها از کجاست؟ «این را باید از مدیرعامل باشگاه بپرسید اما در تمام دنیا منابع درآمدی مشخص است که ما هم داریم. مثلا بلیط‌فروشی و درآمدهای روز مسابقه که ما فقط بلیط‌فروشی را داریم. علاوه بر آن درآمدهای حق پخش است که ما نداریم. درآمد نقل وانتقالاتی و فروش اقلام باشگاه‌ها مانند لباس وسایر اقلام که در دنیا وجود دارد. ما در کشورمان منبع درآمدی باشگاه‌هایمان به فروش پیراهن و تبلیغات پیراهن و محیطی خلاصه می‌شود. در چند سال گذشته باشگاه‌های ما درآمد خوبی از محل فروش بازیکنان کسب کردند و باشگاه‌ها باید آکادمی‌های خود را قویتر کنند تا در این زمینه درآمد بیشتری داشته باشند.»

بحث روز سرخابی‌ها واگذاری آنها به بانک‌های نام برده شده است. آیا واگذاری به بانک مشکل این دو باشگاه را برای مجوز حرفه‌ای حل خواهد کرد؟ به خصوص اگر این بانک‌ها دولتی باشند.«ما زمانی قطعی می‌توانیم اظهارنظر کنیم که مدارک را به ای اف سی بفرستیم. اگر یکی از این باشگاه‌ها به یک بخش خصوصی واگذار شود مشکل حل خواهد شد. بانک‌هایی که نامشان مطرح شده بانک‌های خصوصی هستند و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.»

 ۹۹۸۹