بازگشت قدرتِ شرقی؛ ناگهان کره‌جنوبی مدعی شد!

بازگشت قدرتِ شرقی؛ ناگهان کره‌جنوبی مدعی شد!

پایگاه خبری فوتبالی- کره جنوبی با حذف کردن عربستان خودی نشان داد و ثابت کرد که می تواند یکی از مدعیان اصلی فتح جام باشد.

به گزارش فوتبالی، از آخرین باری که کره‌جنوبی بر بام قاره کهن ایستاد بیش از شش دهه می‌گذرد و البته در طی سال‌های اخیر چندین و چند بار به فینال رسیده اما دستش از بردن جام قهرمانی کوتاه مانده. 

کره در این دوره با هدایت یورگن کلینزمن آلمانی تمام عزم خود را جزم کرده تا بتواند به رویای تمامی نسل‌های درخشان کره‌جنوبی در طی‌های دهه‌های گذشته رنگ واقعیت ببخشد و به سومین قهرمانی خود در جام ملت‌های اسیا دست پیدا کند. 

با این حال فراموش نکنیم که کره جنوبی کار چندان ساده‌ای را در ادامه مسابقات نخواهد داشت و قطعا در ادامه مسیر تیم‌های سرسخت‌تری از عربستان رودرروی آن‌ها قرار خواهد گرفت.

در مجموع کره‌ای‌ها در مرحله گروهی عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش نگذاشتند و به جز مغلوب کردنن بحرین آن‌هم با کلی سختی و مشقت، نه توانستند از سد اردن بگذرند و نه از پس مالزی بربیایند. 

با وجود همه این تفاسیر برگشتن در آخرین ثانیه‌ها در جدال با عربستان و حذف کردن این تیم در ضربات پنالتی باعث شده نگاه‌ها به تیم یورگن کلینزمن حدودی تغییر کند و البته کم کم آن فرضیه‌ای که کره جنوبی عامدانه در برابر مالزی نتیجه نگرفت تا در گروه سرگروه نشود و به ژاپن برخورد نکند رنگ واقعیت به خود بگیرد.

به زبان ساده‌تر کره‌جنوبی اگر بتواند از پس استرالیا بربیاید و انتقام شکست در فینال جام ملت‌های آسیا 2015 را از شاگردان گراهام آرنولد بگیرند می‌تواند امیدوار باشند تا با شکست دادن تاجیکستان یا اردن در نیمه‌نهایی به دیدار نهایی راه پیدا کنند.

 

9098